Formula 1: H FIA παίρνει μαθήματα από ποδόσφαιρο και ράγκμπι
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία του Αυτοκινήτου και Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FIA) προσπαθεί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο αστυνομεύει τους αγώνες της Formula 1. Αυτό ήταν δέσμευση του νέου της προέδρου, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα στο τέλος του 2021.
Αφορμή ήταν το φινάλε της F1 το 2021 στο οποίο οι χειρισμοί του πρώην Διευθυντή Αγώνων, σύμφωνα με την έρευνα της FIA, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος στο πρωτάθλημα. Ο Αυστραλός απομακρύνθηκε αρχικά από τη θέση και λίγους μήνες αργότερα αποχώρησε από την παγκόσμια ομοσπονδία εξ’ ολοκλήρου.
Τα μέτρα της FIA για το 2022 περιλάμβαναν τη χρήση δύο διαφορετικών Διευθυντών Αγώνων κατά τη διάρκεια της σεζόν. Επιπλέον δημιουργήθηκε και ένα σύστημα, όπως το VAR, το οποίο θα διευκόλυνε τη δουλειά που έχουν ο Νιλς Βίτιχ και ο Εντουάρντο Φρέιτας (οι νέοι Διευθυντές Αγώνα) στους αγώνες. Παρά τις προσπάθειες, όμως, τα παράπονα εντός της σεζόν δεν έλειψαν, με τις ομάδες να κατακρίνουν αρκετές φορές τους χειρισμούς τους.
Θέλοντας να βελτιώσει την κατάσταση περαιτέρω, η FIA δημιούργησε το Πρόγραμμα Εξέλιξης Διεύθυντών Αγώνων (Race Direction Development Programme) και τους τελευταίους μήνες συμβουλεύεται διεθνείς αθλητικούς οργανισμούς ποδοσφαίρου και ράγκμπι για το πώς μπορεί να βελτιώσει την εφαρμογή των κανονισμών στα πρωταθλήματά της. Μάλιστα, στο πλαίσιο του Grand Prix Άμπου Ντάμπι, εκπρόσωποι του Professional Game Match Officials θα συναντηθούν με την παγκόσμια ομοσπονδία.
Ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, δήλωσε: «Το Race Direction Development Programme έχει σχεδιαστεί για να βελτιώσει τις λειτουργίες της Διεύθυνσης Αγώνων ως μέρος των συνεχών προσπαθειών μας να τη βέλτιστη διακυβέρνηση της F1. Το πρόγραμμα θα μας βοηθήσει επίσης ώστε να αυξήσουμε τον αριθμό των ανθρώπων με προσόντα Διευθυντών Αγώνων, αγωνοδίκων και μελών της ομοσπονδίας στο μέλλον».
Στο Grand Prix Βραζιλίας είδαμε μία ασυνήθιστη εικόνα. Ο Γιούκι Τσουνόντα που ήταν ένα γύρω πίσω, δεν έλαβε εντολή να πάρει το γύρο του πίσω όπως ορίζουν οι κανονισμοί. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως μπήκε στο pit-lane την ώρα του αυτοκινήτου ασφαλείας και επειδή πέρασε τη γραμμή μέτρησης πιο γρήγορα, το αυτόματο σύστημα καταγραφής, θεώρησε πως είχε ήδη πάρει το γύρο του πίσω, δίχως όμως αυτό να ισχύει.
Φωτογραφίες: Haas, Redbullcontentpool.com, Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!