Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η ανεπάρκεια του ηλεκτρικού δικτύου θέτει εμπόδια

Κώστας Μπιτσικώκος
Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Η ανεπάρκεια του ηλεκτρικού δικτύου θέτει εμπόδια
Στο θέμα αναφέρθηκε για μία ακόμα φορά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Η αναντιστοιχία ανάμεσα στο ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών, θέτει εμπόδια για την ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν δεκαπλασιαστεί, ενώ οι δημόσιοι φορτιστές έχουν αυξηθεί κατά μόλις 2,5 φορές.

Στα δημόσια σημεία φόρτισης – όπως στους ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων – απαιτούνται ταχυφορτιστές, ισχύος τουλάχιστον 100 kW. Οτιδήποτε λιγότερο δεν μπορεί να καλύψει την ανάγκη για γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου οι επιβάτες τους να συνεχίσουν το ταξίδι. Σύμφωνα με την ACEA, χρειάζονται κάθε εβδομάδα και έως το 2030, 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης στην ΕΕ!

Πέρα όμως από τον αριθμό των ταχυφορτιστών, εγείρεται ένα ζήτημα και με την επάρκεια του ηλεκτρικού δικτύου. Αν μπορεί δηλαδή να αντέξει την ταυτόχρονη ταχυφόρτιση αρκετών ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο σημείο. Στο θέμα αναφέρθηκε ξανά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μιλώντας στο 17ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Ενέργειας.

Ο Κώστας Καραμανλής επισήμανε ότι πρέπει να λυθεί σε όλη την Ευρώπη το θέμα της επάρκειας του ηλεκτρικού δικτύου για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Όπως είπε, στη δημοπράτηση των 280 ηλεκτρικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε συμπεριλάβει και τις υποδομές φόρτισης, ώστε να αποφευχθούν προβλήματα.

 

Κώστας Καραμανλής

«Ο τομέας των μεταφορών ευθύνεται για το 30% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Πρέπει επομένως να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα. Η Ελλάδα είναι ακόμη πίσω και για αυτό και η Κυβέρνηση δίνει ισχυρά κίνητρα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής. «Στην Ελλάδα έχουμε κάνει εξαιρετικά σημαντικά βήματα όσον αφορά στην e- mobility αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Ακόμη έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε εάν θέλουμε να φτάσουμε τους πολύ φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη: Ένα στα τρία αυτοκίνητα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Προχωράμε πολύ γρήγορα, μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία Ενέργειας και Οικονομικών, και πιστεύω ότι θα είμαστε πολύ κοντά σε αυτό το στόχο».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!