MotoGP: Πρώτες δοκιμές με βιοκαύσιμα (vid)
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έχει εντατικοποιήσει τις προσπάθειες στροφής προς τη βιωσιμότητα λαμβάνοντας σημαντικές αποφάσεις για το παρόν και το μέλλον. Μια από αυτές ήταν η χρήση καυσίμων από εναλλακτικές πηγές ενέργειας, κάτι που θα ξεκινήσει από το 2024.
Το 2024 σε όλες τις κατηγορίες του MotoGP οι μοτοσικλέτες θα πρέπει το 40% των καυσίμων που θα χρησιμοποιούν να είναι από εναλλακτικές πηγές. Απώτερος στόχος είναι το 2027 το ποσοστό να γίνει 100%. Με βάση αυτόν το στόχο έχουν ξεκινήσει να δουλεύουν οι προμηθευτές καυσίμων του θεσμού και να πειραματίζοντας σε νέας γενιάς βιοκαύσιμα.
Η Repsol ήδη έχει έτοιμη μια νέα φόρμουλα βιοκαυσίμων τα οποία αποφάσισε να δοκιμάσει στην πίστα για πρώτη φορά. Ο Μαρκ Μάρκεθ ήταν εκείνος που είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα νέα καύσιμα κάτι που έκανε στην πίστα Χάραμα της Ισπανίας με μια Honda RC213V-S παραγωγής. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε 12 γύρους με τα βιοκαύσιμα της Repsol και διαπίστωσε ότι όλα είναι στο σωστό δρόμο τόσο στην απόδοση, όσο και στην κατανάλωση.
Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής σχολίασε: «Ήταν θετικό τεστ και δεν παρατήρησα κάποια διαφορά όταν χρησιμοποίησα το βιοκαύσιμο. Η απόδοση παραμένει σε υψηλό επίπεδο. Ανταλλάξαμε πληροφορίες για να επιβεβαιώσουμε ότι αυτά που δοκιμάζονται στα εργαστήρια συμβαδίζουν με τα αποτελέσματα στην πίστα. Ως αναβάτης με ενδιαφέρει η απόκριση του κινητήρα. Θέλεις να ανεβάζει στροφές ανάλαφρα, να είναι ομαλός στο πρώτο άνοιγμα και να μην είναι επιθετικός. Σε αυτήν την περίπτωση ήταν ομαλός, ενώ παρατήρησα ότι δουλεύει σωστά και στις υψηλές στροφές, στη μέγιστη ισχύ».
Θυμίζουμε ότι η Repsol στο Dakar του 2022 προμήθευσε με το 50% βιοκαύσιμα την εργοστασιακή ομάδα HRC, ενώ σε πολλά πρωταθλήματα Formula 4 χρησιμοποιούνται ήδη τέτοιου είδους καύσιμα. Από το 2023 το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιήσει αποκλειστικά βιοκαύσιμα στις μοτοσικλέτες.
Βίντεο του Μάρκεθ από τις δοκιμές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!