Formula 1, Άλεξ Φοντάνα: «Στο Άμπου Ντάμπι έγινε λάθος, όχι στη Μόντσα»
Ο τρόπος με τον οποίο ολοκληρώθηκε το Grand Prix Ιταλίας προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η πλειοψηφία των ομάδων και των οπαδών τέθηκαν εναντίον της διαχείρισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους, όμως όπως προκύπτει, ακολουθήθηκαν κανονικά οι αγωνιστικοί κανονισμοί.
Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί το αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε τόση ώρα στην πίστα, κάτι το οποίο η FIA εξήγησε μετά το πέσιμο της καρό σημαίας. Όμως ποια είναι η άποψη ενός οδηγού αγώνων εκτός του paddock της Formula 1;
O Ελληνοελβετός, Άλεξ Φοντάνα, που έχει οδηγήσει σε πληθώρα πρωταθλημάτων μονοθεσίων και επίσης σε κορυφαίους θεσμούς αγώνων αντοχής εξήγησε στην ελληνική εκπομπή για τη Formula 1, Slipstream τι πήγε λάθος στη Μόντσα: «Λοιπόν, νομίζω πως απέμεναν αρκετοί γύροι και η πίστα ήταν ασφαλής σχετικά γρήγορα. Γνώριζαν, όμως, πως δεν μπορούσαν να αφήσουν όλα τα μονοθέσια που ήταν ένα γύρο πίσω να περάσουν εγκαίρως. Συνεπώς, επέλεξαν ένα φινάλε, όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Το περίεργο είναι πως έγινε λάθος στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι και δεν έγινε στη Μόντσα φέτος. Απλά στην τελευταία περίπτωση δεν κύλησε τόσο ομαλά η διαδικασία. Ο λόγος είναι πως ήδη υπήρχε καθεστώς κίτρινης σημαίας σε όλη την πίστα, ώστε να ελαττώσουν ταχύτητα τα μονοθέσια και να τοποθετηθεί το αυτοκίνητο ασφαλείας μπροστά από τον επικεφαλής, κάτι το οποίο δεν κατάφεραν να κάνουν. Έπειτα έπρεπε να βρει τον πρωτοπόρο και όλοι έπρεπε να περάσουν το SC, με αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος. Mόλις η πίστα ήταν έτοιμη δεν υπήρχε χρόνος για να συνεχιστεί ο αγώνας. Η FIA με όλο το budget και τους ανθρώπους που διαθέτει, οι οποίοι έχουν όλη αυτή την εμπειρία, κατάφερε να κάνει μεγάλο λάθος».
Παρά το γεγονός πως δεν συμφωνούσαν με το φινάλε του GP Ιταλίας, στη Mercedes-AMG έσπευσαν να τονίσουν πως στον αγώνα αυτό τηρήθηκαν οι κανονισμοί. Μάλιστα, ο Λιούις Χάμιλτον ανέφερε το Άμπου Ντάμπι του 2021 ως τον αγώνα όπου η Διεύθυνση Αγώνα δεν τήρησε τους κανονισμούς και είχε ως αποτέλεσμα την αλλαγή αποτελέσματος στο πρωτάθλημα.
Από τη μεριά της, η FIA ανακοίνωσε πως μετά τον αγώνα στη Μόντσα πραγματοποιήθηκε σύνοδος κορυφής για πρώτη φορά από το 2013. Εκεί, ο πρόεδρος της παγκόσμιας ομοσπονδίας, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, μαζί με τους υπεύθυνους των ομάδων και μετόχους της Formula 1, συζήτησαν το μέλλον του σπορ.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, το φινάλε στο GP Ιταλίας θα ήταν στην κορυφή της λίστας συζήτησης. Κριτική προς την FIA άσκησε και ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Ματία Μπινότο, ο οποίος κάλεσε την παγκόσμια ομοσπονδία να κάνει καλύτερη δουλειά αναφορικά με τη διαχείριση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
That long-awaited #ItalianGP winning feeling 🏆🇮🇹pic.twitter.com/YQiHIJXk30
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) September 12, 2022
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com, Alfa Romeo
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!