Η Covid-19 «απειλεί» ξανά τη Formula 1

Πάνος Σεϊτανίδης
Η Covid-19 «απειλεί» ξανά τη Formula 1
Το νέο κύμα και τα μέτρα που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στην Κίνα, θέτουν εν αμφιβόλω τον αγώνα της Σαγκάης.

Τα σχέδια της Liberty Media είναι ειδικά τα τελευταία χρόνια μεγαλεπήβολα, όμως το εμπόδιο της παγκόσμιας πανδημίας δεν λέει να φύγει από τη μέση. Αν και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σκόπελος που δείχνει να ξεπερνιέται, τουλάχιστον σε ότι αφορά στους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, ο «εφιάλτης» έχει επιστρέψει στην Κίνα.

Η νέα έξαρση κρουσμάτων και η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης της ασιατικής χώρας να ενισχύσει τη πολιτική «μηδενικών κρουσμάτων», θέτει εν αμφιβόλω το Grand Prix Κίνας!

Ο αγώνας που είναι προγραμματισμένος για την Κυριακή του Πάσχα, στις 16 Απριλίου, θα σήμαινε την επιστροφή της Σαγκάης στο πρόγραμμα μετά από τέσσερα χρόνια. Όμως μόνο σίγουρος δεν πρέπει να θεωρείται.

Όλα δείχνουν πως ο τέταρτος αγώνας στο πρόγραμμα του 2023 κινδυνεύει και είναι σαφές πως η τελική απόφαση για τη διεξαγωγή του ή μη, θα πρέπει να ληφθεί αρκετά πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία διεξαγωγής του.

 

Όλα αυτά δεν αποτελούν απλά φημολογία. Ενισχύθηκαν και από τα λεγόμενα του πρώτου και μοναδικού Κινέζου οδηγού στο grid της Formula 1, του Ζου Γκουάνγιου.

Ζου Γκουάνγιου

Στην τηλεοπτική μετάδοση του Sky Sports, o ρεπόρτερ Τεντ Κράβιτζ, είπε σχετικά με τον οδηγό της Alfa Romeo: «Λέει πως το πιθανότερο είναι να μην έχουμε Grand Prix στην Κίνα το 2023, θα συνεχίσουν με την πολιτική μηδενικών κρουσμάτων. Αυτό θα αποτρέψει τη διεξαγωγή του Κινεζικού Grand Prix και φαντάζομαι πόσο απογοητευμένος θα είναι αν δεν έχει πάλι εντός έδρας αγώνα, πράγμα που φαίνεται να ισχύει για το πρόγραμμα της επόμενης σεζόν».

Πάντως προς το παρόν, πέραν όσων το thejudge13.com μετέφερε πως ειπώθηκαν στο Sky Sports, δεν έχουμε κάποια επίσημη τοποθέτηση σχετικά – ούτε από την πλευρά της Formula 1, ούτε από την πλευρά των διοργανωτών του αγώνα στη Διεθνή Πίστα της Σαγκάης. Εκεί που φιλοξενήθηκε το 1000ο GP στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στις 14 Απριλίου του 2019.

Σε περίπτωση που η φημολογία εναρμονιστεί με την πραγματικότητα και έχουμε ματαίωση και του φετινού αγώνα, είναι άγνωστο αν η ημερομηνία εκείνη θα μείνει κενή με αποτέλεσμα να έχουμε συνολικά 23 αγώνες ή αν θα μπει κάποια άλλη πίστα στη θέση της Σαγκάης.

Απόφαση που μάλλον είναι πιο περίπλοκη απ’ ότι θα περίμενε κανείς αφού δεν αφορά μόνο στα δικαιώματα φιλοξενίας ενός αγώνα ή τα logistics για τις ομάδες και τον οργανισμό F1. Βλέπετε αν έχουμε 24 αγώνες, τότε κάθε οδηγός θα πρέπει κανονικά έχει στη διάθεσή του από 4 μονάδες ισχύος για όλη τη σεζόν ενώ αν έχουμε 23, θα ισχύσει ότι ισχύει και τώρα, με το όριο να είναι στους 3.

Grand Prix Κίνας

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Pirelli, Alfa Romeo

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!