Test ride Beta 200 RR: Το αίμα νερό δεν γίνεται
Αν σε κάποιες και κάποιους φαντάζει περίεργος ο τίτλος που διάλεξα για μια καθαρόαιμη εντούρο μοτοσικλέτα, η οποία παράγεται στην όμορφη Φλωρεντία.της γείτονος Ιταλίας, ακολουθεί η πλήρης εξήγηση. Με πέντε τίτλους Πρωταθλητή Ελλάδος στο εντούρο, πέντε συμμετοχές στην Ολυμπιάδα του εντούρο I.S.D.E., δύο βαθμούς στην Παγκόσμια κατάταξη επί δύο φορές, μια πρώτη θέση σε αγώνα του Πανευρωπαικού πρωταθλήματος και έχοντας «δείξει το δρόμο» στον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή και καλό μου φίλο Mario Rinaldi, η οδήγηση αγωνιστικών εντούρο μοτοσικλετών ήταν, είναι και θα συνεχίσει να είναι στο αίμα μου. Με δεδομένο αυτό το πάθος, η δοκιμή για πρώτη φορά στην Ελλάδα της δίχρονης Beta 200 RR του 2023 αναβίωσε μια υπέροχη εποχή, με τον πιο σύγχρονο τρόπο.
Το ιταλικό εργοστάσιο με τους 7 Παγκόσμιους τίτλους στο ενεργητικό του, παράλληλα με την συνεργασία στην εξέλιξη όλων των μοντέλων για το 2023 με τους εργοστασιακούς του αναβάτες Steve Holcombe και Brad Freeman, προχώρησε στην κατασκευή ακόμα πιο φιλικών μοτοσικλετών με μια σειρά αναβαθμίσεων για ευκολότερη χρήση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Την συγκεκριμένη δίχρονη Beta 200 RR του 2023 την παρέλαβα κατόπιν επαφών με τον ένα εκ των δύο αντιπροσώπων στην Ελλάδα, της αντιπροσωπείας Fuoristrada, Γιώργο Ποντίκη. Με την πρώτη ματιά βλέπεις πόσο σε ευθεία γραμμή είναι η μαύρη σέλα της, ξεκινώντας από το πίσω φτερό μέχρι την τάπα του ρεζερβουάρ, για ακόμα πιο εύκολη μετακίνηση επάνω της του αναβάτη. Το άλλο που έλκει έντονα το βλέμμα είναι το φλούο κατακόκκινο χρώμα της από το σκελετό της μέχρι τα πλαστικά της. Ο σκελετός της, μια και αναφερθήκαμε σε αυτόν είναι κατασκευασμένος από χρωμιομολυβδενιούχο χάλυβα για μεγαλύτερη αντοχή και είναι κλειστός σωληνωτός.
Με συνοπτικές διαδικασίες ξεκίνησε η επίσκεψη στο "βουνό μας", που δεν είναι άλλο από αυτό της Πεντέλης, με το φορτηγό της VOM. Η ελαφριά σε αίσθηση Ιταλίδα παίρνει μπροστά πάρα πολύ εύκολα, με το πάτημα του μπουτόν της μίζας, κουμπώνει με ακρίβεια η πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο και η περιπέτεια ξεκινά.
Αμέσως γίνεται αντιληπτό ότι είναι πολύ φιλική, με ροπάτο και γραμμικό κινητήρα που αγγίζει τους 32 ίππους. Νούμερο που θα βοηθήσει τόσο τους αρχάριους αναβάτες αφού δεν θα τους τρομάξει, αλλά και τους πιο έμπειρους, που θέλουν κάτι ελαφρύ και εύχρηστο παίζοντας στο βουνό με αξιώσεις. Αυτό που εντυπωσιάζει ωστόσο ακόμη περισσότερο είναι το setup των αναρτήσεών της. Από την εποχή των αγώνων, είχα αντιληφθεί την αξία των μαλακών αναρτήσεων με προοδευτικότητα στη συμπίεση και την επαναφορά και τις είχα υιοθετήσει.
