Formula 1: Ο Νιούι ήταν πολύ κοντά στη Ferrari
Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, ο Έντριαν Νιούι έχει συνεργαστεί με κορυφαίες ομάδες της Formula 1 και έχει σχεδιάσει μονοθέσια-πρωταθλητές. Ο «γκουρού της αεροδυναμικής» μετακόμισε στη Red Bull Racing το 2005 από τη McLaren και με την αυστριακή ομάδα σημείωσε τεράστιες επιτυχίες.
Η RBR έχει κατακτήσει έξι πρωταθλήματα οδηγών και πέντε κατασκευαστών. Όμως υπήρχε μία περίοδος στην αρχή της υβριδικής εποχής του σπορ που η ομάδα του Μίλτον-Κινς δεν ήταν ανταγωνιστική και δεν μπορούσε να διεκδικήσει τίτλους. Αυτό είχε απογοητεύσει ιδιαίτερα τον Νιούι, ο οποίος αποκάλυψε στο The Race ότι σκέφτηκε σοβαρά το ενδεχόμενο να μετακομίσει στη Scuderia Ferrari.
«Τότε ήμουν πολύ απογοητευμένος με την όλη κατάσταση. Για να είμαι ειλικρινής, ήμουν τόσο απογοητευμένος που παραλίγο να πάω στη Ferrari. Παρά το γεγονός πως ήμουν χαρούμενος στη Red Bull και δεν ήθελα να αλλάξω ομάδα, το μόνο που με ωθούσε αλλού ήταν το γεγονός πως είχαμε κολλήσει με ένα μη ανταγωνιστικό κινητήρα. Είχαμε έναν προμηθευτή που τον ένοιαζε περισσότερο το εμπορικό του συμφέρον από το να είναι ανταγωνιστικός. Αν έχεις έναν προμηθευτή που δεν έχει φτιάξει καλό κινητήρα αλλά δεσμεύεται να φτιάξει τα πράγματα, τότε το αποδέχεσαι. Αλλά ένας που δεν αναγνωρίζει την κατάσταση και δεν τον ενδιαφέρει να κάνει κάτι για το πρόβλημα κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα. Αυτό με έκανε να χάσω το κίνητρό μου», ανέφερε ο Βρετανός.
Το 2019 η Red Bull Racing συνεργάστηκε με τη Honda, με την ιαπωνική εταιρεία να της παρέχει κινητήρες. Η δουλειά των Ιαπώνων και η αφοσίωσή τους ήταν που κράτησε τον Νιούι στο σπορ.
«Δεν ήθελα να αλλάξω ομάδα κι δημιουργήθηκε το πρότζεκτ της Aston Martin Valkyrie. Αυτό με κράτησε απασχολημένο και με κίνητρο. Όταν υπογράψαμε με τη Honda μου έγινε ξεκάθαρο πως είχαμε έναν συνεργάτη που δεν ήταν στο επίπεδο των άλλων, αλλά είχε τη θέληση να γίνει καλύτερη, κάτι που άλλαξε τα δεδομένα», πρόσθεσε ο Νιούι.
Η Red Bull Racing θα αγωνίζεται με τους κινητήρες της Honda μέχρι το τέλος του 2025. Για το 2026 δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη ποιος θα είναι ο προμηθευτής κινητήρων της, με τη Ford να είναι μία υποψήφια προς συνεργασία.
Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο την ανασκόπηση της σεζόν του 2022 από το Gazzetta με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα, για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1.
Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!