Formula 1, Στάινερ: «Δεν είναι πραγματική η ποινή της Red Bull»
Η Red Bull Racing βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής σε ό,τι αφορά στον κόσμο της Formula 1, όταν επισημοποιήθηκε από την FIA πως ξεπέρασε το όριο δαπανών για το 2021. Η αυστριακή ομάδα δέχθηκε ποινή από την παγκόσμια ομοσπονδία, που προβλέπει μείωση κατά 10% του συνολικού χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, καθώς και πρόστιμο της τάξης 7 εκατομμυρίων δολαρίων από την FIA. Η ποινή αφορά την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023.
Στις τάξεις της Red Bull Racing επικρατεί ανησυχία, διότι πιστεύουν πως βρίσκονται σε μειονεκτική θέση όσον αφορά την εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης αγωνιστικής σεζόν. Η πλειονότητα όμως των υπόλοιπων ομάδων πιστεύουν το αντίθετο.
Ο επικεφαλής της Haas, Γκίνθερ Στάινερ, πιστεύει πως η FIA εφάρμοσε πολύ μικρή ποινή στην RBR για το ατόπημά της. Με δηλώσεις του στο GPFans, o Ιταλοαμερικανός δήλωσε: «Για το πρόστιμο δεν έχω άποψη, διότι δεν μου δίνει εμένα κάποιο πλεονέκτημα. Η FIA θα πάρει τα 7 εκατομμύρια. Η τεχνικής φύσης ποινή δεν πιστεύω πως είναι πραγματική τιμωρία διότι τους μειώνουν το χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, αλλά όχι τα χρήματα κάτι που σημαίνει πως μπορούν να εξελίξουν κάτι άλλο. Προφανώς η σήραγγα είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιώσεις το μονοθέσιό σου αεροδυναμικά, αλλά υπάρχουν άλλοι τομείς όπου μπορείς να κάνεις ταχύτερο το μονοθέσιό σου. Τα παραπάνω χρήματα που ξόδεψαν, δεν τους τα αφαίρεσαν από το budget cap της επόμενης χρονιάς. Δεν είναι πραγματική ποινή γιατί τα χρήματα ακόμη υπάρχουν και μπορούν να εξελίξουν κάτι άλλο στο εργοστάσιο».
Το 2023 συγκριτικά με τη Scuderia Ferrari, η Red Bull Racing θα έχει συνολικά 12% λιγότερο χρόνο εξέλιξης στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD. Σε σχέση με τη Mercedes-AMG, το στρατόπεδο του Μίλτον-Κινς θα έχει συνολικά 17% λιγότερο χρόνο εξέλιξης.
Το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2023 ξεκινά στις 3-5 Μαρτίου με το Grand Prix Μπαχρέιν.
Φωτογραφίες: Haas, Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!