Μπορεί τα χρόνια να πέρασαν αλλά το εντούρο με τη μορφή που έχει, με τις πολλές ώρες στο βουνό ή στους αγώνες, αυτό το σετάρισμα απαιτεί στις αναρτήσεις, καθώς σε βοηθά να βγάλεις εις πέρας την όποια οδηγική πρόκληση. Η συγκεκριμένη Beta της δοκιμής στην εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί πιρούνι της ZF 48 χιλ. με καινούργια εσωτερικά σε σχεδίαση και κατασκευή για πιο γραμμική απόδοση σε όλη τη διαδρομή των 295 χιλ. με πλήρεις ρυθμίσεις. Αντίστοιχα το πίσω μονό αμορτισέρ της ZF, που διαθέτει και αυτό πλήρεις ρυθμίσεις σε συμπίεση και επαναφορά με 290 χιλ διαδρομής, εδράζεται με μοχλικό σύστημα στο αλουμινένιο και ελαφρύ ψαλίδι.
Περνώντας στους τροχούς έχουμε κλασσικά διαμέτρου 21´´ μπροστά και 18" πίσω, οι οποίοι φορούν οικολογικά λάστιχα της MAXXIS, ενώ στα φρένα η ιαπωνική εταιρεία της Nissin με τις αντίστοιχες τρόμπες φρένου και τα σωληνάκια υψηλής πίεσης, έρχονται να ολοκληρώσουν το σύνολο.
Οδηγικά το 200άρι Beta ήταν απολαυστικό και θα σας εξηγήσω γιατί. Οδήγησα σχεδόν σε όλα τα παλιά μου λημέρια με τη μισή προσπάθεια. Σκαρφάλωσε με ιδιαίτερη ευκολία παντού, χωρίς κανένα δισταγμό. Από δύσκολα μονοπάτια μέχρι ανοικτά κομμάτια αλλά και σε δασικούς δρόμους. Είναι σταθερή και ευέλικτη. Μου άρεσε που διαθέτει δύο χάρτες ανάφλεξης στον στάνταρτ εξοπλισμό της, γεγονός που βοηθά στο άπλωμα της δύναμης του κινητήρα της, με ομοιογένεια σε όλη την κλίμακα των στροφών, διαλέγοντας αντίστοιχα τη ρύθμιση για βρεγμένο ή στεγνό τεραίν.
Η Beta 200 είναι προσεγμένη σε πολλά σημεία της, όπως για παράδειγμα στις πλάκες του πιρουνιού που έχουν κατεργασία σε CNC. Τα πλαστικά των ψυγείων της έχουν διαφορετικό σχήμα από τα προηγούμενα μοντέλα του '22 και τώρα έχουν πιο στενή μορφή, προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία στο χειρισμό της. Αντίστοιχα έχουν προσεχθεί και τα κέντρα των τροχών της, που είναι και αυτά factory. Ένα ακόμη αβαντάζ είναι ότι διαθέτει ξεχωριστό δοχείο για το λάδι μίξης του κινητήρα (δύο χρόνοι είναι αυτοί βλέπετε), που πλέον το στέλνει αυτόματα στον στοφαλοθάλαμο, χωρίς να χρειάζεται καμιά ταλαιπωρία με μπετόνια σε βενζινάδικα κ.λ.π.
Η κατανάλωση της, αν και δίχρονη, κρίνεται ικανοποιητική, ενώ με το ρεζερβουάρ των 9,5 λίτρων έχει αυτονομία για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα, ανάλογα το πόσο στοπάρει ο αναβάτης της το δεξιό του καρπό στο full open του γκαζιού! Το fat bear τιμόνι της με την ίσια του μορφή μου άρεσε πολύ στην οδήγηση, ενώ οι στάνταρτ χούφτες της, αντίστοιχα στις μανέτες φρένου και συμπλέκτη, βοηθούν στην αποφυγή των θάμνων, κλαριών δέντρων και άλλων στατικών εμποδίων.
Για κάποιον που θέλει να αποκτήσει τη νέα ΒΕΤΑ 200 2T του '23 περνώντας όμορφα στο βουνό, το τίμημα των 9.100 ευρώ μπορεί να θεωρηθεί απόλυτα λογικό, καθώς θα τον συντροφεύει απροβλημάτιστα σε μονοπάτια και πλαγιές. Αν έχει και παρέα ακόμη καλύτερα, για περισσότερη ασφάλεια.
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!