FIA και Red Bull έφτασαν σε συμβιβασμό αλλά ο θάνατος του Μάτεσιτζ φέρνει καθυστερήσεις

Το σίριαλ των τελευταίων εβδομάδων σχετικά με την παράβαση του budget cap του 2021, φαίνεται πως φτάνει στο τέλος του. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, στο περιθώριο του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής και μετά από συνάντηση του επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ, με τον Πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, υπήρξε αποδοχή από πλευράς των «ταύρων».
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είχε προτείνει Συμφωνία Αποδοχής Παράβασης, με το στρατόπεδο της αυστριακής ομάδας να αντιδράει αφού εξακολουθούσε να μην αποδέχεται τη διαφορετική αξιολόγηση δαπανών από την πλευρά της FIA και κατά συνέπεια την ποινή που αυτή θα επέφερε.
Θυμίζουμε πως ενώ βάσει των δικών της υπολογισμών η Red Bull Racing ήταν 4 εκατομμύρια δολάρια κάτω του ορίου των 145, υπήρξαν 4 βασικοί τομείς που την έφεραν 1.8 εκατομμύρια πάνω από αυτό.
Όσο για τις ενδεχόμενες ποινές, το αρχικό πλαίσιο για μικρού μεγέθους (minor) παραβάσεις, δηλαδή στα 7.25 εκατομμύρια, ήτοι το 5% του προβλεπόμενου budget της περυσινής χρονιάς, ήταν:
-Επίπληξη
-Αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών της σεζόν που έγινε η παράβαση (σ.σ. 2021)
-Αφαίρεση βαθμών από το Πρωτάθλημα Οδηγών της σεζόν που έγινε η παράβαση (σ.σ. 2021)
-Αποκλεισμός από ένα ή περισσότερα στάδια ενός αγωνιστικού 3ημέρου (όχι από τον αγώνα)
-Περιορισμοί σε αεροδυναμικές ή άλλου είδους δοκιμές
-Μείωση του ορίου δαπανών από την επόμενη σεζόν
Από τα παραπάνω, μιας και η υπέρβαση είναι πολύ χαμηλή και σε… γκρίζες ζώνες, φημολογείται πως η ποινή περιλαμβάνει σημαντικούς περιορισμούς στο χρόνο δουλειάς στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD το 2023, καθώς και χρηματικό πρόστιμο. Ενώ αρχικά η πλευρά της Red Bull φερόταν διατεθειμένη να τραβήξει το σκοινί, τώρα όλα δείχνουν πως θα αποδεχθεί την ποινή για να κλείσει το θέμα.
Αυτό θα συνέβαινε στο Τέξας, μάλιστα η Red Bull Racing είχε προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου που ακυρώθηκε. Όπως έγινε σαφές στην πορεία, η αυστριακή ομάδα είχε δεχθεί ένα σοβαρό «πλήγμα», με το θάνατο του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτζ.
This one was for you, Didi ☝️ #GivesYouWings pic.twitter.com/kYpXDyG0pm
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 23, 2022
Ως ένδειξη σεβασμού σε αυτή την εμβληματική φυσιογνωμία που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τοπίου του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού τα τελευταία 20+ χρόνια, συμφωνήθηκε οι ανακοινώσεις σχετικά με το θέμα, να γίνουν μετά από μερικές ημέρες.
Όλα αυτά, ενώ εντός πίστας, η Red Bull Racing κατέκτησε τον Παγκόσμιο Τίτλο στους κατασκευαστές, κάνοντας το νταμπλ αφού μία εβδομάδα νωρίτερα είχε πανηγυρίσει το πρωτάθλημα των οδηγών ο Μαξ Φερστάπεν.
