Μετροπόντικες: Πότε θα πιάσουν δουλειά σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη

Κώστας Μπιτσικώκος
Μετροπόντικες: Πότε θα πιάσουν δουλειά σε Άλσος Βεΐκου και Κατεχάκη
Τα δύο τεράστια μηχανήματα που θα αναλάβουν την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό θα συναντηθούν στον Ευαγγελισμό, όπου θα γίνει και η αποσυναρμολόγησή τους.

Με την άφιξη του ενός εκ των δύο TBM (Tunnel Boring Machine) στο εργοτάξιο της Κατεχάκη, γίνεται ένα ακόμα βήμα προς την έναρξη των εργασιών για τη διάνοιξη του τούνελ 12,8 χλμ. που αφορά το τμήμα Α της Γραμμής 4 του Μετρό. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα καταφθάσει και ο δεύτερος μετροπόντικας στο εργοτάξιο της Βεΐκου, μπροστά στο Άλσος. Ήδη ολοκληρώνεται η μετατόπιση των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας της Λεωφόρου Βεΐκου.

Αφού συναρμολογηθούν οι δύο μετροπόντικες, αναμένεται – σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα – να πιάσουν δουλειά στις αρχές του 2023. Η «συνάντησή» τους θα γίνει στο σταθμό του Ευαγγελισμού, όπου θα ακολουθήσει η αποσυναρμολόγησή τους. Οι δύο σύγχρονοι μετροπόντικες κατασκευάστηκαν στη Γερμανία και… υπόσχονται μηδενική ενόχληση για τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέρχονται.

Τα εργοτάξια από το φθινόπωρο θα λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Με τη Γραμμή 4 (αναμένεται να είναι έτοιμη το 2030) οι πολίτες θα πηγαίνουν από το Γουδή στην Κυψέλη σε 13 λεπτά κι από το Άλσος Βεΐκου στα Εξάρχεια σε 7 λεπτά.

Η Γραμμή 4 του Μετρό σε αριθμούς

• 15 σταθμοί (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή)
• 85.000 τετραγωνικά μέτρα αναπλάσεων
• 300 δέντρα έχουν ήδη μεταφυτευθεί τους πρώτους πέντε μήνες των εργασιών και εκκρεμεί η μεταφύτευση περίπου 1.000 δέντρων επιπλέον, σε θέσεις (φυτώρια, πλατείες, παρτέρια κλπ) που υποδεικνύουν οι δήμοι Αθηναίων, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.
• Το αστικό πράσινο θα αυξηθεί συνολικά κατά 3.000 επιπλέον δέντρα
• 1,5 με 2 χρόνια διαρκεί η εκσκαφή ενός σταθμού Μετρό
• 2 μετροπόντικες θα κατασκευάσουν τις σήραγγες της Γραμμής 4
• 15-18 μέτρα την ημέρα σκάβουν οι μετροπόντικες
• Σε 30 μέτρα βάθος κατά μέσο όρο και τοπικά μέχρι 75 μέτρα βάθος οι σήραγγες της Γραμμής 4
• Σε βάθος από 20 μέτρα (Άλσος Βεϊκου) μέχρι 36.5 μέτρα (Ελικώνος) οι σταθμοί της Γραμμής 4
• 318 λιγότεροι τόνοι CO2 και 53.000 λιγότερα ΙΧ ημερησίως
• 20 αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό
• 2 κόμβοι μετεπιβίβασης, με τη Γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με τη Γραμμή 2 στο σταθμό Ακαδημία (Πανεπιστήμιο)
• Άλσος Βεΐκου- Δικαστήρια σε 5 λεπτά
• Άλσος Βεΐκου- Γουδή σε 17,5 λεπτά.
• Άλσος Βεΐκου- Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά.

 

Οι καινοτομίες της Γραμμής 4

• Συρμοί σύγχρονης αισθητικής κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα, χωρίς οδηγό.
• Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης & ελέγχου συρμών.
• Σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών σε συρμούς & αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών.
• Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση (φρενάρισμα) των συρμών και επιστροφή προς το Δίκτυο Μέσης τάσης της ΔΕΗ. Θα εξοικονομούνται καθημερινά 1.216 MWh ενέργειας.
• Εφαρμογή του συστήματος Building Information Modelling (ΒΙΜ).

Photo Credits: Gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!