Η F1 Academy θέλει να οδηγήσει μία γυναίκα στο grid της Formula 1
Πρόσφατα είχε δει το φως της δημοσιότητας το πλάνο της Formula 1 να δημιουργήσει ένα νέο θεσμό, που θα βοηθήσει γυναίκες οδηγούς να προετοιμαστούν καλύτερα για την αναρρίχησή τους στα σκαλοπάτια του μηχανοκίνητου αθλητισμού – με απώτερο στόχο την F1.
Πλέον ξέρουμε όλο το πλάνο αφού η F1 Academy παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στο περιθώριο του Grand Prix του Άμπου Ντάμπι – τελευταίου γύρου της σεζόν του 2022. Ο CEO του σπορ, Στέφανο Ντομενικάλι, μας υποδέχθηκε στο χώρο της συνέντευξης Τύπου, έχοντας στο πλευρό του τον Μπρούνο Μισέλ, CEO της Formula Motorsport, που ουσιαστικά είναι ο άνθρωπος που τρέχει τα πρωταθλήματα της Formula 2 και τη Formula 3.
Τι θα είναι λοιπόν η F1 Academy; Παρά το όνομά της, δεν πρόκειται για ακαδημία. Θα είναι ένα κανονικό πρωτάθλημα, που θα περιλαμβάνει 7 αγωνιστικά τριήμερα – το κάθε ένα από αυτά θα έχει 3 αγώνες. Θα διεξάγεται σε πίστες γνωστές από τη Formula 1 αλλά όχι παράλληλα με τα Grand Prix της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με εξαίρεση ενδεχομένως έναν γύρο του 2023.
Η ουσία του θεσμού είναι πως θα δίνει χρόνο δοκιμών σε γυναίκες οδηγούς, αφού για πρώτη φορά, θα έχουν δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, κατατακτήριες και τους τρεις αγώνες. Παράλληλα, θα υπάρξουν και 15 ημέρες δοκιμών. Άρα περισσότερος χρόνος να «δοκιμαστούν» σε πραγματικές συνθήκες.
Το grid θα περιλαμβάνει 15 αυτοκίνητα, από πέντε ομάδες οι οποίες δραστηριοποιούνται ήδη στις μικρότερες κατηγορίες. Το μονοθέσιο που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι Tatuus T421, ωστόσο όπως είπε ο Μισέλ, θα τροποποιηθεί στο… περιτύλιγμα, ώστε να μοιάζει περισσότερο με τα μονοθέσια της «οικογένειας» F1, F2 και F3.
Στο πίσω μέρος θα έχει έναν υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 165 αλόγων, τον οποίο θα παρέχει η Autotecnica. Όσο για τα ελαστικά, θα τα παρέχει η Pirelli και θα είναι 13 ιντσών.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η Formula 1 θα χρηματοδοτεί ως ένα βαθμό το project (ο Ντομεντικάλι έκανε λόγο για 2.25 εκατομμύρια ευρώ) ενώ κάθε οδηγός, θα καλείται να καλύψει μέσω των χορηγών της το ποσό των €150,000. Αυτό κρίνεται πολύ μικρό σε σχέση με το πόσο κοστίζει η εμπλοκή σε θεσμούς αντίστοιχου επιπέδου αλλά φυσικά τεράστιο σε σχέση με το W Series, όπου η συμμετοχή των οδηγών ήταν εντελώς δωρεάν.
Ίσως κι αυτός να είναι ένας από τους λόγους που αυτός ο θεσμός έχει πατήσει φρένο, με τη σεζόν του 2022 να ολοκληρώνεται πρόωρα, για να αναζητηθούν οι πόροι που θα διασφαλίσουν την επιβίωσή του.
Πάντως ο Ντομενικάλι μας ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται για θεσμό ανταγωνιστικό αλλά συμπληρωματικό στο W Series. Τοποθετείται στις βαθμίδες του motorsport κάτω από τη Formula 3 – κάτι ανάμεσα στη Formula Regional και τη Formula 4. Και ποια είναι η διαφορά; Καθώς θεωρητικό target group είναι ταλαντούχα κορίτσια ηλικίας 16-17 ετών, θα τους επιτρέψει να κινηθούν παράλληλα με τα αγόρια αυτής της ηλικίας, έχουν αντίστοιχο χρόνο δοκιμών και δουλειάς στην πίστα, ώστε να μπορούν να τα ανταγωνιστούν στα ίσια σε μεγαλύτερες κατηγορίες.
Ο Μισέλ ήταν σαφής λέγοντας πως το πρόβλημα δεν είναι οι σωματικές αντοχές, είναι ο χρόνος εξοικείωσης. Ανέφερε το παράδειγμα 8 οδηγών του W Series που έκαναν δοκιμές με την F3 και καμία, όπως τόνισε, δεν παραπονέθηκε για την απουσία power steering.
Μένει να δούμε αν η F1 Academy μπορεί να πετύχει τους στόχους της. Με θέλουν μία γυναίκα που να αναδειχθεί από το θεσμό, να μάχεται στη Formula 3 σε δύο χρόνια κι από εκεί, να αναρριχηθεί στη Formula 2 και τη Formula 1.
Φωτογραφία: W Series
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!