Formula 1: Ο Γκροζάν κατακρίνει τους πολύπλοκους κανονισμούς
Ανά καιρούς η Formula 1 έχει δεχθεί έντονη κριτική από τις ομάδες, τους οδηγούς αλλά και από τους οπαδούς, για τους πολύπλοκους κανονισμούς της. Τρανό παράδειγμα είναι το φετινό Grand Prix Ιαπωνίας, όπου οι ομάδες δεν γνώριζαν πως ανεξάρτητα από τη διάρκεια του αγώνα, θα απονεμηθούν όλοι οι βαθμοί. Ο ίδιος ο Μαξ Φερστάπεν δεν γνώριζε πως είχε αναδειχθεί πρωταθλητής. Στο πλαίσιο του Grand Prix Μεξικού, οι αγωνοδίκες του σπορ πήραν πίσω την ποινή που είχαν δώσει στον Φερνάντο Αλόνσο στο προηγούμενο Grand Prix, αυτό των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, σε μία ακόμα ζώνη που αποδείχθηκε γκρίζα.
Η σύγχυση που προκαλείται από τους πολλούς κανονισμούς δεν αρέσει ούτε στον πρώην οδηγό της Formula 1, Ρομέν Γκροζάν, ο οποίος ανέφερε στο Any Driven Monday: «Εκτός του αγωνιστικού τομέα, κάποια από τα θέματα που συζητιούνται είναι παιδιάστικα, μοιάζουν λες και δεν είναι ιδιαίτερα απαραίτητα. Η δημοτικότητα της F1 είναι τεράστια αλλά νιώθω πως κανονισμοί όπως η απαγόρευση κοσμημάτων είναι αχρείαστη. Δεν θα ένιωθα άνετα να αγωνίζομαι δίχως να φοράω τη βέρα μου, γιατί είναι κομμάτι μου και το λατρεύω. Οπότε αυτό δεν ήταν απαραίτητα καλό. Υπάρχουν τόσοι κανονισμοί στηv F1 που την έχουν κάνει πολύπλοκη, όπως για παράδειγμασ την περίπτωση του Αλόνσο. Είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Δεν χρησιμοποίησαν τον κανονισμό στον αγώνα και μετά το τέλος του έκριναν πως το μονοθέσιο δεν είναι ασφαλές. Αν δεν ήταν ασφαλές έπρεπε να τον είχαν σταματήσει από πριν. Έπειτα είδαμε επιπλέον κανονισμούς που υπερτερούσαν άλλων κανονισμών κάτι που σημαίνει πως η Alpine μπορούσε να πάρει τη θέση της πίσω».
Ο Γκροζάν αναφέρθηκε ΚΑΙ στο «καυτό» ζήτημα των ημερών που δεν είναι άλλο από το budget cap: «Το ίδιο ξέρετε ισχύει και με το cost cap. H Red Bull ήταν η μόνη που τιμωρήθηκε γιατί ήταν δύο εκατομμύρια πάνω από το όριο. Ποσό που δεν έχει μεγάλη σημασία. Αλλά ας πούμε πως είχαν ξεπεράσει το όριο κατά 10 ή 20 εκατομμύρια δολάρια, τι θα γινόταν τότε; Θα τους έπαιρναν πίσω το πρωτάθλημα 10-11 μήνες μετά την κατάκτησή του; Είναι λίγο πολύπλοκο και κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό. Όμως το όριο δαπανών μαζί με το Halo είναι κάποια από τα καλύτερα πράγματα που ήρθαν στην F1 τα τελευταία 20 χρόνια».
Ο Γκροζάν έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2009 με τη Renault, ενώ αγωνίστηκε ξανά στο σπορ από το 2012 μέχρι το 2020 για τις Lotus και Haas. Από το 2021 αγωνίζεται στο πρωτάθλημα μονοθεσίων Indycar στις ΗΠΑ.
Φωτογραφίες: Andretti media, Alpine
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!