Δίκτυο φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων: Ένας σταθμός ανά 60 χλμ. οδικού δικτύου στην Ευρώπη
Μία σημαντική απόφαση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης έλαβαν το μεσημέρι της Τετάρτης τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Με 485 ψήφους υπέρ, 65 κατά και 80 απόντες, εγκρίθηκε η πρόταση για την ανάπτυξη των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Στόχος να καλυφθεί το χαμένο έδαφος, καθώς την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν στην κατά 10 φορές, ενώ τα σημεία φόρτισης κατά μόλις 2,5 φορές.
Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να τεθούν μίνιμουμ εθνικοί στόχοι για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, με τα κράτη-μέλη να έχουν διορία έως το 2024 για να παρουσιάσουν το σχετικό τους πλάνο. Η πρόταση που υιοθετήθηκε προβλέπει ότι έως το 2026 θα πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά 60 χλμ. στους κυριότερους οδικούς άξονες. Το ίδιο ισχύει και για τα φορτηγά-λεωφορεία, αλλά για τους αυτοκινητόδρομους (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ΤΕΝ-Τ). Το σχέδιο προβλέπει εξαιρέσεις για τις ακριτικές περιοχές, τα νησιά και για δρόμους με πολύ χαμηλή κίνηση οχημάτων.
Επίσης, προβλέπεται δύο χρόνια αργότερα (από το 2028) να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού σε υδρογόνο ανά 100 χλμ. Η Κομισιόν πρότεινε ένας σταθμός υδρογόνου ανά 150 χλμ. με ορίζοντα το 2031. Πλέον το Κοινοβούλιο παραπέμπει το θέμα στην αρμόδια επιτροπή, για τις απαραίτητες διαπραγματεύσεις.
The @europarl_en is supporting higher ambitions for the deployment of the charging infrastructure. 486 votes in favour and 65 against for my AFIR report in #EPlenary. The work continues already next week with the first trialogue with @EU_Commission and @EU2022_CZ. pic.twitter.com/reWPbKLkpc
— Ismail Ertug MEP 🍀🌍 (@IsmailErtug) October 19, 2022
«Η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να γίνει τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός σε βενζίνη», δήλωσε ο ευρωβουλευτής Ισμαήλ Έρτουγκ, εισηγητής της σχετικής πρότασης. Σύμφωνα με την αναφορά του Έρτουγκ, αν η ανάπτυξη δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων δεν είχε υπονομευτεί τα προηγούμενα έτη, στα τέλη του 2020 θα υπήρχαν 677.000 σημεία φόρτισης στο έδαφος της ΕΕ. «Αντιθέτως σήμερα, τον Οκτώβριο του 2022 υπάρχουν μόλις 377.000 σημεία φόρτισης», ανέφερε o Γερμανός ευρωβουλευτής.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ του να καταστεί όχι μόνο γρήγορη αλλά και απλή η διαδικασία φόρτισης. Οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας καλούνται να παρουσιάζουν με κατανοητό τρόπο το κόστος ανά kWh. Παράλληλα να υπάρχει διαθέσιμη όλη η πληροφορία σχετικά με τη διαθεσιμότητα των σημείων φόρτισης, του χρόνου αναμονής αλλά και των τιμών σε όλο το δίκτυο επί ευρωπαϊκού εδάφους. Από το 2025 θα είναι υποχρεωτική η δυνατότητα πληρωμής απλά με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, χωρίς δηλαδή ο χρήσης να έχει κατεβάσει την εφαρμογή του κάθε παρόχου.
Photo credits: Ionity
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!