ΣΕΜΕ: Αίτηση ταξινόμησης δικύκλων 50 κ.εκ.
Το θολό τοπίο που επικρατεί στις ταξινομήσεις των μικρών δικύκλων έως 50 κ.εκ. αναλαμβάνει να καθαρίσει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσικλετών Ελλάδος. Με επιστoλή προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κύριο Καραμανλή, και τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κύριο Πιερρακάκη, ο ΣΕΜΕ ζητάει την υπαγωγή της ταξινόμησης των δικύκλων έως 50 κ.εκ. στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η μέχρι τώρα κατάσταση στις ταξινομήσεις δικύκλων 50 κ.εκ. είναι χρονοβόρα και με στρεβλώσεις που πρέπει επιτέλους να λυθούν. Για να ταξινομήσει κάποιος ένα δίκυκλο 50 κ.εκ. θα πρέπει να μπει σε μια απίστευτη διαδικασία η οποία ξεκινάει με την αυτοπρόσωπη παρουσία του αγοραστή – κατόχου καθώς και του πωλητή, σε Τμήμα Τροχαίας μαζί με το μη ταξινομημένο όχημα. Το όχημα πρέπει να έρθει στην Τροχαία με ευθύνη των εμπλεκόμενων.
Η Αστυνομία αναλαμβάνει να ελέγξει την καταλληλότητα του οχήματος και να καταγράψει τον Αριθμό Πλαισίου πριν ξεκινήσει η διαδικασία αίτησης. Για την διεκπεραίωση της αίτησης απαιτούνται όπως ορίζονται από την αντίστοιχη Υπουργική Απόφαση, έγγραφα όπως: Πιστοποιητικό τελωνείου θεωρημένο, Υπεύθυνη δήλωση του εισαγωγέα ότι το νέο όχημα είναι πανομοιότυπο με αυτό της έγκρισης τύπου από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής, Αντίγραφο έγκρισης τύπου από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Τιμολόγιο αγοράς, Φωτοαντίγραφο δελτίου αστυνομικής ταυτότητας, Ένσημο ΕΛ.ΑΣ. 3 Ευρώ και ηλεκτρονικό παράβολο 12 Ευρώ (e- παράβολο), το ΑΦΜ αγοραστή, Πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος από την κατασκευάστρια εταιρεία (CoC) και τέλος, Αποδεικτικό κατοικίας.
Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας δημιουργεί αρκετά προβλήματα και για αυτόν και πολλούς άλλους λόγους ο ΣΕΜΕ προχώρησε στο αίτημα να αναλάβει αυτήν τη διαδικασία το Υπουργείο. Το πρώτο και βασικό στοιχείο αφορά την ασφάλεια. Οι διαδικασίες του Υπουργείου όσον αφορά την πιστοποίηση των οχημάτων είναι σαφώς πιο επαγγελματικές και έγκαιρες, καθώς τηρούνται όλες οι προδιαγραφές που ορίζουν οι νόμοι. Παράλληλα το όχημα καταγράφεται και μπορεί ο ιδιοκτήτης να ενημερωθεί για τυχόν τεχνικές ανακλήσεις. Ιδιαίτερα με την άνοδο των ηλεκτρικών scooter, που υπάγονται σε αυτήν την κατηγορία, ο έλεγχος πρέπει να είναι αυστηρός για να τηρούν τις προδιαγραφές στα ηλεκτρικά τους συστήματα.
Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία ταξινόμησης δικύκλων έως 50 κ.εκ. θα γίνει πιο εύκολη και πιο ασφαλής αν περάσει στα χέρια του Υπουργείου, καθώς αυτό έχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να διασφαλίσει το ακέραιο όλων των διαδικασιών.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!