Formula 1: Στη Ferrari δεν είναι καθόλου χαρούμενοι με την ποινή της Red Bull
Στο πλαίσιο του Grand Prix Μεξικού γνωστοποιήθηκε η ποινή που επέβαλλε η FIA στη Red Bull Racing για το γεγονός πως ξεπέρασε το όριο του budget cap το 2021. Η αυστριακή ομάδα καλείται να πληρώσει το πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ενώ για τους επόμενους 12 μήνες θα έχει 10% λιγότερο χρόνο χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD.
Κάποιες από τις αντίπαλες ομάδες της Formula 1 αντέδρασαν, με τη Mercedes να είναι η πρώτη που χαρακτήρισε μικρή την ποινή της RBR. Την απόφαση σχολίασε και ο Ζακ Μπράουν της McLaren, o οποίος θέλει να δει ακόμη μεγαλύτερες ποινές μελλοντικά για ανάλογες παραβάσεις
Η φετινή αντίπαλος της Red Bull Racing, ειδικά στο πρώτο μισό της σεζόν, Scuderia Ferrari, τοποθετήθηκε για το θέμα μέσω δηλώσεων του αγωνιστικού διευθυντή της, Λοράν Μεκίς στο Sky Italia: «Έχουμε μιλήσει αρκετές φορές το τελευταίο διάστημα για το τι μπορεί να κάνει μία ομάδα με μισό, ένα ή δύο εκατομμύρια επιπλέον. Δύο εκατομμύρια ευρώ παραπάνω είναι ένα τεράστιο ποσό και έχουμε πει αρκετές φορές την άποψή μας επί του θέματος. Πιστεύουμε στη Ferrari πως αυτό το ποσό μπορεί να προσφέρει γύρω στα δύο δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο, οπότε είναι εύκολο να κατανοήσουμε πως αυτά τα νούμερα μπορούν να έχουν αντίκτυπο σε αποτέλεσμα αγώνων ή και του πρωταθλήματος».
Επιπλέον ο Μεκίς εξήγησε τους λόγους που η Ferrari δεν είναι καθόλου ικανοποιημένη με την ποινή που πήρε η Red Bull Racing: «Όσο για την ποινή της Red Bull, δεν είμαστε καθόλου χαρούμενοι για δύο πολύ σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος είναι πως στη Ferrari δεν πιστεύουμε πως η μείωση κατά 10% του χρόνου στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD αντιστοιχεί στο κέρδος απόδοσης εντός πίστας που ανέφερα νωρίτερα. Επιπλέον υπάρχει ακόμη ένα πρόβλημα. Από τη στιγμή που στην ποινή δεν προβλέπεται μείωση του ορίου δαπανών, αυτό ωθεί την ομάδα να επενδύσει αλλού τα χρήματα. Έχει την απόλυτη ελευθερία να ξοδέψει τα χρήματα που θα χρησιμοποιούσε για τη χρήση της σήραγγας και του CFD στη μείωση του βάρους του μονοθεσίου ή οπουδήποτε αλλού. Η ανησυχία μας είναι πως λόγω των δύο αυτών παραγόντων, το πραγματικό αντίκτυπο της ποινής είναι πολύ μικρό».
Η Red Bull Racing, μέσω του επικεφαλής της, Κρίστιαν Χόρνερ, υποστηρίζει πως το αγωνιστικό αντίκτυπο της ποινής της FIA ανέρχεται στο μισό δευτερόλεπτο. Με δεδομένο πως η τιμωρία ισχύει από τις 26 Οκτωβρίου του 2022, θα επηρεαστεί η εξέλιξη του μονοθεσίου του 2023 αλλά κι εκείνη του 2024.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!