Formula 1: Πότε και πώς μπορεί να πάρει το πρωτάθλημα ο Φερστάπεν
Ποιος θα το περίμενε, σε μία σεζόν που ξεκίνησε με το αριστερό και δύο εγκαταλείψεις σε τρεις αγώνες, σε μία χρονιά που με το «καλημέρα» μπήκε σε ρόλο διώκτη, πως μερικούς μήνες μετά ο Μαξ Φερστάπεν θα ήταν το ακλόνητο φαβορί για τον φετινό τίτλο;
Σύντομα άλλαξε τις ισορροπίες και έγινε ο διωκόμενος και σταδιακά, αγώνα με τον αγώνα, ανοίγει ακόμα περισσότερο το βαθμολογικό του προβάδισμα. Πλέον είναι 109 βαθμούς μπροστά από τον teammate του, Σέρχιο Πέρεζ, αλλά και τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, με μόλις επτά αγώνες να απομένουν.
Προσωπικό ρεκόρ
Η Scuderia ήλπιζε σε αντεπίθεση πριν τις καλοκαιρινές διακοπές αλλά αντί αυτού, είδε τον Ολλανδό να κερδίζει. Ήλπιζε σε ανάκαμψη μετά τις καλοκαιρινές διακοπές αλλά αντί αυτού, είδε ξανά τον Ολλανδό να κερδίζει.
Οι τέσσερις συνεχόμενες νίκες, στα Grand Prix Γαλλίας (Πολ Ρικάρ), Ουγγαρίας (Χανγκαρόρινγκ), Βελγίου (Σπα) και Ολλανδίας (Ζάντβορτ), είναι ένα επίτευγμα που ο Φερστάπεν κατάφερε να σημειώσει για πρώτη φορά στην καριέρα του στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Και το πέτυχε, την κατάλληλη στιγμή.
Όλοι δουλεύουν υπέρ του
Όμως δεν είναι μόνο όσα κάνει εκείνος. Η ομάδα του, εκμεταλλεύεται στο έπακρο το δαιμόνιο μυαλό της υπεύθυνης στρατηγικής, Χάνα Σμιτζ, έχοντας σταθερά σωστές κινήσεις στη… σκακιέρα.
Την ίδια ώρα, τα pit stop της Red Bull Racing θυμίζουν εδώ και χρόνια τη λειτουργία ενός καλοκουρδισμένου ρολογιού. Συνήθως είναι τα ταχύτερα ανάμεσα στις δέκα ομάδες και σπάνια έχουν αστοχίες.
Την ίδια ώρα, είδαμε για παράδειγμα τη Ferrari να έχει μόνο τρία έτοιμα ελαστικά για τον Κάρλος Σάινθ στην Ολλανδία. Κι αυτό δεν ήταν το πρώτο λάθος σε pit stop. Για να μη πιάσουμε το θέμα της στρατηγικής γιατί αυτή, είναι μία πολύ πονεμένη ιστορία για τη Scuderia.
A pit stop to forget for Ferrari 😫#DutchGP #F1 pic.twitter.com/9KEykCkHLD
— Formula 1 (@F1) September 4, 2022
Όμως ακόμα και η Mercedes, που στο Ζάντβοορτ βρέθηκε σε θέση ισχύος με τον Λούις Χάμιλτον να φλερτάρει με την πρώτη φετινή νίκη του, την κρίσιμη στιγμή επέλεξε να μη του δώσει φρέσκο σετ ελαστικών πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να τον περάσει με συνοπτικές διαδικασίες.
Οι αριθμοί λένε Φερστάπεν
Ο 24χρονος μετράει λοιπόν 4 συνεχόμενες νίκες και 10 συνολικά στους πρώτους 15 αγώνες του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος. Όσες είχε πέρυσι όλη τη χρονιά. Με αυτές σκαρφάλωσε στους 310 βαθμούς και έχει πλεονέκτημα 109 μέχρι τον επόμενο στην κατάταξη.
Με επτά αγώνες να απομένουν, στο τραπέζι είναι άλλοι 190 βαθμοί. Οι 175 για τις νίκες στα Grand Prix Ιταλίας, Σιγκαπούρης, Ιαπωνίας, ΗΠΑ, Μεξικού, Βραζιλίας και Άμπου Ντάμπι. Άλλοι 7 για τους ταχύτερους γύρους και 8 για την νίκη στον τελευταίο φετινό αγώνα sprint που θα γίνει στο Ιντερλάγκος.
Αυτό σημαίνει πως ο Φερστάπεν δεν χρειάζεται καν να τρέχει για τη νίκη από εδώ και πέρα. Μπορεί να πάει διακοπές τους επόμενους τέσσερις αγώνες και να είναι ακόμα στην κορυφή της κατάταξης.
Έρχονται τα match ball
Όσο κι αν η Red Bull Racing θα ήθελε να πανηγυρίσει την κατάκτηση του τίτλου μέσα στην έδρα της Ferrari, το επικείμενο Grand Prix Ιταλίας στη θρυλική Μόντσα, αυτό δεν είναι μαθηματικά εφικτό.
Ωστόσο, μπορεί κάλλιστα να αρχίσουν τα match ball από τον επόμενο γύρο του πρωταθλήματος, στη Σιγκαπούρη. Αν στο πέσιμο της καρό σημαίας στη Μαρίνα Μπέι, ο Φερστάπεν είναι 138 βαθμούς μπροστά από τον δεύτερο, τότε αυτόματα θα είναι πρωταθλητής.
Αντίστοιχα, θα πανηγυρίσει αν είναι 86 βαθμούς μπροστά μετά το Grand Prix της Ιαπωνίας, 60 βαθμούς μπροστά μετά τη μάχη στην Πόλη του Μεξικού και 26 μετά το Σάο Πάολο.
Αν και όπως όλα δείχνουν, κρίνοντας από το δικό ρυθμό και τον ρυθμό των άλλων, δύσκολα θα φτάσει τόσο μακριά η βαλίτσα.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!