We did it! 😁🏆 #USGP pic.twitter.com/epCQHulaOd
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) October 23, 2022
Αυτός ήταν ο πρώτος τίτλος της Red Bull Racing σε ομαδικό επίπεδο από το 2013.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
Valadis_21
Πολύ σωστά κάνουν και αφήνουν να περάσουν κάποιες μέρες από το θάνατο του αφεντικού της redbull και μετά να γίνει ότι είναι να γίνει. Τώρα για την συμφωνία που όπως φαίνεται θα γίνει είναι πλέον σίγουρο ότι τελικά έγινε παράβαση και ας έλεγε η redbull ότι είναι εντός ορίου και ότι τα δικά της στοιχεία δείχνουν ότι είναι όλα νόμιμα και καθαρά. Νομίζω πάντως πως μόνο 2 ποινές δεν είναι ανεκτές από τις υπόλοιπες ομάδες και τους φιλάθλους του σπορ και είναι αυτή της χρηματικής ποινής ή της αδύνατης κατά την γνώμη μου ποινής που θα αφορά το πρωτάθλημα του 2021. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πρέπει να μπει μία ουσιαστική και σκληρή τιμωρία(όχι εξοντωτική) ώστε να μην μπουν ιδέες και στις άλλες ομάδες και κάνουν τα ίδια ή και χειρότερα, η redbull ξέφυγε 2μυρια ποιος λέει ότι κάποιοι άλλοι δεν θα ξεφύγουν περισσότερο από το ποσό αυτό αλλά να μείνουν κάτω από το όριο των 7.5μυριων ώστε να μην τιμωρηθούν με το αυστηρότερο πλαίσιο που υπάρχει. Ευτυχώς ή δυστυχώς μέσα από μία παρανομία η οποία δεν έπρεπε να έχει συμβεί υπάρχει μία ευκαιρία της FIA να κερδίσει πίσω ένα μέρος της εμπιστοσύνης που έχει χαθεί προς το πρόσωπό της τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά τα περσινά δυσάρεστα γεγονότα, στο χέρι της είναι οπότε αναμένουμε.....
ΟΣΟ ΘΑ ΖΩ....
Συμβιβασμο μεταξυ ΦΙΑ και ΡεντΜπουλ για ποιο λογο ?Εχει κανει παρανομια η ΡεντΜπουλ εναντια στη ΦΙΑ ή εναντια στις αλλες ομαδες?Συμφωνουν οι υπολοιπες ομαδες δηλαδη?Τι τραγωδια ειναι αυτη?
Milan_apo_to_82
Πόσο πιο κάτω;Ρωτήστε τους πως τους βολεύει…τι τους συμφέρει…Α ρε Λιουις ποσα ποιο έδωσες τόσα χρόνια…
bavarakos
Και αυτος κάπου κάποτε θα έκανε την λαδιά του.
bavarakos
Συμβιβασμός φέρνει και μεταγραφές στην Ρεντ μπουλ μιας και πρωταθλημα θα κάνει να δει με τα κυαλια. Ο Φερσταπεν δεν νομιζω να συμβιβαστεί σε ενα δευτερο-τριτο κατηγορίας αμάξι.
steliosptnds
Γελάει καλύτερα όποιος γελάει απο τον Μάρτιο.
ΓιάννηςL
Από τη στιγμή που υπάρχουν κανονισμοί που προβλέπουν συγκεκριμένες ποινές, για ποιόν ακριβώς λόγο πρέπει να υπάρχει «συμβιβασμός»;
Hanki_Boy21
Γιατί δεν υπάρχει συγκεκριμένη ποινή Γιάννη. Δεν λέει πχ αν το ξεπεράσεις μέχρι 1m θα είναι αυτή η ποινή. Λέει από 1 δολάριο μέχρι 7.5m οι ποινές μπορεί να είναι αυτές.Από απλή επίπληξη μέχρι αφαίρεση βαθμών οδηγών κτλπ. Άρα θα υπάρξει ένας συμβιβασμός
ΓιάννηςL
Υπάρχει συγκεκριμένη λίστα ποινών ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος. Το λέει και το κείμενο, και έχει γραφτεί ξανά στο παρελθόν. Το ποιά ποινή από τη λίστα θα επιλέξει η FIA δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο θα πρέπει να είναι αντικείμενο «διαπραγμάτευσης» ή «συμβιβασμού»;...
Hanki_Boy21
Μα αυτό λέμε. Υπάρχει λίστα ποινών. Από 1 δολάριο μέχρι 7.5m μπορεί να τιμωρηθεί από την λίστα. ποια τιμωρία;; Κανονικά έπρεπε να λέει: 1 δολάριο μέχρι 500.000 πχ επίπληξη. Από 500.000 μέχρι 2.000.000 αφαιρέσει τάδε βαθμών. Παραδείγματα φέρνω. Νομίζω έχει διαφορά.