Ράλλυ Ντακάρ: Νίκη αναρρίχησης για Λεμπ στην όγδοη ειδική (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλλυ Ντακάρ: Νίκη αναρρίχησης για Λεμπ στην όγδοη ειδική (vid)
O Αλσατός ανέβηκε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης, την ώρα που ο Νάσερ Αλ-Ατίγια εξακολουθεί να έχει το πάνω χέρι.

Η όγδοη ειδική διαδρομή του 45ου Ράλλυ Ντακάρ περιλάμβανε άφθονες στιγμές δράσης στα αφιλόξενα εδάφη της Αραβικής Χερσονήσου, σε μία ημέρα που μπορεί να μην είχε μεγάλες ανατροπές αλλά ενίσχυσε το ενδιαφέρον σε κατηγορίες όπως αυτή των μοτοσικλετών.

Οι αγωνιζόμενοι στη μεγαλύτερη αγωνιστική δοκιμασία του πλανήτη ξεκίνησαν την περιπέτεια της ημέρας από το Αλ Νταβάντμι, κατευθύνθηκαν προς τη Ριάντ και κάλυψαν συνολικά 823 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 346 ήταν χρονομετρημένα.

Αυτοκίνητα

Ο Κάρλος Σάινθ σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας με το Audi RS Q e-tron E2, ωστόσο ποινή πέντε λεπτών τον έριξε στην τρίτη θέση της κατάταξης της ημέρας, προβιβάζοντας στην κορυφή τον Σεμπαστιέν Λεμπ.

 

Ο Αλσατός πήρε τη δεύτερη φετινή νίκη του σε ΕΔ με το Hunter της Bahrain Raid Xtreme, η οποία είχε και τα τρία αυτοκίνητά της στη δεκάδα. Μάλιστα, με τη σημερινή επίδοση κέρδισε άλλη μία θέση στη γενική κατάταξη και είναι πλέον τέταρτος, παρότι στο ξεκίνημα του ράλλυ είχε πέσει στην 54η θέση!

Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια σημείωσε το δεύτερο καλύτερο χρόνο με το Toyota Hilux της Gazoo Racing και είναι πλέον 63 λεπτά μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλο. Αυτός είναι ο teammate του και τέταρτος στην ΕΔ8, Χανκ Λάτεγκαν.

Το Top-3 της γενικής το συμπληρώνει ένα ακόμα Hilux T1+, με τον Βραζιλιάνο Λούκας Μοράες της Overdrive Racing, που είναι περίπου μισή ώρα μπροστά από τον Λεμπ.

Μοτοσικλέτες

Στους δύο τροχούς είχαμε πάλι διαφορετικό νικητή – έχουμε δει άλλο όνομα στην κορυφή τόσο στις επτά ειδικές διαδρομές (στις μοτοσικλέτες ματαιώθηκε η 7η) όσο και στον πρόλογο! Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Ρος Μπραντς από τη Μποτσουάνα.

Πίσω από τον αναβάτη της Hero ήταν ο Αυστραλός Ντάνιελ Σάντερς της Red Bull GasGas, ο Αμερικανός Μέισον Κλάιν της Bas World KTM και το δίδυμο της Monster Energy Honda, o Χιλιανός Πάμπλο Κουντανίγια και ο Γάλλος Αντριέν φαν Μπεβερέν.

Στην κορυφή της γενικής κατάταξης παραμένει ο Αμερικανός Σκάιλερ Χόουζ της Husqvarna αλλά μόλις 3 λεπτά και 49 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους πρώτους έξι!

Στα μόλις 13 δευτερόλεπτα είναι –με τον ίδιο συνολικό χρόνο- ο Αργεντινός Κέβιν Μπεναβίντες με Red Bull KTM και ο Κλάιν, στα 2 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα είναι ο Αυστραλός Τόμπι Πράις της Red Bull KTM κ από κοντά οι Κουιντανίγια κα φαν Μπεβερέν.

T3-T4-Quad

Τα Lightweight Prototypes (T3) ήταν η σειρά του πρωτοεμφανιζόμενου, Πορτογάλου Ζοάο Φερέιρα, να τοποθετήσει εαυτόν στην κορυφή με Yamaha YXZ 1000R. Ακολούθησαν ο Τσαλέκο Λόπεζ της Red Bull Can-Am κι ο Μιτς Γκάθρι της Red Bull Off-Road Junior Team.

Όμως στη γενική, προηγείται ακόμα ο Βέλγος Γκιγιόμ ντε Μεβιού της GRally Team, με τον τον Όστιν Τζόουνς της Red Bull Off-Road Junior Team να τον απειλεί αφού τους χωρίζουν 199 δευτερόλεπτα.

Στα T4 ταχύτερος ήταν o Αργεντινός, Ιερεμίας Γκονζάλες Φεριόλι με τη South Racing Can-Am να έχει τις πέντε από τις πρώτες έξι θέσεις της ημερήσιας κατάταξης. Ο Λιθουανός Ρόκας Μπατσιούσκα της Red Bull Can-Am εξακολουθεί να προηγείται στη συνολική κατάταξη αλλά πλέον οι διαφορές έχουν μειωθεί και μόλις 6 λεπτά χωρίζουν την πρώτη τετράδα.

Όσο για τις «γουρούνες», παρά την πτώση στο ξεκίνημα της ειδικής, ο Αργεντινός Μανουέλ Αντουγιάρ με Yamaha Raptor 700 σημείωσε τον καλύτερο χρόνο κι ανέβηκε δεύτερος γενικής, με τον Γάλλο Αλεξάντρ Ζιρού της Yamaha Racing – SMX, παραμένει σχεδόν 40 λεπτά μπροστά!

Φορτηγά

Στην κατηγορία βαρέων-βαρών, ο Τσέχος Μάρτιν Μάτσικ της MM Technology ήταν για τέταρτη φορά ταχύτερος (πέντε να συνυπολογίσουμε και τον Πρόλογο).

Ωστόσο, η πρώτη θέση της γενικής κατάταξης παραμένει καπαρωμένη από τον Τσέχο Αλές Λοπρές της Instaforex Loprais Praga.

Η επόμενη ημέρα

Επιτέλους ανασυγκρότηση για τα πληρώματα που από το ξεκίνημα της χρονιάς οργώνουν την έρημο της Σαουδικής Αραβίας αφού η άφιξη στη Ριάντ φέρνει και… ρεπό. Την ημέρα ανάπαυσης, κατά την οποία οι αγωνιζόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να γεμίσουν μπαταρίες ενόψει της δύσκολης συνέχειας.

Βέβαια για τους αναβάτες είναι μία έξτρα ημέρα, αφού λόγω των καιρικών συνθηκών, σε μοτοσικλέτες και quad δεν έγινε η έβδομη ειδική διαδρομή.

Δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Κώστα Παστρίμα να συνομιλεί με τον Βασίλη Ορφανό, ο οποίος εξηγεί τις προκλήσεις του δυσκολότερου αγώνα στον πλανήτη!

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!