Formula 1: Η Mercedes γνώριζε πως το 2022 θα είναι εφιάλτης

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Η Mercedes γνώριζε πως το 2022 θα είναι εφιάλτης
Στη Mercedes-AMG κατάλαβαν από την πρώτη στιγμή πως κάτι πήγε πολύ λάθος στο σχεδιασμό της W13 E-Performance και αυτό απέτρεψε την επιτυχή υπεράσπιση του τίτλου της στην F1.

Έπειτα από το αμφιλεγόμενο φινάλε στη σεζόν του 2021, η Mercedes-AMG ήλπιζε πως το 2022 θα καταφέρει να κατακτήσει και πάλι τα δύο πρωταθλήματα της Formula 1. H πραγματικότητα αποδείχθηκε πολύ διαφορετική, με την W13 να είναι ένα ιδιαίτερα αργό μονοθέσιο σε σχέση με τις Ferrari F1-75 και Red Bull RB18. Μάλιστα, σε ορισμένους αγώνες στο ξεκίνημα της χρονιάς, ήταν πίσω σε συνολική απόδοση από τις McLaren και Alfa Romeo.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν, η γερμανική ομάδα ξόδεψε πολύ χρόνο ώστε να λύσει τα προβλήματά της, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει 10 μήνες εξέλιξης έναντι του ανταγωνισμού. Μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τους Γερμανούς ήταν το porpoising, με το φαινόμενο αυτό, να παραμένει η «αχίλλειος πτέρνα» της W13 έως το τέλος του πρωταθλήματος.

Όμως πώς ξεκίνησαν όλα; Ο επικεφαλής μηχανολογίας στην πίστα, Άντριου Σόβλιν, εξιστορεί τις περιπέτειες της Mercedes, στο season debrief βίντεο της ομάδας: «Είχαμε ενδείξεις από την πρώτη φορά που το μονοθέσιο πάτησε πίστα, στο Σίλβερστον και την ημέρα κινηματογράφισης. Έπειτα πήγαμε στη Βαρκελώνη και συνειδητοποιήσαμε πως το μονοθέσιο δεν ήταν ανταγωνιστικό. Όμως περιμέναμε τη μεγάλη αναβάθμιση που θα παρουσιάζαμε στο Μπαχρέιν. Σε εκείνο το σημείο, στις δοκιμές του Μπαχρέιν, συνειδητοποιήσαμε πως είχαμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα με το μονοθέσιο. Τοποθετήσαμε το νέο αεροδυναμικό πακέτο στο μονοθέσιο, αλλά δεν έγινε ταχύτερο. Έκτοτε, είχαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα σεζόν και στο παρασκήνιο κάναμε τεράστια δουλειά για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματά μας. Σημειώσαμε πρόοδο κατά τη διάρκεια της σεζόν και είδαμε πως η αναβάθμιση που φέραμε στο Όστιν, μας έφερε πιο κοντά στην κορυφή».

Mercedes W13

Παράλληλα με τη δουλειά που πραγματοποιούνταν στο εργοστάσιο του Μπράκλεϊ, ο Λιούις Χάμιλτον ανέλαβε να κάνει πειράματα στο πρώτο μισό της σεζόν, θυσιάζοντας απόδοση στην πίστα. Όπως εξηγεί ο Σόβλιν, η συνεισφορά του ήταν κάτι παραπάνω από απαραίτητη.

«Ο Λιούις χρησιμοποίησε όλη την εμπειρία που έχει αποκτήσει για να μας βοηθήσει να κάνουμε βήματα προς τα εμπρός και να βελτιώσουμε το μονοθέσιό μας. Ως μέλος της ομάδας, να μας δώσει ώθηση. Ο Τζορτζ από την άλλη, επικεντρώθηκε στο να μάθει πράγματα και να συνεισφέρει περισσότερο στην ομάδα. Πήρε ορισμένα αποτελέσματα που μας βοήθησαν», πρόσθεσε.

Λιούις Χάμιλτον

Όσο για το που κατάφερε η Mercedes να σώσει τη χρονιά της, ο Βρετανός απάντησε: «Ο αγώνας στην Ισπανία ήταν αυτός στον οποίο κάναμε το μεγαλύτερο βήμα στην αντιμετώπιση των αναπηδήσεων. Καταφέραμε να έχουμε καλή απόδοση και να λύσουμε ένα θεμελιώδες πρόβλημα, αν και τότε συνειδητοποιήσαμε πως είχαμε κι άλλα, μικρότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουμε.».

H εξηλέωση της Mercedes στο 2022 ήρθε στη Βραζιλία, εκεί που ο Τζορτζ Ράσελ πήρε την πρώτη και μοναδική νίκη της ομάδας στο 2022, ενώ ο Χάμιλτον έκανε το 1-2 για τη γερμανική ομάδα.

Φωτογραφίες: Mercedes

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!