ACEA: Προβλέπει μείωση πωλήσεων και φέτος στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου
Στην πρόβλεψη ότι η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων θα υποχωρήσει φέτος κατά 1% σε σχέση με το 2021 και κατά 26% σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα (2019), προχώρησε η ACEA. Η υποχώρηση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων οφειλόταν μέχρι τώρα στην μειωμένη παραγωγή λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, όμως εκτιμάται ότι η ζήτηση θα μειωθεί τους επόμενους μήνες λόγω του υψηλού πληθωρισμού και τους φόβους για ύφεση. Υπενθυμίζεται ότι η εκτίμηση στις αρχές του 2022 ήταν για άνοδο των πωλήσεων κατά 7,9% στην αγορά της ΕΕ.
Ο Πρόεδρος της ACEA, Όλιβερ Τσίπσε, ζήτησε την άμεση λήψη μέτρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να επιστρέψει στην ανάπτυξη η αγορά αυτοκινήτου αλλά και να αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων. «Απαιτείται να διαμορφωθεί επειγόντως το κατάλληλο πλαίσιο ώστε να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι», δήλωσε σε εκδήλωση ο Τσίπσε, που κατέχει επίσης τη θέση του Προέδρου και CEO του BMW Group.
«Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνονται η μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού της Ευρώπης, η θέσπιση νόμου από την ΕΕ για την εξασφάλιση των κρίσιμων πρώτων υλών που διασφαλίζει τη στρατηγική πρόσβαση στις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση και η ταχεία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης», τόνισε ο Τσίπσε, που είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του BMW Group.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του λόμπι των κατασκευαστών αυτοκινήτων, μία σειρά από γεγονότα τα τελευταία χρόνια (το Brexit, η πανδημία του κορονοϊού, η έλλειψη ημιαγωγών και ο Πόλεμος στην Ουκρανία) επηρέασαν το κόστος και τη διαθεσιμότητα της ενέργειας. «Όλα τα παραπάνω υπογραμμίζουν πόσο γρήγορα, πόσο βαθιά και πόσο απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει κυρίως στο γεωπολιτικό πλαίσιο, όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες για τη διασυνδεδεμένη παγκοσμίως βιομηχανία μας και τις αλυσίδες αξίας της», προσέθεσε ο Τσίπσε.
Photo Credits: BMW Group, ACEA
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!