Ιδού ο κινητήρας του νέου Honda Hornet (vid)
Η Honda κινείται με γοργούς ρυθμούς όσον αφορά την αποκάλυψη του νέου της Hornet δίνοντας στη δημοσιότητα όλο και περισσότερα στοιχεία της μοτοσικλέτας. Μετά λοιπόν από το αρχικό βίντεο αποκάλυψης του project τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA και το βίντεο με τον τρόπο που κινήθηκε η σχεδιαστική ομάδα, ήρθε η ώρα να μάθουμε περισσότερα για το μηχανικό σύνολο.
Ήταν σχεδόν βέβαιο από τα συμφραζόμενα, ότι ο νέο κινητήρας του Hornet θα ήταν δικύλινδρος σε σειρά, ωστόσο κανείς δεν περίμενε να είναι εντελώς καινούριος. Η Honda αποφάσισε να σχεδιάσει από την αρχή τον κινητήρα διατηρώντας την διάταξη με δύο παράλληλους κυλίνδρους, ωστόσο ακολούθησε έναν διαφορετικό δρόμο. Το σύνολο είναι πλέον 755 κ.εκ. και χρησιμοποιεί 8 βαλβίδες με σύστημα Unicam στην κεφαλή, ενώ ο στρόφαλος έχει γωνία 270 μοιρών. Η απόδοση έχει σκαρφαλώσει στους 92 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. ενώ η ροπή είναι στα επίπεδα των 75Nm στις 7.250 σ.α.λ.
Ο Φουγιούκι Χοσοκάβα, Επικεφαλής του Project Hornet εξήγησε: «Το Hornet ήταν πάντα μια πολύ ιδιαίτερη μοτοσικλέτα για τη Honda. Η συναρπαστική απόδοση συμβάδιζε πάντα με τον εξαιρετικό χειρισμό. Πριν ξεκινήσουμε αυτό το σχέδιο, αναλύσαμε πάρα πολύ το είδος της απόδοσης που θέλαμε να προσφέρουμε στον αναβάτη. Γνωρίζαμε ότι ήταν απαραίτητο να διατηρήσουμε την τυπική δυναμική του Hornet στις υψηλές στροφές, αλλά ταυτόχρονα θέλαμε κάτι διαφορετικό για την επόμενη γενιά Hornet για τη σύγχρονη εποχή. Θέλαμε ο κινητήρας να προσφέρει μια αίσθηση ροπάτης λειτουργίας, συνοδευόμενη από τον χαλαρό ήχο που κάνει ακόμα και τις χαμηλές και μεσαίες στροφές ελκυστικές. Στόχος μας ήταν πάντα να συνδυάζουμε αυτά τα χαρακτηριστικά με τη μέγιστη ευελιξία και χειρισμό, να κάνουμε κάθε στιγμή της οδήγησης, ακόμα και στην πόλη, πραγματικά διασκεδαστική και απολαυστική.
Το μυστικό στον νέο κινητήρα είναι η κοντή διαδρομή, όπως εξηγεί ο Χοσοκάβα-σαν. «Για να επιτύχουμε το είδος της απόδοσης και της ευελιξίας που θέλαμε, ξέραμε ότι έπρεπε να εξελίξουμε έναν ολοκαίνουργιο δικύλινδρο κινητήρα «κοντής διαδρομής» με στρόφαλο 270 μοιρών. Αυτός ο τύπος κινητήρα όχι μόνο θα ακολουθούσε αυτόν τον τύπο απόδοσης στις υψηλές στροφές, αλλά θα πρόσφερε σταθερή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ιδανική για οδήγηση τόσο σε αστικές περιοχές όσο και στις στροφές σε ανοιχτό δρόμο».
Το βίντεο παρουσίασης του κινητήρα του Hornet.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!