Κεν Μπλοκ: Οι θρύλοι δεν πεθαίνουν ποτέ (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Κεν Μπλοκ: Οι θρύλοι δεν πεθαίνουν ποτέ (vid)
O Αμερικανός δεν ήταν απλά ένας οδηγός αγώνων - ήταν ένας showman που άνοιξε νέους ορίζοντες σχετικά με όσα μπορούν να γίνουν πίσω από το τιμόνι.

Δεν ήταν ο πιο ταλαντούχος οδηγός στον κόσμο, σίγουρα δεν ήταν ούτε ο πιο γρήγορος. Όμως όποια υστέρηση είχε σε φυσικό χάρισμα και ταχύτητα, ο Κεν Μπλοκ την αναπλήρωνε (και με το παραπάνω), με αγνή, αφιλτράριστη οδηγική τρέλα.

Πατούσε γκάζι εκεί που οι υπόλοιποι πατούσαν φρένο, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που συνήθως περιλάμβαναν στραπατσαρισμένες λαμαρίνες και υπερωρίες για τον φαναρτζή της γειτονιάς του. Ίσως να έφταιγε και ο καπνός που έχει εισπνεύσει όλα αυτά τα χρόνια από τα αμέτρητα καμένα λάστιχα που υπέφεραν στα αυτοκίνητα που οδηγούσε.

Ίσως αυτό να ήταν που τον ωθούσε κάθε φορά να ανέβει κι άλλο επίπεδο στην τρέλα, να επιχειρήσει κάτι ακόμα πιο παρανοϊκό. Κι όταν το δαιμόνιο μυαλό του αντιλήφθηκε πως αυτή του τη λόξα μπορεί να τη μετατρέψει σε show και franchise, δημιούργησε ένα ολοκαίνουριο κεφάλαιο στην αυτοκίνηση.

Ο οδηγός αγώνων

Τίποτα δεν ήταν συμβατικό στην περίπτωση του Μπλοκ – ούτε η αγωνιστική καριέρα του. Ξεκίνησε πολύ μεγάλος, σε ηλικία 38 ετών, αγωνιζόμενος σε ράλλυ στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Με ίνδαλμα τον Colin McRae και πηγή έμπνευσης τα video games, ήταν δεδομένο πως δεν θα προσέγγιζε τους αγώνες όπως όλοι οι άλλοι. Και δεν το έκανε.

 

Ξεχώρισε άμεσα στη σκηνή της άλλης πλευράς του Ατλαντικού Ωκεανού, οι πρώτες νίκες ήρθαν στη δεύτερη μόλις σεζόν του ενώ παράλληλα δοκιμαζόταν στα περίφημα X Games, την αρένα extreme αθλημάτων που στηνόταν κάθε χρόνο στις ΗΠΑ.

Το αναπόφευκτο ντεμπούτο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ήρθε το 2007, στο Μεξικό. Εκεί όπου έξι χρόνια μετά πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο WRC, τερματίζοντας έβδομος. Ήταν πολύ μεγάλος για πλήρες πρόγραμμα, έτρεξε όλα κι όλα σε 24 ράλλυ του παγκοσμίου, αν και πρόλαβε να διαλύσει στα εξ ων συνετέθη μερικά αγωνιστικά.

Το 2011 στράφηκε σε έναν ανερχόμενο θεσμό αγώνων που αποτελούσε συνέχεια της ιδέας των X Games – το RallyCross. Πανηγύρισε 6 νίκες στην «παγκόσμια» Εκδοχή του (που επί της ουσίας ήταν η αμερικανική) ενώ πρωταγωνίστησε και στην ευρωπαϊκή, η οποία είχε ανεβασμένο βαθμό δυσκολίας μιας εκεί αντιμετώπιζε θρύλους όπως ο Σεμπαστιέν Λεμπ.

Παρά την προχωρημένη ηλικία του, συνέχιζε να μάχεται σε ράλλυ των ΗΠΑ, κυνηγώντας αυτόν τον τίτλο που έλειπε από τη συλλογή του.

Ο επιχειρηματίας

Ο Μπλοκ ήταν συνιδρυτής της DC Shoes, την οποία προμόταρε μέσω των δραστηριοτήτων του πίσω από το τιμόνι. Σύντομα, αντιλήφθηκε πως αυτό το «πάντρεμα» μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Έτσι η Hoonigan Racing Division έγινε κάτι πολύ μεγαλύτερο από μία ομάδα, έγινε ένα προσωπικό brand μπολιασμένο με την μούρλα του Αμερικανού και με δούρειο ίππο τα Gymkhana, έγινε γνωστό σε κάθε άκρη του κόσμου.

Τα Gymkhana

Εδώ πάμε στους τομείς που ο Μπλοκ πρωτοπόρησε. Μία σειρά από videos στα οποία πήγαινε πέρα από τα όρια, δοκίμαζε stunts που δεν είχε δοκιμάσει κανένας στο παρελθόν. Έκανε παράτολμα άλματα, σβούρες γύρω από ευφάνταστα εμπόδια, έδειξε πως ένα αυτοκίνητο μπορεί να πλαγιολισθήσει με τρόπους που δεν είχαμε δεν ξανά, «έκλεισε» ολόκληρες πόλεις και έκαψε πολύ, πάρα πολύ λάστιχο.

