Alfa Romeo: Πρεμιέρα για την Tonale Plug-in Hybrid Q4
Η πρεμιέρα της Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της γκάμας του νέου μοντέλου, το οποίο εισάγει την ιταλική μάρκα στην εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης. Η κορυφαία έκδοση της Tonale συνεχίζει τη «μεταμόρφωση» της μάρκας συνδυάζοντας την αποδοτικότητα με το σπορ χαρακτήρα.
Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 θα οδηγήσει τη μάρκα στη διαδικασία «from zero to zero», όπου από το μηδενικό επίπεδο εξηλεκτρισμού στις αρχές του 2022 θα φτάσει το 2027 να έχει μια 100% αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Αυτή η πορεία σε μόλις 5 χρόνια θα την καταστήσει τη μάρκα με την ταχύτερη πορεία προς την ουδετερότητα άνθρακα.
Αποδοτικότητα που κρατάει το DNA της μάρκας
Με συνολική απόδοση 280 ίππων, το υβριδικό σύστημα της Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 αποτελείται από έναν Turbo βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 90kW και 250 Nm ροπής που κινεί τους πίσω τροχούς. Το σύστημα λειτουργεί σε τάση 306 V και η μπαταρία litium-ion χωρητικότητας 15,5kWh εξασφαλίζει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 80 χλμ. σε αστικές συνθήκες.
Η συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 600χλμ. καθιστούν το μοντέλο ως ένα από τα πλέον αποδοτικά Plug-in Hybrid SUV. Οι εκπομπές CO2 των 26γρμ./χλμ. μειώνουν τις εκπομπές της γκάμας της Tonale κατά 40%, ενώ η μέση κατανάλωση της έκδοσης στον κύκλο WLTP είναι 1,14λτ./100χλμ. Με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα και ευκολία χρήσης, η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί λιγότερο από 2,5 ώρες, χάρη στον ενσωματωμένο φορτιστή που υποστηρίζει έως και 7,4kW ισχύος.
Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και οι αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων συνδυάζονται με την απόδοση των 280 ίππων και εξαιρετικές επιδόσεις, με την επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί μόλις 6,2 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 135χλμ./ώρα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και στα 206χλμ./ώρα στην υβριδική λειτουργία. Την ίδια στιγμή η επιτάχυνση είναι πάντα άμεση χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Νέες λειτουργίες
Ο κυκλικός επιλογέας του συστήματος παραμετροποίησης Alfa D.N.A. αποτελεί ήδη ένα σύμβολο του σπορ χαρακτήρα των μοντέλων της μάρκας. Το σύστημα έχει επαναπροσδιοριστεί, έτσι ώστε να υποστηρίξει τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης Q4, αλλά και συνολικότερα του νέου Plug-in Hybrid συστήματος. Η επιλογή «Dynamic» στοχεύει στη μέγιστη απόδοση και των δύο κινητήρων, προσφέροντας παράλληλα ακόμα πιο άμεση απόκριση των χειριστηρίων. Η επιλογή «Natural» βελτιστοποιεί τη λειτουργία για όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση, χωρίς συμβιβασμούς στο θέμα της απόδοσης. Τέλος, η επιλογή «Advance Efficiency» ρυθμίζει το σύστημα με γνώμονα τη μέγιστη αποδοτικότητα και ανάκτηση ενέργειας και είναι ιδανικό για την κίνηση σε αστικές συνθήκες.
Υπάρχει η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, ενώ η λειτουργία E-Save επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας -εκτός από την ανάκτηση κατά την επιβράδυνση- και από τον κινητήρα. Η επιλογή του E-Save, αλλά και μια σειράς άλλων χαρακτηριστικών που αφορούν στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορούν να ρυθμιστούν από τον οδηγό μέσω της οθόνης του συστήματος πολυμέσων.
Το σύστημα τετρακίνησης Q4 διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής που προσφέρει ο θερμικός κινητήρας των 180 ίππων στους εμπρός τροχούς και εκείνης του ηλεκτρικού κινητήρα των 90 kW που κινεί τους πίσω. Η απουσία κεντρικού άξονα μετάδοσης κάνει πιο αποδοτική τη διαχείριση της κίνησης των τροχών και μειώνει το βάρος του οχήματος. Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις τις Tonale, η Plug-in Hybrid Q4 έχει σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS, αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency-Selective-Damping), αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στην έκδοση Veloce.
Η Tonale Plug-in Hybrid Q4 θα είναι διαθέσιμη αρχικά στην έκδοση Veloce και στη συνέχεια και στην Ti, καθώς και στην έκδοση Edizione Speciale για περιορισμένο χρονικό διάστημα στο λανσάρισμα του μοντέλου. Οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο αναμένεται να ξεκινήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!