BMW: Οδηγήσαμε στο χιόνι και στον πάγο τις νέες BMW X1 και iX1 (vid)

BMW: Οδηγήσαμε στο χιόνι και στον πάγο τις νέες BMW X1 και iX1 (vid)

Κώστας Μπιτσικώκος
BMW: Οδηγήσαμε στο χιόνι και στον πάγο τις νέες BMW X1 και iX1 (vid)
Ακολουθώντας τα ίχνη στο χιόνι του... Τζέιμς Μποντ, το Gazzetta πήρε μία γεύση από τις δυνατότητες της νέας BMW X1 και της ηλεκτρικής iX1, στις αυστριακές Άλπεις.

Το Ζέλντεν είναι μαγευτικό αυτήν την περίοδο. Το χειμερινό θέρετρο καταγράφει περισσότερες από 2 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις κάθε χρόνο, αριθμός που το καθιστά τον τρίτο πιο δημοφιλή προορισμό στην Αυστρία, μετά τη Βιέννη και το Σάλτσμπουργκ. Ιδίως από τη στιγμή που το 2015 στο χιονοδρομικό κέντρο και στους τριγύρω δρόμους έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας Spectre του πράκτορα 007, το Ζέλντεν έγινε παγκοσμίως γνωστό.

Εκεί ψηλά στις αυστριακές Άλπεις, σε υψόμετρο άνω των 2.700 μέτρων, η BMW διοργάνωσε την εκδήλωση «All drivetrains on one track». Καλεσμένοι του BMW Group Ελλάς, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στους δημόσιους δρόμους αλλά και σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες σε πάγο και χιόνι όλες τις εκδόσεις της νέας Χ1. Μαζί και την αμιγώς ηλεκτρική iX1, το πρώτο compact ηλεκτρικό SUV των Βαυαρών. Η iX1 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στη χώρα μας τους επόμενους μήνες.

Πρόσφυση σε κάθε τερέν

H X1 μετρά 2,7 εκατ. πωλήσεις στις δύο πρώτες γενιές της και η άφιξη της τρίτης αφήνει υποσχέσεις ότι αυτή η πετυχημένη πορεία θα συνεχιστεί. H Ελλάδα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αγορές για το compact SUV στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, πίσω από την Αυστρία και την Πολωνία. Οι προσδοκίες των Βαυαρών από το νέο τους μοντέλο στη δημοφιλή κατηγορία αποτυπώνεται από το γεγονός ότι λανσάρουν ταυτόχρονα όλες τις εκδόσεις: συμβατικές με κινητήρες και πετρελαίου, αλλά και εξηλεκτρισμένες PHEV και BEV.

Εφοδιασμένες με χειμερινά ελαστικά, την τετρακίνηση xDrive και πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων για έλεγχο της πρόσφυσης σε κάθε επιφάνεια, οι X1 που δοκιμάσαμε προσέφεραν τη γνωστή συμπεριφορά κάθε BMW. Εξαιρετικό κράτημα, περιορισμένες κλίσεις, πλούσια πληροφορία από το τιμόνι και ανάρτηση Adaptive M που σβήνει κάθε έντονη ανωμαλία του οδοστρώματος. Στους χιονισμένους δρόμους γύρω από το Ζέλντεν απολαύσαμε την οδήγηση τόσο των εκδόσεων με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και της 100% ηλεκτρικής iX1.

 

Η δεύτερη μέρα της οδηγικής εμπειρίας ήταν αρκετά πιο διασκεδαστική, καθώς περιλάμβανε «παιχνίδια» στον παγετώνα του Ζέλντεν. Σε υψόμετρο άνω των 2.700 μέτρων και θερμοκρασία -11 βαθμούς Κελσίου, οι άνθρωποι της BMW είχαν διαμορφώσει πίστες όπου θα μπορούσαμε να διαπιστώσουμε τις δυνατότητες της νέας Χ1 σε ακραίες συνθήκες.

Απότομες καταβάσεις στον πάγο, όπου το hill descent control διατηρεί σταθερή ταχύτητα στο αυτοκίνητο, έντονη επιτάχυνση και επιβράδυνση χωρίς απώλεια του ελέγχου χάρη στο Near-actuator wheel slip limitation και πέρασμα από δύσκολα σημεία με τη βοήθεια του drive-off assistant, το οποίο κατανέμει ιδανικά τη ροπή, ακόμα και αν υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης στους αριστερούς και δεξιούς τροχούς.