Η σειρά Gymkhana είχε 10 βασικά επεισόδια, τα οποία αποτελούν τα πιο δημοφιλή video στο YouTube με θέμα το αυτοκίνητο. Με εκατομμύρια και εκατομμύρια views, από ένα αδηφάγο κοινό που λάτρευε να βλέπει τον Μπλοκ να διευρύνει τα όρια. Της αντοχής του, της λογικής.

Ξεκινώντας από αεροδρόμια και πίστες, μπαίνοντας στα κινηματογραφικά στούντιο του Χόλιγουντ, «κλείνοντας» το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Ντουμπάι, το Λονδίνο.

Με το θηριώδες Hoonicorn, ένα χορτάτο από στεροειδή Mustang του 1965 που αρχικά έπαιρνε ώθηση από 845 ταπεινά άλογα και στην πορεία ξεπέρασε τα χίλια, ανέβηκε επίπεδο στην τρέλα.

Σκαρφάλωσε στο θρυλικό Pikes Peak στο πλαίσιο του Climbkhana, σε ένα εγχείρημα που έκρυβε μεγάλη επικινδυνότητα όταν ξάκριζε σε σημείο που αν έφευγε από τον δρόμο θα έκανε ακόμα τούμπες.

Το σίκουελ τον βρήκε στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Κίνας, στο Βουνό Τιανμέν, εκεί με ένα φτιαγμένο Ford F-150. Σε ένα ακόμα συγκλονιστικό video.

H στροφή στην ηλεκτροκίνηση

Όπως είπαμε, είχε δαιμόνιο επιχειρηματικό μυαλό. Ήξερε πως όσα έκανε ήταν απερίγραπτα αλλά πως η εξέλιξη της αυτοκίνησης θα τον μετέτρεπε σε δεινόσαυρο. Καβάλησε λοιπόν το άλογο της ηλεκτροκίνησης, άφησε τη Ford για την Audi και βάλθηκε να πείσει τον πλανήτη πως η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν σημαίνει «βαρετή οδήγηση».

Το έκανε εμφατικά, οργώνοντας τους δρόμους του Λας Βέγκας με το ηλεκτρικό θηρίο που άκουγε στο όνομα Audi S1 Hoonicorn στο πλαίσιο του πρόσφατου Electrikhana. Μπορεί να έλειπε ο ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όμως αυτό απλά επέτρεπε να ακούς περισσότερο τα λάστιχα να υποφέρουν!

Το Gymkhana grid και η Ελλάδα

Όλα αυτά τα παρανοϊκά που έκανε σε video, τα συμπύκνωσε σε ένα event που βάφτισε Gymkhana Grid. Ατελείωτα ντόνατ, καπνός ακόμα καμένο λάστιχο, σε μία γιορτή της αυτοκίνησης που αφορούσε μία μικρών διαστάσεων αρένα, με πληθώρα εμποδίων και ανάγκη περίτεχνου χορού από τους αγωνιζόμενους.

Με αυτό έκανε το γύρο του κόσμου, το απολαύσαμε από κοντά στη Σάντα Ποντ της Αγγλίας, στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, το είδαμε ακόμα και στην Ελλάδα, αφού ο Μπλοκ άφησε τα σημάδια από τα λάστιχα του και στους δρόμους του Μαραθώνα.

Η κληρονομιά

Ο Μπλοκ ήταν μία κατηγορία μόνος του. Άνοιξε ορίζοντες εκεί που άλλοι έβλεπαν αδιέξοδα. Άλλαξε μια για πάντα την αυτοκίνηση, δεν είναι υπερβολή. Αλλά παρά το παιδί που έκρυβε μέσα του, ήξερε πως υπήρχε ένα εμπόδιο που δεν μπορούσε να υπερνικήσει με κανένα τρικ: ο χρόνος.

Από πέρυσι είχε παραδώσει τη σκυτάλη των Gymkhana σε έναν τύπο που επίσης είχε ελευθέρας στο τρελάδικο: τον Τράβις Παστράνα.



Παράλληλα, είχε συστήσει στον κόσμο την κόρη του, τη 16χρονη Λία Μπλοκ, είχε ξεκινήσει τη διαδικασία μύησης της σε όλο αυτό τον διαταραγμένο αυτοκινητικό κόσμο. Σίγουρα δεν πρόλαβε να της μάθει όσα ήθελε.

Σίγουρα δεν πρόλαβε να μας δείξει όλα όσα είχε κατεβάσει ο ταχύτατος επεξεργαστής το νου του. Όμως όλα όσα πρόλαβε να μας χαρίσει, θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένα στη μνήμη. Όπως κι εκείνος. Είπαμε, οι θρύλοι δεν πεθαίνουν ποτέ!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!