Formula 1: Ποιοι οδηγοί μένουν δίχως συμβόλαιο το 2023

Formula 1: Ποιοι οδηγοί μένουν δίχως συμβόλαιο το 2023
Συνολικά επτά οδηγοί της F1 μπαίνουν στον τελευταίο χρόνο συμβολαίου τους, κάτι που μπορεί να ανακατέψει την τράπουλα στο μετεγγραφικό παζάρι.

Το 2023 μπορεί να μην έχει ξεκινήσει ακόμη, όμως ορισμένες ομάδες ενδέχεται να εξετάζουν ήδη τις δυνατότητές τους να κινηθούν στην αγορά για να ανανεώσουν το οδηγικό τους lineup. Η Formula 1 δεν ακολουθεί το παράδειγμα του ποδοσφαίρου και αυτό σημαίνει πως μετεγγραφές συμβαίνουν όταν ένας οδηγός ολοκληρώνει το συμβόλαιό του με μία ομάδα.

Αν στο 2022, η «Silly Season» αποδείχθηκε ανατρεπτική, τότε πρέπει να προετοιμαστούμε για κάτι ανάλογο το 2023. Αυτό θα συμβεί διότι συνολικά επτά οδηγοί μπαίνουν στον τελευταίο χρόνο συμβολαίου τους. Κάποιοι κοιτούν ήδη να ανανεώσουν τη συνεργασία τους, ενώ άλλοι θα παλέψουν με όλα τους τα «όπλα» για να παραμείνουν στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ.

Οι σίγουροι προς ανανέωση

Ο Λιούις Χάμιλτον είναι το μεγαλύτερο όνομα στη λίστα. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής μπαίνει στον τελευταίο χρόνο συμβολαίου του με τη Mercedes-AMG. Όμως τόσο ο ίδιος όσο και η γερμανική ομάδα θέλουν να ανανεώσουν τη μεταξύ τους συνεργασία εντός του χειμώνα. Ο Βρετανός θέλει τουλάχιστον ένα ακόμη πρωτάθλημα στη Formula 1 και αναμένουμε να παραμείνει τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Λιούις Χάμιλτον

 

Ο Κέβιν Μάγκνουσεν θα είναι επίσης στον τελευταίο χρόνο συμβολαίου του με τη Haas. O Δανός έκανε μια επιστροφή-έκπληξη στη Formula 1 το 2022 που αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη. Όχι μόνο βοήθησε την αμερικανική ομάδα να πάρει την 8η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, αλλά κατέκτησε και την πρώτη της pole position στο σπορ. Αναμένουμε λοιπόν, εκτός απροόπτου, τη συνεργασία τους να ανανεωθεί.

Ο teammate του Μάγκνουσεν για το 2023, Νίκο Χούλκενμπεργκ, υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο με τη Haas. O Γερμανός εφόσον αποδείξει πως μπορεί να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες και δείξει ένα καλό πρόσωπο, τότε θα κερδίσει συμβόλαιο και για το 2024.

Αυτοί που θα παλέψουν για την ανανέωση

Από εδώ και πέρα, τα πράγματα είναι πιο αμφίρροπα, καθώς το μέλλον των επόμενων τεσσάρων οδηγών δεν είναι δεδομένο. Αρχικά έχουμε τον Γιούικι Τσουνόντα της Scuderia AlphaTauri. O Ιάπωνας είχε μία μέτρια σεζόν το 2023 με ένα μέτριο μονοθέσιο. Σε πολλές περιπτώσεις δέχθηκε κριτική από τους ανθρώπους της ομάδας και της Red Bull για τη συμπεριφορά του. Την επόμενη χρονιά λοιπόν, ο Τσουνόντα έχει πολλά να αποδείξει, καθώς μόνο η στήριξη της Honda ενδέχεται να μην είναι αρκετή να τον διατηρήσει στη Formula 1. Οι οδηγοί της Ακαδημίας της Red Bull, Λίαμ Λόσον και Αγιούμου Ιγουάσα, «λιγουρεύονται» τη θέση του Τσουνόντα για το 2024.

Γιούκι Τσουνόντα

Δίπλα του στην AlphaTauri θα είναι το 2023 ο Νικ Ντε Βρις. Ο Ολλανδός θα είναι στα 27 του rookie στη Formula 1 και ήδη στην καριέρα του έχει αναδειχθεί πρωταθλητής στη Formula E. To συμβόλαιό του είναι μονοετές, όμως το γεγονός πως η Red Bull τον προορίζει για ηγέτη της ομάδας μπορεί να μαρτυρά πως έχει μακροπρόθεσμο πλάνο για τον Ντε Βρις.

Ο Γκουάνγιου Ζου θα μπει στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1 το 2023. Ο πρώτος οδηγός από την Κίνα που συμμετείχε σε πλήρη σεζόν της Formula 1 είχε ορισμένα καλά αποτελέσματα, δίχως όμως να εντυπωσιάσει. Μεγάλο ρόλο στην παραμονή του για το 2024 θα παίξει η Audi, μιας και θα αγοράσει το 75% της Sauber Motorsport μέχρι το 2025. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι αλλαγές στο εσωτερικό του οργανισμού, με τον Αντρέας Σάιντλ να είναι ο νέος CEO της ελβετικής εταιρείας. Ένας πιθανός αντικαταστάτης του Ζου, θα μπορούσε να είναι ο Μικ Σουμάχερ.

Γκουάνγιου Ζου

Ο τελευταίος οδηγός της λίστας είναι ο Λόγκαν Σάρτζεντ. Ο Αμερικανός θα κάνει ντεμπούτο στη Formula 1 με τη Williams, με τις προσδοκίες στο πρόσωπό του να είναι λίγες. Οι αλλαγές στην ηγεσία της ομάδας του Γκρόουβ έχουν δημιουργήσει ένα κλίμα αβεβαιότητας στο εσωτερικό της, καθώς η αλλαγή του χρόνου πλησιάζει και βρίσκεται ακόμη δίχως επικεφαλής και τεχνικό διευθυντή. Το ταξίδι του Σάρτζεντ το 2023 δεν έχει προς ώρας προορισμό.

Λόγκαν Σάρτζαντ

Για το 2024, υπάρχουν επίσης πολλά μεγάλα ονόματα που θα μείνουν δίχως συμβόλαιο. Αυτοί είναι οι: Σαρλ Λεκλέρ, Κάρλος Σάινθ, Σέρχιο Πέρεζ, Εστεμπάν Οκόν, Όσκαρ Πιάστρι, Φερνάντο Αλόνσο και Βάλτερι Μπότας.

Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο την ανασκόπηση της σεζόν του 2022 από το Gazzetta με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1.

Φωτογραφίες: Mercedes, redbullcontentpool.com, Williams, Sauber media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!