Formula 1: Όσα έγιναν στη Βραζιλία υπό το πρίσμα των ελαστικών
Φτάνοντας στον εικοστό-πρώτο και προτελευταίο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, ήρθε η ώρα της πρώτης νίκης της Mercedes στο 2022.
Μάλιστα αυτή ήρθε με στιλ, αφού ο Τζορτζ Ράσελ πανηγύρισε για πρώτη φορά στην καριέρα του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού ενώ τον πλαισίωσε ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον.
Οι επιλογές στρατηγικής
Οι δύο οδηγοί της Mercedes-AMG Petronas ακολούθησαν παρόμοια στρατηγική: Μαλακή γόμα στην εκκίνηση, μέση γόμα στο δεύτερο stint και πάλι μαλακή γόμα στο τελευταίο. Αντίθετα, ο οδηγός της Scuderia Ferrari, Κάρλος Σάινθ, συμπλήρωσε το βάθρο ακολουθώντας στρατηγική τριών αλλαγών: μέση/μαλακή/μέση/μαλακή γόμα.
Όσο για τον Σέρχιο Περεζ, είχε τη μέση γόμα στα τελικά στάδια του αγώνα και με αυτή έχασε πολύ έδαφος, αφού στους τελευταίους γύρους τον πέρασαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, η Alpine του Φερνάντο Αλόνσο αλλά και ο έτερος οδηγός της Red Bull Racing, Μαξ Φερστάπεν – πράγμα οδήγησε στο «σίριαλ» των team orders που δεν εφαρμόστηκαν.
Ο ταχύτερος γύρος του αγώνα επιτεύχθηκε με τη μαλακή γόμα, ήρθε από τον Ράσελ και ήταν με χρόνο 1:13.785s. Η μαλακή γόμα άντεξε 34 γύρους στην Alfa Romeo του Ζου Γκουάνγιου, ο οποίος έβαλε τη μέση γόμα στον 37ο γύρο.
Πάντως η στρατηγική των δύο αλλαγών αποδείχθηκε η πιο δημοφιλής στον αγώνα της Βραζιλίας. Έντεκα οδηγοί επέλεξαν μαλακή γόμα στην εκκίνηση, οκτώ με τη μέση ενώ ο Άλεξ Άλμπον της Williams, που εκκινούσε τελευταίος, επέλεξε τη σκληρή γόμα. Έβαλε τη μέση γόμα μετά από πέντε γύρους, την ώρα που είχαμε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας.
Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές και οι περισσότεροι τερμάτισαν με τη μαλακή γόμα. Όμως οχτώ οδηγοί έκαναν τρεις αλλαγές. Όπως είχε προβλεφθεί από την Pirelli, η σκληρή γόμα δε χρησιμοποιήθηκε πολύ. Τα αυτοκίνητα ασφαλείας δεν επηρέασαν την κατάταξη ούτε έφεραν απρόβλεπτες αλλαγές στη στρατηγική.
Τι λέει η Pirelli
Ο αγώνας του Ιντερλάγκος ήταν ένας από τους συναρπαστικότερους στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Εκ μέρους της Pirelli, μίλησε ο διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Μάριο Ίζολα.
Ο Ιταλός είπε: «Ήταν ένας πραγματικά συναρπαστικός αγώνας. Είναι θαυμάσιο να βλέπεις πως το Ιντερλάγκος προσφέρει μια πραγματικά μοναδική παράσταση για τους θεατές. Όπως το περιμέναμε, ήταν οι μεταβλητές που έκαναν τη διαφορά. Ατυχήματα, δυο αυτοκίνητα ασφαλείας και πτώση θερμοκρασίας πάνω από 10 βαθμούς. Αυτά υποχρέωσαν τους οδηγούς να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ ανάλογα με τη γόμα που χρησιμοποιούσαν. Έτσι ανακατεύτηκαν τα χαρτιά κάθε στρατηγικής. Πέρα όμως από τη δυναμική κάθε διαφορετικής στρατηγικής, είχε ενδιαφέρον να δει κανείς το πως τα χαρακτηριστικά του κάθε μονοθεσίου οδηγούσαν σε διαφορετική πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα σε σχέση με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα. Με τη μαλακή διανύθηκαν αποστάσεις πάνω από 25 γύρους με διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης, ακόμη και στην αρχή του αγώνα με υψηλό φορτίο καυσίμου. Η μέση γόμα συμπεριφέρονταν καλύτερα προς το τέλος, καθώς βελτιώθηκε το κράτημα αφού στρώθηκε λάστιχο στο οδόστρωμα. Συγχαρητήρια στη Mercedes και ειδικά στο Τζορτζ Ράσελ για την πρώτη του νίκη σε Grand Prix που θα μείνει αξέχαστη λόγω του φανταστικού πλήθους στη Βραζιλία».
Τι ακολουθεί
Η δράση συνεχίζεται δίχως ανάσα. Το καραβάνι της Formula 1 έχει ήδη ταξιδέψει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με τον εικοστό-δεύτερο και τελευταίο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος να διεξάγεται στο Άμπου Ντάμπι.
Η αυλαία της σεζόν θα κλείσει στην φαντασμαγορική Yas Marina, εκεί όπου την Τρίτη και την Τετάρτη θα έχουμε και διήμερο τεστ. Την πρώτη ημέρα οι ομάδες θα δοκιμάσουν τα σλικ ελαστικά του 2023 ενώ τη δεύτερη θα έχουμε τεστ νέων οδηγών.
Φωτογραφίες: Pirelli, Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!