Πράσινο φως για το αυτόνομο σύστημα στάθμευσης των Mercedes-Benz και Bosch
Οι Mercedes-Benz και Bosch πέτυχαν ένα σημαντικό ορόσημο στο δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση: η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) ενέκρινε το αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που εξέλιξαν από κοινού. Αυτό καθιστά το συγκεκριμένο σύστημα ως το πρώτο στον κόσμο με αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Level 4) που εγκρίθηκε επίσημα για εμπορική χρήση.
Η τεχνολογική εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης παίζει ουσιαστικό ρόλο στην κινητικότητα του μέλλοντος. Με το όχημα και την υποδομή να αναλαμβάνουν την οδήγηση και τους ελιγμούς, οι οδηγοί θα μπορούν να στρέφουν την προσοχή τους σε άλλα πράγματα, αντί να αφιερώνουν χρόνο αναζητώντας χώρο στάθμευσης και κάνοντας ελιγμούς σε στενές θέσεις πάρκινγκ.
Το εν λόγω σύστημα αυτόνομης στάθμευσης αποτελεί την πρώτη στον κόσμο αυτόνομη λειτουργία στάθμευσης χωρίς οδηγό (SAE Επίπεδο 4) που έλαβε επίσημη έγκριση για εμπορική χρήση στη Γερμανία.
Η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σύντομα για ορισμένες εκδόσεις S-Class και EQS εξοπλισμένες με INTELLIGENT PARK PILOT, αρχικά στο πάρκινγκ P6 του αεροδρομίου της Στουτγάρδης στη Γερμανία, που θα είναι το πρώτο στον κόσμο που θα επιτρέψει την εμπορική χρήση του συστήματος στάθμευσης χωρίς οδηγό.
Πως λειτουργεί όμως το σύστημα αυτό; Μπαίνετε στο πάρκινγκ, βγαίνετε από το όχημά σας και το στέλνετε να παρκάρει σε μια προ-κρατημένη θέση στάθμευσης απλώς πατώντας σε μια εφαρμογή στο smartphone σας – η υπηρεσία αυτόνομης στάθμευσης δεν χρειάζεται οδηγό.
Όταν απομακρυνθείτε για να απολαύσετε τον χρόνο που μόλις εξοικονομήσατε με αυτήν την τεχνολογία, το όχημα οδηγεί μόνο του έως την καθορισμένη προ-κρατημένη θέση και παρκάρει. Αργότερα, το όχημα επιστρέφει στο σημείο παραλαβής με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.
Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση μεταξύ της έξυπνης υποδομής που παρέχεται από τη Bosch και εγκαθίσταται στο χώρο του πάρκινγκ και της αυτοκινητιστικής τεχνολογίας που διαθέτει η Mercedes-Benz. Οι αισθητήρες της Bosch στο χώρο του πάρκινγκ παρακολουθούν τον διάδρομο οδήγησης και το περιβάλλον του, παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του οχήματος. Η τεχνολογία στο όχημα μετατρέπει τις πληροφορίες που λαμβάνει σε ελιγμούς οδήγησης.
Με αυτόν τον τρόπο, τα οχήματα μπορούν ακόμη και να οδηγούν μόνα τους σε ράμπες για να μετακινούνται μεταξύ ορόφων σε ένα πολυόροφο πάρκινγκ. Εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ένα εμπόδιο, το όχημα φρενάρει και σταματά με ασφάλεια. Μόνο όταν η διαδρομή είναι καθαρή, συνεχίζει την πορεία του.
Οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να αναπτύξουν σταδιακά αυτή την υπηρεσία στάθμευσης. Από την ημέρα που θα δοθεί σε λειτουργία, οι πρώτοι πελάτες με μοντέλα S-Class και EQS που κατασκευάστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2022 και των οποίων οι εκδόσεις διαθέτουν – και έχουν ενεργοποιήσει – την υπηρεσία INTELLIGENT PARK PILOT στο Mercedes me connect, θα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν.
Υπενθυμίζουμε ότι το πρότυπο SAE J3016 καθορίζει έξι επίπεδα αυτονομίας για λειτουργίες που αφορούν στην οδήγηση (Επίπεδο 0 έως Επίπεδο 5). Το Επίπεδο 4 σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να διαχειριστεί αυτόνομα όλες τις οδικές καταστάσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. σε ένα πάρκινγκ), χωρίς την παρουσία οδηγού.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!