Formula 1, Ολλανδία: Αλλαγές της τελευταίας στιγμής στην πίστα του Ζάντβορτ
Η Formula 1 επισκέπτεται την πίστα του Ζάντβορτ στην Ολλανδία αυτό το αγωνιστικό τριήμερο για τον δεύτερο αγώνα του μοναδικού triple-header της σεζόν. Η διαδρομή μήκους 4,2 χιλιομέτρων είναι ιδιαίτερα απολαυστική στην οδήγηση, όμως οι έλλειψη μεγάλων ευθειών δεν επιτρέπει τα προσπεράσματα.
Για το 2022 αυτό αναμένεται να αλλάξει ενδεχομένως, μιας και η FIA επιβεβαίωσε πως θα μεγαλώσει τη ζώνη DRS στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Πλέον η έναρξή της θα γίνεται πριν από τη κεκλιμένη στροφή 14 και θα εκτείνεται μέχρι και τα φρένα της στροφής 1. Η άλλη ζώνη DRS είναι στην ευθεία μεταξύ των στροφών 10 και 11.
Το 2021 δεν ίσχυε το ίδιο για τη ζώνη DRS, με τον τέως Διευθυντή Αγώνων της Formula 1, Μάικλ Μάσι να επικαλείται θέματα ασφαλείας. Έπειτα όμως από συστάσεις επικεφαλής του τεχνικού τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, η επέκταση της ζώνης DRS είναι ασφαλής και θα προσφέρει περισσότερα στο Grand Prix.
«Η τωρινή μας στάση είναι πως θα έχουμε τη ζώνη DRS πριν την τελευταία στροφή, τόσο νωρίς ώστε να βελτιώσουμε το θέαμα στο Ζάντβορτ. Κρατάμε επιφυλάξεις και θα ζητήσουμε συμβουλές από τις ομάδες. Τις έχουμε ρωτήσει ήδη για τις προσομοιώσεις τους στο εργοστάσιο και φυσικά το ίδιο θα κάνουμε μετά το FP1. Av υπάρξει οποιαδήποτε υποψία έλλειψης ασφάλειας, τότε θα πρέπει να δράσουμε και θα αλλάξουμε τη ζώνη μετά το FP1», ανέφερε ο Τομπάζης.
Επιπλέον η FIA επισημοποίησε πως θα τοποθετήσει πλαστικοποιημένο χαλίκι στις στροφές 11 και 12 της πίστας. Ο λόγος είναι ώστε αν κάποιος οδηγός βγει εκτός πίστας σε εκείνο το σημείο, τότε δεν θα φέρει πολλά χαλίκια εντός της πίστας και πάνω στην αγωνιστική γραμμή.
Το πλαστικοποιημένο χαλίκι έχει διάμετρο 1 μέτρο και είναι στο εσωτερικό των δύο αυτών των στροφών. Η συγκεκριμένη λύση είναι άγνωστο το πώς θα λειτουργήσει και αν θα έχει τα αποτελέσματα που επιθυμούν οι διοργανωτές.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!