Η ΑΧΑ απολογήθηκε για το crash test με το Tesla Model S
Στα τέλη Αυγούστου η ΑΧΑ Ελβετίας πραγματοποίησε στη Ζυρίχη εκδήλωση με τη διεξαγωγή crash test ενώπιον κοινού, όπως κάνει κάθε χρόνο. Ένα από τα σενάρια προέβλεπαν την πρόσκρουση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε κράσπεδο (συγκεκριμένα σε κυκλικό κόμβο – roundabout) και την επακόλουθη ανατροπή του.
Χρησιμοποιήθηκε ένα Tesla Model S, το οποίο ανετράπη και στη συνέχεια «εκδηλώθηκε» πυρκαγιά στην μπαταρία του. Όπως αναφέραμε στο σχετικό άρθρο στο gMotion, «στο crash test η πυρκαγιά δεν εκδηλώθηκε πραγματικά από την μπαταρία, αλλά έγινε αναπαράσταση». Αυτό αναφέρεται και στο πάνω δεξί μέρος του βίντεο: «Aναπαράσταση της πυρκαγιάς». Οι διοργανωτές ανέφεραν ότι καθώς το crash test έγινε μπροστά σε κοινό, θα ήταν επικίνδυνο να εκδηλωθεί αληθινή πυρκαγιά στην μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Υπήρξαν πάντως έντονες αντιδράσεις που οδήγησαν την ΑΧΑ Ελβετίας να εκδώσει απολογητική ανακοίνωση:
«Ζητάμε συγγνώμη εάν δώσαμε την λάθος εντύπωση ή προκαλέσαμε παρεξηγήσεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση στα φετινά crash test. Είμαστε πεπεισμένοι ότι ο εξηλεκτρισμός θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στο μέλλον των μετακινήσεων με αυτοκίνητο. Για αυτό θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να επικεντρωθούμε στην ηλεκτροκίνηση και την ασφάλειά της».
Η ασφαλιστική εταιρεία υποστηρίζει ότι τα crash test που διενεργεί αποτελούν για αρκετά χρόνια μέρος των μέτρων πρόληψης αλλά και έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν το κοινό για τους κινδύνους κατά την κυκλοφορία των οχημάτων. «Ανεξάρτητα από την μάρκα ή το μοντέλο, χρησιμεύουν για να απεικονίσουν τους γενικούς πιθανούς κινδύνους ατυχημάτων και δεν μπορούν να συγκριθούν με τυποποιημένες δοκιμές πρόσκρουσης, σύμφωνα με τον Euro NCAP».
Η ΑΧΑ Ελβετίας επικαλείται στατιστικά στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, σύμφωνα με τα οποία οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκαλούν κατά 50% περισσότερα ατυχήματα με ζημιές στα δικά τους οχήματα, σε σχέση με αυτούς που έχουν διαθέτουν συμβατικά οχήματα.
«Με τα φετινά crash test θέλαμε να τραβήξουμε την προσοχή σε αυτά τα στατιστικά ευρήματα, αλλά και να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό για τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν από ατυχήματα με τη συμμετοχή αυτοκινήτων με μπαταρία. Δυστυχώς, αντιληφθήκαμε εκ των υστέρων ότι η δοκιμή και η επικοινωνία σχετικά με αυτήν θα μπορούσαν να είναι παραπλανητικά, ειδικά για τους ενδιαφερόμενους που δεν βρίσκονταν στο χώρο των crash test, όπου οι διαδικασίες σχολιάστηκαν και αναλύθηκαν σχετικά».
Η εταιρεία αναφέρει ότι στο σενάριο με την πρόκληση πυρκαγιάς σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έπρεπε να ληφθούν μέτρα προστασίας για την ασφάλεια του κοινού. «Δεν χρησιμοποιήθηκαν μπαταρίες στο αυτοκίνητο δοκιμής και η φωτιά πυροδοτήθηκε ελεγχόμενα. Επίσης το crash test με το μοντέλο της Tesla δεν προκάλεσε τέτοια ζημιά στο πάτωμά του ώστε η εκδήλωση πυρκαγιάς στην μπαταρία να είναι πιθανή, όπως υποδηλώνουν οι φωτογραφίες. Άρα η δοκιμή που πραγματοποιήθηκε δεν επιβεβαίωσε την υπόθεση για αυτό το σενάριο ατυχήματος. Θα έπρεπε να είχαμε επισημάνει ρητά αυτό το γεγονός στην επικοινωνία μας μετά τη δοκιμή, δηλαδή στη γραπτή ανακοίνωση και στο φωτογραφικό υλικό».
Η ΑΧΑ Ελβετίας αναγνωρίζει ότι εκ των υστέρων, το τεστ που είχε σκοπό να απεικονίσει ένα σενάριο υποτιθέμενου κινδύνου, θα έπρεπε να είχε στηθεί διαφορετικά. «Λυπούμαστε πολύ για τις παρεξηγήσεις που έχουν προκύψει και ζητούμε συγγνώμη για αυτές. Θα αναλύσουμε ξανά λεπτομερώς τα crash tests του 2022, θα πάρουμε τα μαθήματά μας από αυτά και θα τα χρησιμοποιήσουμε για τη μελλοντική μας δέσμευση για περισσότερη ασφάλεια στην οδική κυκλοφορία», καταλήγει η ανακοίνωση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!