Formula 1: Οι ισχυρισμοί της Red Bull δεν «πείθουν» τη McLaren
Η Red Bull Racing βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής σε ό,τι αφορά στον κόσμο της Formula 1, όταν επισημοποιήθηκε από την FIA πως ξεπέρασε το όριο δαπανών για το 2021. Η αυστριακή ομάδα δέχθηκε ποινή από την παγκόσμια ομοσπονδία, που περιλαμβάνει μείωση κατά 10% του συνολικού χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, καθώς και πρόστιμο της τάξης 7 εκατομμυρίων δολαρίων από την FIA. Η ποινή αφορά την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023.
Στις τάξεις της Red Bull Racing επικρατεί ανησυχία, διότι πιστεύουν πως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης αγωνιστικής σεζόν.
Ωστόσο, αρκετές ομάδες εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους όταν αποκαλύφθηκε η παράβαση του ορίου δαπανών από τους «ταύρους». Μάλιστα ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, έστειλε προσωπική επιστολή προς την FIA χαρακτηρίζοντας ως εξαπάτηση προς τις υπόλοιπες ομάδες την όλη διαχείριση από πλευράς Red Bull Racing.
Ο επικεφαλής της αυστριακής ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, δεν έμεινε καθόλου ευχαριστημένος από τα πυρά που δεχόταν για ένα μεγάλο διάστημα η ομάδα του. Μάλιστα χαρακτήρισε «σοκαριστικές» τις κατηγορίες.
Λίγους μήνες μετά την επιστολή του προς την FIA, o Μπράουν ρωτήθηκε αν έχει αλλάξει η άποψή του ή όχι, με τον Αμερικανό να απαντά: «Υπερασπίζομαι όλα όσα έγραψα στην επιστολή μου. Όταν υπάρχει παραβίαση κανόνων, είτε είναι τεχνικοί, είτε είναι οικονομικοί, υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι για να το χαρακτηρίσεις. Γνωρίζω πως χρησιμοποίησα σκληρή γλώσσα, ωστόσο δεν βλέπω κάποια διαφορά στο να παραβιάζεις τους οικονομικούς κανονισμούς, σε σχέση με το να έχεις ένα μονοθέσιο πολύ κοντά στο έδαφος ή οτιδήποτε άλλο. Εάν παραβιάσεις τους αγωνιστικούς, τεχνικούς ή αγωνιστικούς κανονισμούς, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικές λέξεις για να το περιγράψεις».
Επιπλέον ο Μπράουν δεν έμεινε ευχαριστημένος με ορισμένους από τους υπερασπιστικούς ισχυρισμούς της Red Bull Racing στην υπόθεση παραβίασης του budget cap. O Αμερικανός τόνισε την επιλεκτική προσέγγιση της RBR στους λόγους που υπερέβη το ανώτατο όριο δαπανών.
«Πιστεύω πως υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν βγάζουν νόημα. Έχουμε υπαλλήλους που μας λένε πως μία ομάδα κάνει αυτό, η άλλη ομάδα κάνει το άλλο σε διαφορετικούς τομείς. Όταν ξεχωρίζεις τις δαπάνες σου και λες “εδώ ξοδέψαμε περισσότερα χρήματα”, και αυτό σε διατηρεί μέσα στο όριο κόστους, τότε ξοδεύεις λιγότερα χρήματα αλλού. Πιστεύω πως όλα σχετίζονται με την απόδοση του μονοθεσίου. Δεν μπορώ να πιστέψω πως γίνεται να απομονώσεις κάποιους τομείς και να λες πως αυτοί σε έβγαλαν εκτός προϋπολογισμού», πρόσθεσε o 51χρονος.
Επιπλέον θεωρεί παράξενο το γεγονός πως σε προηγούμενους ισχυρισμούς της, η Red Bull ανέφερε πως ήταν πάντα κοντά στο όριο δαπανών, ενώ κατά την υπεράσπισή της τόνισε πως ήταν τέσσερα εκατομμύρια κάτω από το όριο: «Το νόημα είναι να είσαι όσο πιο κοντά στο budget cap γίνεται. Ήταν από τις ομάδες που έλεγαν πως δεν μπορούσαν να μείνουν εντός του ορίου. Οπότε, πως γίνεται να είσαι κατά τέσσερα εκατομμύρια κάτω στο τέλος; Δεν θέλεις να είσαι τέσσερα κάτω αλλά 400.000 κάτω από το όριο. Προσωπικά θα το είχα χειριστεί αλλιώς. Δεν πιστεύω πως έγινε με πρόθεση. Πιστεύω πως θέλουν να υποβαθμίσουν το τι έγινε. Αλλά πολλά δεν βγάζουν νόημα».
Φωτογραφίες: McLaren, Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!