Νέα όρια ταχύτητας στις πόλεις: Οι Δήμοι θα αποφασίζουν πού θα εφαρμοστούν

Νέα όρια ταχύτητας στις πόλεις: Οι Δήμοι θα αποφασίζουν πού θα εφαρμοστούν
«Πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε πόλεις που θα διευκολύνουν την κίνηση των αυτοκινήτων ή όλων των υπολοίπων», δήλωσε στο Gazzetta ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου.

Με τις νομικές υπηρεσίες να βάζουν τις τελευταίες… πινελιές, ολοκληρώνεται η επεξεργασία του αναθεωρημένου ΚΟΚ πριν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Όπως έχει αποκαλύψει εδώ και αρκετούς μήνες το gMotion by gazzetta, στο νέο ΚΟΚ περιλαμβάνονται σημαντικές αλλαγές, όπως η τιμωρία του παραβάτη οδηγού και όχι του οχήματος, αλλά και τα χαμηλότερα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις.

Όσον αφορά το δεύτερο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα δίνει στους Δήμους την αρμοδιότητα να ορίζουν ζώνες στις οποίες το όριο ταχύτητας θα μειωθεί από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα. Οι ζώνες αυτές θα μπορούν να είναι σε χώρους άθλησης και αναψυχής, σε εμπορικούς δρόμους κλπ. Ειδικά έξω από τα σχολεία, θα μπορεί το όριο να «πέφτει» και άλλο, στα 20 χλμ/ώρα.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, μίλησε στο Gazzetta για τις σχετικές αλλαγές: «Πιστεύω ότι με τη νέα ρύθμιση θα μπορέσουμε, να συμβάλλουμε στην ελάττωση της ταχύτητας». Παράλληλα αναρωτήθηκε: «To βασικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε είναι αν θέλουμε πόλεις που θα διευκολύνουν την κίνηση των αυτοκινήτων ή όλων των υπολοίπων. Δηλαδή πεζών, ποδηλάτων, αμαξιδίων, εμποδιζόμενων ατόμων».

Κύριε Δήμαρχε, ο νέος ΚΟΚ θα δίνει τη δυνατότητα στους Δήμους να καθορίζουν ζώνες όπου θα ισχύει χαμηλότερο όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα. Πώς κρίνετε το γεγονός ότι οι ΟΤΑ θα αναλάβουν πλέον αυτό τον ρόλο στον τομέα της οδικής ασφάλειας; Είναι προς τη σωστή κατεύθυνση;

 

Χρειαζόμαστε σαφώς μείωση των ατυχημάτων, αλλά και ορθότερη οδική συμπεριφορά στις πόλεις. Κάθε μέτρο βοηθά, είτε αυτό είναι η μείωση ορίων ταχύτητας, είτε οι κανόνες στην κίνηση ποδηλάτων, είτε οι ρυθμίσεις για τα ηλεκτρικά σκούτερ. Γνωρίζουμε όλοι, πόσο μεγάλος αριθμός ατυχημάτων γίνεται στις πόλεις και πιστεύω ότι με τη νέα ρύθμιση θα μπορέσουμε, να συμβάλλουμε στην ελάττωση της ταχύτητας.

Κάθε πόλη και κάθε Δήμος γνωρίζουν, πώς θα υλοποιήσουν αυτή τη νέα διάταξη και σε ποιους χώρους. Αν, δηλαδή, πρόκειται για συγκροτήματα σχολείων, για αθλητικούς χώρους με μεγάλη συγκέντρωση μαθητών/τριών, αν πρόκειται για περιοχές με αυξημένη κίνηση. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα που ισχύουν, με σωστή ενημέρωση των πολιτών και με παρότρυνση να σκεφτούμε την ασφάλεια όλων μας, σταδιακά θα έχουμε θετικά αποτελέσματα.

Δημήτρης Παπαστεργίου

Πώς μπορούν οι Δήμοι να καταστήσουν τους δρόμους τους πιο ασφαλείς για τους ευάλωτους χρήστες (πεζούς, ποδηλάτες) αλλά ταυτόχρονα και πιο φιλικούς προς το περιβάλλον με λιγότερες εκπομπές ρύπων; Ποιες πρακτικές του Δήμου Τρικκαίων θα συμβουλεύατε να ακολουθήσουν οι συνάδελφοί σας;

Θα πρέπει να δούμε όλη τη φαρέτρα των λύσεων. Έχουμε πολλές δυνατότητες, αφού, εφαρμόζοντας και, κυρίως, τηρώντας τα μέτρα, μπορούμε να δούμε πιο ήσυχες και πιο «πράσινες» πόλεις. Οι ποδηλατόδρομοι, οι πεζόδρομοι, οι ζώνες μείωσης ταχύτητας, οι ανισόπεδοι κόμβοι, οι ράμπες, είναι μέτρα και δεδομένα που δίνουν λύσεις. To βασικό ερώτημα στο οποίο πρέπει να απαντήσουμε είναι αν θέλουμε πόλεις που θα διευκολύνουν την κίνηση των αυτοκινήτων ή όλων των υπολοίπων. Δηλαδή πεζών, ποδηλάτων αμαξιδίων, εμποδιζόμενων ατόμων. Αν η (προφανής για μένα) απάντηση είναι η δεύτερη τότε πρέπει να τολμήσουμε. Τα μέτρα που πρέπει να παρθούν, θα τα εξειδικεύσει ο καθένας ανάλογα με την πόλη του και τα χαρακτηριστικά της.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, κάλεσε ξανά τους Δήμους να καταθέσουν ΣΒΑΚ (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας). Για ποιους λόγους παρατηρείται σημαντική καθυστέρηση στην υλοποίηση του σχετικού προγράμματος;

Δεν θεωρώ πως υπάρχει κάποια ιδιαίτερη καθυστέρηση. Απλώς με το Υπουργείο μοιραζόμαστε την ίδια αγωνία να προχωρήσουμε ακόμη πιο γρήγορα σε ανθρώπινες, βιώσιμες, προσπελάσιμες πόλεις. Η διετία της πανδημίας άφησε αρκετά πράγματα πίσω, με αποτέλεσμα το διάστημα αυτό τόσο οι τεχνικές υπηρεσίες των Δήμων όσο και η ίδια αγορά που έχει αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι του έργου, να λειτουργούν στα όριά τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!