Η πιο απολαυστική στιγμή του διημέρου ήταν η δυνατότητα για ντριφτ στο χιόνι, σε κλειστή διαδρομή όπου οι κορίνες σηματοδοτούσαν τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Αρχικά με όλα τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα, η BMW X1 και η ηλεκτρική iX1 διατηρούσαν την τροχιά τους ακόμα και με το πεντάλ του γκαζιού βυθμισμένο. Η απόλαυση ήρθε σε μεγάλες δόσεις στο πρόγραμμα Sport Plus και με το DSC (Dynamic Stability Control) απενεργοποιημένο. Απότομο πάτημα στο γκάζι, ανάποδο τιμόνι και το SUV της BMW διέγραφε μεγάλες γωνίες πλαγιολίσθησης για τα δεδομένα ενός SUV.

ΒΜΧ iΧ1

Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της BMW στην compact κατηγορία μας άφησε άριστες εντυπώσεις, με την οδική του συμπεριφορά, τις επιδόσεις του και την ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η γερμανική μάρκα εκτιμά ότι το μερίδιο της iX1 στις συνολικές πωλήσεις της νέας Χ1 θα ανέλθει στο 31%, ποσοστό εξαιρετικά υψηλό. Όπως ανέφεραν στελέχη της BMW, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του gMotion, περιμένουν ότι η iX1 θα τους φέρει – από άλλες μάρκες – πελάτες που αναζητούν ένα ηλεκτρικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου SUV είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία στην Ελλάδα, ενώ δικαιούται την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Bitsikokos

Η iX1 xDrive30 χρησιμοποιεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, με μπαταρία χωρητικότητας 64,7 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 313 ίππους και η μέγιστη αυτονομία σε 438 χλμ. Μέσω φορτιστή AC 22 kW η πλήρης φόρτιση διαρκεί 3 ώρες και 45 λεπτά, ενώ σε ταχυφορτιστή DC 130 kW η φόρτιση 10-80% ολοκληρώνεται σε λιγότερο από μισή ώρα. Οι τιμές της BMW iX1 αρχίζουν από τα 54.990 ευρώ (46.990 ευρώ με την επιδότηση).

BMW X1

Ήδη οι πρώτες Χ1 τρίτης γενιάς κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και σύντομα θα μπορέσετε να διαβάσετε στο gMotion την αναλυτική δοκιμή του γερμανικού SUV. Η νέα Χ1 βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα της BMW, γεγονός που επιτρέπει να κυκλοφορεί σε συμβατικές και εξηλεκτρισμένες εκδόσεις.

Είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από την προκάτοχό της (το μήκος της ανέρχεται σε 4,5 μέτρα), κάτι που γίνεται αντιληπτό και από το ευρύχωρο εσωτερικό. Οι πίσω επιβάτες ταξιδεύουν με άνεση, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών καλύπτει με τα 540 λίτρα του τις ανάγκες μίας οικογένειας (490 λίτρα στην ηλεκτρική iX1).

Bitsikokos

Βασική έκδοση βενζινοκινητήρα είναι η X1 sDrive 18i, με τον 1,5 βενζίνης 136 ίππων και τιμή κάτω από τις 37.000 ευρώ. Η τετρακίνητη xDrive 23i φέρει 2λιτρο μοτέρ 218 ίππων με υβριδικό σύστημα 48V και τιμή από 45.000 ευρώ.

Στην πλευρά του diesel διατίθενται η sDrive 18d (150 ίπποι και τιμή από 48.200 ευρώ) και η τετρακίνητη xDrive 23d (211 ίπποι με 48V και τιμή από 53.650 ευρώ).

Στις plug-in hybrid εκδόσεις της νέας Χ1 συνδυάζονται ο 1.5 βενζίνης μπροστά και ηλεκτρικό μοτέρ πίσω. Η xDrive 25e έχει συνδυαστική ισχύ 245 ίππων και η xDrive 30e 326 ίππων. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 14,2 kWh και εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία από 76 έως 92 χλμ. (ανάλογα με την έκδοση).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!