Formula 1, Βέλγιο: Αυτές είναι οι πιθανές στρατηγικές του Grand Prix
Ο δέκατος τέταρτος αγώνας της Formula 1 για το 2022 είναι προ των πυλών, με ομάδες και οδηγούς να προετοιμάζονται για μία ακόμα μεγάλη μάχη μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Οι κατατακτήριες δοκιμές μας έδωσαν μία ασυνήθιστη εικόνα, μιας και κανένας οδηγός δεν πρόκειται να εκκινήσει στη θέση που κατετάγη και οι 44 γύροι του Grand Prix αναμένονται συναρπαστικοί. Η ιστορική πίστα του Σπα στο Βέλγιο είναι μία διαδρομή που προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα, ενώ ο καιρός αναμένεται να παίξει το δικό του ρόλο.
Πολύ σημαντικός παράγοντας θα είναι η στρατηγική, παρά το ασυνήθιστο grid. Η Pirelli έχει φέρει τις C2, C3 και C4 γόμες ελαστικών της γκάμας της και στην πίστα του Σπα η φθορά είναι έντονη εάν οι οδηγοί δεν είναι προσεκτικοί και πιέσουν πολύ. Αυτό αναμένεται να ανακατέψει την τράπουλα από πλευράς στρατηγικής των ομάδων, χαρίζοντάς μας ακόμα έναν απρόβλεπτο παράγοντα για σήμερα.
POV: 😍 pic.twitter.com/0ItwyqOUdR
— Formula 1 (@F1) August 28, 2022
Η νίκη στο Grand Prix Βελγίου φαίνεται πως θα κριθεί ανάμεσα στη Scuderia Ferrari και Red Bull Racing, με τον πρώτο λόγο να έχουν ο poleman Κάρλος Σάινθ και o Σέρχιο Πέρεζ. Δεν αποκλείουμε βέβαια και την ανάμειξη στην υπόθεση νίκη του Μαξ Φερστάπεν, παρά το γεγονός πως εκκινεί από τη 15η θέση. Όλοι οι οδηγοί έχουν τουλάχιστον από ένα φρέσκο σετ της σκληρής και δύο σετ της μεσαίας γόμας ελαστικών, εκτός του Λατίφι και αυτών της Aston Martin. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως ο Φερστάπεν έχει δύο φρέσκα σετ της μαλακής γόμας ελαστικών και αυτό θα του επιτρέψει να επιτεθεί στην εκκίνηση. Ένα φρέσκο σετ της μαλακής γόμας έχει και ο Σαρλ Λεκλέρ.
Από πλευράς στρατηγικής, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, Pirelli, δίνει ως ιδανική αυτή των δύο pit-stop. H καλύτερη λύση είναι η εκκίνηση με τη μεσαία γόμα ελαστικών, με την πρώτη αλλαγή να γίνεται μεταξύ των γύρων 12 και 17. Η αλλαγή που προτείνει είναι στη μαλακή γόμα ελαστικών, ενώ η δεύτερη αλλαγή είναι και πάλι στη μεσαία γόμα μεταξύ των γύρων 25 και 30.
Η δεύτερη ταχύτερη στρατηγική είναι το ένα pit-stop, με την Pirelli να προτείνει τη χρήση της μεσαία γόμας για το πρώτο stint, με τη μοναδική αλλαγή να γίνεται μεταξύ των γύρων 18 και 24 στη σκληρή γόμα ελαστικών. Τεράστια σημασία θα έχει το αν θα δούμε την εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, καθώς μπορεί να ανακατέψει τις στρατηγικές.
Το Grand Prix Βελγίου είναι προγραμματισμένο για τις 16:00 ώρα Ελλάδος. Συντονιστείτε από τις 15:30 στο LIVE του gMotion by Gazzetta για να μπείτε από νωρίς σε κλίμα αγώνα.
Φωτογραφίες: Aston Martin, Infographic: Pirelli
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!