Formula 1: Πώς μεταφέρονται μονοθέσια, ανταλλακτικά και στήνονται τα motorhomes (vid)
Διαθέσιμο είναι το τρίτο από τα συνολικά πέντε επεισόδια του ντοκιμαντέρ «Beyond the Visible» της Alfa Romeo F1 Team ORLEN. Θέμα του νέου επεισοδίου είναι μία από τις πλέον κρίσιμες δραστηριότητες στον κόσμο της Formula 1, που όμως παραμένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας: αυτή των logistics.
Σε αυτό το επεισόδιο με τίτλο «The Hidden Backbone» (Η κρυμμένη ραχοκοκαλιά), η σειρά μεταφέρει το κοινό στις εξαιρετικά περίπλοκες διαδικασίες που απαιτούνται ώστε οι ομάδες να μπορούν να μεταφέρονται σε όλο τον κόσμο για τις ανάγκες των δοκιμών και των Grand Prix. Η ακρίβεια και ο απόλυτος συντονισμός είναι απαραίτητος, έτσι ώστε εκατοντάδες μέλη της ομάδας, ευαίσθητος εξοπλισμός, αλλά ακόμα και τα motorhomes που αποτελούν τη βάση της ομάδας και συναρμολογούνται/αποσυναρμολογούνται σε κάθε αγώνα, να μεταφερθούν με ταχύτητα και ασφάλεια. Την ευθύνη για αυτό το εγχείρημα έχει μια μικρή ομάδα εξιδεικευμένων ανθρώπων που δουλεύουν σε εξαντλητικούς ρυθμούς ώστε να διασφαλίσουν ότι τα πάντα θα μεταφερθούν σύμφωνα με το προβλεπόμενο πλάνο.
Χαρακτηριστικό της κρισιμότητας, της δυσκολίας, αλλά και του κόστους που αφορούν στα logistics μια ομάδας της Formula 1, είναι το γεγονός ότι από τα συνολικά 140 εκατομμύρια δολάρια του ετήσιου προϋπολογισμού, το 15% αξιοποιείται στο σχεδιασμό, διαχείριση και εκτέλεση των μεταφορών. Στη σεζόν που πρόσφατα ολοκληρώθηκε η ομάδα μετέφερε περίπου 230 τόνους με πλοία, 40 τόνους με αεροπλάνα και ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες με φορτηγά, όπου ήταν εφικτή η μεταφορά μέσω του οδικού δικτύου. Παράλληλα, περίπου 100 μέλη της ομάδας, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών, των μηχανικών, του ιατρικού προσωπικού κτλ. ταξίδεψαν και στους 22 αγώνες. Ο προγραμματισμός των μεταφορών που θα χρειαστούν σε μια αγωνιστική χρονιά σε ποσοστό 90% πραγματοποιείται μέχρι το Δεκέμβρη της προηγούμενης χρονιάς, έτσι ώστε κατά τη διάρκεια του Πρωταθλήματος το προσωπικό να εστιάζει στη σωστή εκτέλεση του πλάνου.
«Είμαστε πολύ περήφανοι για αυτό το ντοκιμαντέρ. Θέλαμε να μιλήσουμε για θέματα που είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό και να ρίξουμε φως σε όλους εκείνους τους αφανείς ήρωες που όμως αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας μας», σημείωσε ο Κριστιάνο Φιόριο, Manager της Alfa Romeo F1.
Πρωταρχικός στόχος της σειρά “Beyond the Visible” είναι να φέρει στο προσκήνιο τις λιγότερο γνωστές πτυχές της Formula 1. Όταν δίνεται η εκκίνηση στα Grand Prix και το κοινό απολαμβάνει τις μάχες των οδηγών, αυτό είναι εφικτό επειδή εκατοντάδες επαγγελματίες έχουν φροντίσει ώστε οι διαδικασίες των logistics να έχουν εκτελεστεί με τον πλέον αποδοτικό τρόπο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!