Ράλλυ Ντακάρ: Στον Λεμπ η ειδική, στον Αλ-Ατίγια τα ηνία (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλλυ Ντακάρ: Στον Λεμπ η ειδική, στον Αλ-Ατίγια τα ηνία (vid)
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής του WRC σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στην τέταρτη ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ντακάρ 2023.

Μετά το δράμα της ΕΔ3, το loop γύρω από τη Χαΐλ που συνέθετε την τέταρτη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ δεν μειώθηκε σε μήκος λόγω καιρικών συνθηκών. Παρότι έβρεξε ξανά στην έρημο, πληρώματα και αναβάτες κάλυψαν κανονικά τα προβλεπόμενα 574 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 425 ήταν χρονομετρημένα.

Είδαμε έμπειρους αγωνιζόμενους να περνούν στο προσκήνιο, όπως για παράδειγμα ο Σεμπαστιέν Λεμπ που πήρε την πρώτη του φετινή ειδική ενώ σε ό,τι αφορά στις κορυφές των γενικών κατατάξεων, είχαμε αλλαγές σε δύο κατηγορίες. Ας τα δούμε αναλυτικά!

Αυτοκίνητα

Σε μία ημέρα γεμάτη αμμόλοφους όπου η σωστή πλοήγηση έκανε τη διαφορά, ο Λεμπ άφησε πίσω του τα προβλήματα των προηγούμενων ημερών και σημείωσε τον καλύτερο χρόνο – στη δεύτερη συνεχόμενη πρωτιά του Hunter της Prodrive.

Ακολούθησαν δύο Audi RS Q e-tron E2, με τον «Κύριο Ντακάρ» Στεφάν Πετερανσέλ και τον Κάρλος Σάινθ, που είχε οριακά πίσω του τον πρωτοπόρο της γενικής κατάταξης Νάσερ Αλ-Ατίγια με το Toyota Hilux.

Ο Καταριανός διατηρεί υγιές προβάδισμα, το οποίο ορίζεται στα 18 λεπτά. Δεύτερος είναι ο Γιαζίντ Αλ Ράτζι, με το Hilux της Overdrive Racing, που ήταν πίσω από τον περυσινό νικητή και στην κατάταξη της ημέρας.

Οι σημερινοί χρόνοι έβαλαν τα Audi ξανά στο παιχνίδι, με τον Πετερανσέλ τρίτο (μόλις 34 δευτερόλεπτα από τον Ράτζι) και τον Σάινθ τέταρτο. Όσο για τον Λεμπ, στη συνολική κατάταξη είναι μόλις 14ος, 93 λεπτά μακριά από την κορυφή.

Μοτοσικλέτες

Στους δύο τροχούς είχαμε πάλι διαφορετικό νικητή – έχουμε δει άλλο όνομα στην κορυφή τόσο στις τέσσερις ειδικές διαδρομές όσο και στον πρόλογο! Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Ισπανού Ζοάν Μπαρεντά Μπορτ να σημειώσει τον καλύτερο χρόνο για τη Monster Energy JB Team.

Μόλις 16 δευτερόλεπτα πίσω του ήταν ο Χιλιανός Πάμπλο Κουιντανίγια της Monster Energy Honda Team κι ακολούθησαν ο Αμερικανός Σκάιλερ Χόουζ της Husqvarna και ο Τόμπι Πράις της Red Bull KTM.

Όμως στην κορυφή της γενικής κατάταξης παραμένει ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της Red Bull GasGas, παρότι σημείωσε μόλις τον όγδοο καλύτερο χρόνο. Ο Χόουζ τον πλησίασε στα 3 λεπτά και 33 δευτερόλεπτα, με τρίτο τον Κέβιν Μπεναβίντες με Red Bull KTM.

T3-T4-Quad

Στα Lightweight Prototypes είχαμε αλλαγές. Μπορεί η κορυφή να ανήκε ξανά στην Red Bull Off-Road Junior Team όμως αυτή τη φορά ήταν ο Μίτσελ Γκάθρι αυτός που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και πέρασε και πρώτος γενικής. Αντίστροφη διαδρομή για τον Σεθ Κιντέρο που έπεσε τρίτος ενώ ο Γκιγιόμ ντε Μεβιού της GRally Team παρέμεινε δεύτερος συνολικά.

Στα T4 ταχύτερος ήταν o Πολωνός Ερίκ Γκοκζάλ της EnergyLandia Rally Team αλλά η κορυφή ανήκει στον Βραζιλιάνο Ροντρίγκο Λούπι ντε Ολιβέιρα της South Racing Can-Am.

Όσο για τις «γουρούνες», εκεί στην πρώτη θέση της ειδικής ήταν ξανά ο Γάλλος Αλεξάντρ Ζιρού με Yamaha Racing – SMX, που άνοιξε ακόμα περισσότερο το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη. Πλέον είναι 47 λεπτά μπροστά!

Φορτηγά

Στην κατηγορία βαρέων-βαρών, ταχύτερος ήταν για τρίτη φορά σε τέσσερις ειδικές ο Τσέχος Μάρτιν Μάτσκ της MM Technology, ωστόσο πληρώνει τις απώλειες της ΕΔ2 και είναι μόλις τέταρτος, σχεδόν 40 λεπτά από την κορυφή.

Εκεί βρίσκεται ο τρίτος της ημέρας, ο Τσέχος Αλές Λοπρές της Instaforex Loprais Praga, με τον Ολλανδό Μίχελ φαν ντερ Μπρινκ της Eurol Tem De Rooy Iveco και τον Τσέχο Γιάροσλαβ Βάλτρ της Tatra Buggyra ZM Racing να συμπληρώνουν το Top-3.

Η επόμενη ημέρα

Η πέμπτη ειδική διαδρομή του φετινού Ράλλυ Ντακάρ περιλαμβάνει 646 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 375 είναι χρονομετρημένα. Αφορά ξανά ένα loop που αρχίζει και τελειώνει στη Χαΐλ.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Κώστα Παστρίμα να συνομιλεί με τον Βασίλη Ορφανό, ο οποίος εξηγεί τις προκλήσεις του δυσκολότερου αγώνα στον πλανήτη!

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!