Formula 1: Ο Λεκλέρ ιεραρχεί στο Gazzetta τους λόγους που έχασε τον τίτλο
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2022 ξεκίνησε με υψηλές προσδοκίες και εξαιρετικά αποτελέσματα για τη Scuderia Ferrari και τον Σαρλ Λεκλέρ. Μετά τους πρώτους τρεις αγώνες της σεζόν, η ιταλική ομάδα και ο Μονεγάσκος, μετρούσαν δύο νίκες (σε Μπαχρέιν και Αυστραλία), με τα προβλήματα αξιοπιστίας των Red Bull να δημιουργούν μία βαθμολογική εικόνα που είχε ξεσηκώσει τους tifosi.
Όμως η συνέχεια ήταν διαφορετική. Στους 19 αγώνες που ακολούθησαν, οι «κόκκινοι» κατάφεραν να πανηγυρίσουν μόνο δύο ακόμα νίκες – στην Αγγλία με τον Κάρλος Σάινθ και στην Αυστρία με τον Λεκλέρ.
Αυτός ο καταποντισμός, είχε ως αποτέλεσμα το +46 που απολάμβανε ο 25χρονος μετά το Άλμπερτ Παρκ, να αλλάξει γρήγορα πρόσημο, με τον Μαξ Φερστάπεν να ξεφεύγει και τελικά να κατακτά τον τίτλο μόλις στον 18ο αγώνα της χρονιάς.
Οι αιτίες του… κακού για τη Ferrari ήταν σαφείς. Έλλειψη αξιοπιστίας, κακή στρατηγική, λάθη, ήταν τα βασικά προβλήματα.
Φτάνοντας στο τέλος του δρόμου για το 2022, στη συνέντευξη Τύπου των τριών πρώτων στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, ρωτήσαμε τον Λεκλέρ για αυτή την αλλαγή ισορροπιών στην πορεία της σεζόν. Και του ζητήσαμε να ιεραρχήσει τις αιτίες που έχασε τον φετινό τίτλο.
«Για να είμαι ειλικρινής, υπήρχαν τρεις βασικοί λόγοι. Είναι δύσκολο να τους ιεραρχήσω αλλά η έλλειψη αξιοπιστίας ήταν ένα βασικό πρόβλημα κάποια στιγμή μέσα στη σεζόν. Ένα πρόβλημα για το οποίο πληρώσαμε το τίμημα πιο αργά μέσα στη χρονιά, με την επιβολή ποινών για τη χρήση επιπλέον κινητήρων του προβλεπόμενου», μας είπε ο Μονεγάσκος.
Ο δεύτερος τομέας στον οποίο στάθηκε απαντώντας στο ερώτημά μας, ήταν η στρατηγική: «Νομίζω πως κάναμε πολλά λάθη στρατηγικής. Αυτά και η διαχείριση των ελαστικών ήταν τα βασικά προβλήματα. Δεν ήμασταν σταθεροί σε απόδοση στο 100% μας. Σήμερα είχαμε έναν καλό αγώνα αλλά είχαμε και κάποιους πολύ κακούς αγώνες. Φαίνεται πως δεν έχουμε κατανοήσει πλήρως το πως να πετυχαίνουμε πάντα τη σωστή διαχείριση των ελαστικών. Αυτοί λοιπόν είναι οι τρεις βασικοί τομείς στους οποίους επικεντρωνόμαστε. Νιώθω πως στους τελευταίους αγώνες κάναμε ξεκάθαρα βήματα προς τα εμπρός στον τομέα της στρατηγικής. Ήταν δύσκολο να γίνουν αντιληπτά διότι δεν είχαμε την ταχύτητα που είχαμε στο ξεκίνημα της χρονιάς αλλά ο τρόπος που επικοινωνούμε βελτιώθηκε και ο τρόπος που παίρνουμε αποφάσεις βελτιώθηκε επίσης. Φυσικά, υπήρξαν κάποια λάθη αλλά τις ημέρες των αγώνων πήραμε καλύτερες αποφάσεις. Ελαστικά λοιπόν, στρατηγική και προφανώς η έλλειψη αξιοπιστίας την οποία δεν μπορούμε να ξεχνάμε, είναι οι τρεις τομείς στους οποίους εστιάζουμε».
Ο Λεκλέρ έκλεισε τη σεζόν στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας οδηγών, με 308 βαθμούς έναντι 454 του πρωταθλητή Φερστάπεν και 305 του τρίτου, Σέρχιο Πέρεζ.
Στους κατασκευαστές, η Scuderia Ferrari ήταν επίσης δεύτερη στη βαθμολογία. Η ομάδα του Μαρανέλο συγκέντρωσε 554 πόντους, έναντι 759 της πρωταθλήτριας Red Bull Racing και 515 της τρίτης Mercedes.
Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!