Formula 1: Γιατί η Ferrari δεν άλλαξε θέσεις στους οδηγούς της στη Βραζιλία

Κώστας Παστρίμας
Formula 1: Γιατί η Ferrari δεν άλλαξε θέσεις στους οδηγούς της στη Βραζιλία
Η έκκληση του Λεκλέρ να περάσει τον Σάινθ έπεσε στο κενό γιατί η Ferrari το θεώρησε πολύ παρακινδυνευμένο.

Το «δράμα» που κυριάρχησε στις συζητήσεις ανάμεσα στους φίλους της Formula 1 μετά το τέλος του GP Βραζιλίας ήταν η άρνηση του Μαξ Φερστάπεν να αφήσει τον Σέρχιο Πέρεζ να περάσει για να πάρει ο Μεξικανός τους έξτρα βαθμούς. Ωστόσο, στους τελευταίους γύρους του αγώνα δεν ήταν μόνο η Red Bull Racing που ασχολήθηκε με το να «τακτοποιήσει» τις θέσεις των οδηγών της. Το ίδιο θέμα απασχόλησε σοβαρά και τη Scuderia Ferrari.

Στους τελευταίους γύρους του αγώνα, ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν στην 3η θέση και ο Σαρλ Λεκλέρ ακολουθούσε στην 4η. Ο Μονεγάσκος περισσότερες από μία φορές μίλησε στον ασύρματο με την ομάδα του και τους ζήτησε ευγενικά να σκεφτούν την κατάσταση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών. Ο Λεκλέρ δίνει μεγάλη μάχη για τη 2η θέση με τον Σέρχιο Πέρεζ και αυτό που ζητούσε από τη Ferrari ήταν να δώσουν εντολή στον Σάινθ να του παραχωρήσει την 3η θέση για να πάρει τους επιπλέον βαθμούς. Η απάντηση της Ferrari όμως ήταν αρνητική, με τη δικαιολογία ότι η κίνηση αυτή θεωρήθηκε «πολύ επικίνδυνη», και έτσι οι δύο οδηγοί της τερμάτισαν στις θέσεις τους.

Ο κίνδυνος που είχε στο μυαλό της η Ferrari ήταν διπλός: Πρώτον, ο Λεκλέρκ είχε τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Μαξ Φερστάπεν ακριβώς από πίσω του και αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει τη διαδικασία αλλαγής θέσης. Δεύτερος, και κυριότερον, στη Ferrari δεν ήταν πεπεισμένοι ότι ο Σάινθ δεν θα τιμωρηθεί επειδή πέρασε τον Γιούκι Τσουνόντα (που ήταν ένα γύρο πίσω) τον τελευταίο γύρο της δεύτερης περιόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αυτήν ακριβώς την εξήγηση έδωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Ματία Μπινότο, μετά το τέλος του αγώνα.

 

«Η εναλλαγή των δύο αυτοκινήτων στην τελευταία ευθεία ήταν σίγουρα δύσκολη γιατί ο Τσαρλς είχε τον Φερνάντο και τον Μαξ ακριβώς πίσω του, οπότε η θα ήταν δύσκολο και κάπως επικίνδυνο. Αλλά περισσότερο από αυτό, γνωρίζαμε ότι ήμασταν υπό διερεύνηση για το τι συνέβη πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τον Τσουνόντα. Νιώθαμε αρκετά άνετοι, αλλά χωρίς να να έχει βγει οριστική απόφαση για αυτό το θέμα, θα ήταν δύσκολο γιατί ένα πέναλτι 5 δευτερολέπτων για παράδειγμα θα σήμαινε ότι ο Κάρλος θα έχανε περισσότερες από μία θέσεις. Έτσι για το πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν καλύτερο να μείνουμε με τις θέσεις μας και τις διαφορές που είχαν φτιαχτεί στην πίστα».

Ο Τσουνόντα είχε «ξεμείνει» εκεί, μπροστά από τον Σάινθ, γιατί ο Ιάπωνας οδηγός σε εκείνο το σημείο του αγώνα, παρότι βρισκόταν ένα γύρο πίσω, δεν έλαβε εντολή να περάσει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!