MotoGP, Μπρίβιο: «Οι Ιάπωνες δεν έχουν καταλάβει ότι το MotoGP δεν είναι ίδιο με πριν από 20 χρόνια»
Το 2022 ήταν αναμφίβολα η χρονιά της Ducati στον κόσμο των αγώνων στους δύο τροχούς, καθώς στο ιταλικό εργοστάσιο πανηγύρισαν την καθολική επικράτηση τόσο στο MotoGP όσο και στο WSBK. Η χρονιά που μας πέρασε, όμως, ήταν πολύ καλή για όλους τους Ευρωπαίους κατασκευαστές που παίρνουν μέρος στο MotoGP.
Η Aprilia έκανε τη μεγάλη έκπληξη, πήρε την πρώτη της νίκη, κέρδισε πολλά βάθρα και είχε έναν αναβάτη της, τον Αλέιξ Εσπαργκαρό, να διεκδικεί το Πρωτάθλημα Αναβατών σχεδόν μέχρι το τέλος. Αντίστοιχα, και η ΚΤΜ είχε μια καλή χρονιά, με δύο νίκες και επίσης αρκετές παρουσίες στο βάθρο.
Τι έγινε όμως με τους Ιάπωνες, που παραδοσιακά αποτελούν τις μεγάλες δυνάμεις στο MotoGP; Μια ματιά στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών περιγράφει την πραγματικότητα. Η Yamaha πήρε τη 2η θέση βασιζόμενη πολύ περισσότερο στο ταλέντο του Φάμπιο Κουαρταραρό και πολύ λιγότερο στην ανταγωνιστικότητα της μοτοσικλέτας της. Η Suzuki βρέθηκε στην 5η -προτελευταία- θέση και έχει ήδη αποχωρήσει από το MotoGP. Και η Honda, που πάντα αποτελούσε το φόβητρο των αντιπάλων της, πήρε τη διόλου κολακευτική 6η και τελευταία θέση.
Ο Ντάβιντε Μπρίβιο, που γνωρίζει το MotoGP πάρα πολύ καλά, δίνει τη δική του εξήγηση για αυτήν τη μετατόπιση στην ισορροπία δυνάμεων ανάμεσα στους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες κατασκευαστές.
Ο Ιταλός μπορεί πλέον να ανήκει στο δυναμικό της Alpine (δηλαδή της Renault) στη Formula 1, ωστόσο βρισκόταν στην καρδιά των εξελίξεων στο MotoGP για δύο δεκαετίες και είναι εκείνος που οδήγησε τη Suzuki στις μεγάλες επιτυχίες της σύγχρονης ιστορίας της, με αποκορύφωμα την κατάκτηση του τίτλου από τον Τζοάν Μιρ το 2020.
Σύμφωνα με τον Μπρίβιο, η διαφορά εντοπίζεται στον τρόπο λειτουργίας των εργοστασίων. Οι Ευρωπαίοι κερδίζουν λόγω της επιμονής τους στη λεπτομέρεια ενώ οι Ιάπωνες πλήττονται από την πολύ πιο συντηρητική προσέγγισή τους.
«Οι ευρωπαϊκές ομάδες είναι πιο επιθετικές στην προσέγγισή τους στους αγώνες. Στην πραγματικότητα, έχουν καθιερώσει ένα νέο τρόπο να αγωνίζονται. Συμμετέχουν σε αγώνες με στόχο να έχουν μοτοσικλέτες ολοένα και πιο αποτελεσματικές, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο και συνεχίζουν να βελτιώνονται. Οι Honda και Yamaha βγαίνουν στην πίστα χωρίς να έχουν ακριβή δεδομένα. Δεν έχουν καταλάβει ότι το MotoGP δεν είναι πια αυτό που ήταν πριν από 20 χρόνια. Είχαν πάντα μια συντηρητική προσέγγιση. Παλιότερα, οι εξελίξεις ήταν μικρές κατά τη διάρκεια της σεζόν, και το μεγαλύτερο μέρος των αναβαθμίσεων συγκεντρωνόταν για την επόμενη χρονιά. Τα “χρυσά” χρόνια -όταν η μοτοσικλέτα ήταν αρκετή για να κερδίσουν- από τον (Μικ) Ντούχαν στον (Μαρκ) Μάρκεθ μέσω (Βαλεντίνο) Ρόσι τελείωσαν. Άκουσα ότι ο Μαρκ (Μάρκεθ) ρώτησε την ομάδα για ένα συγκεκριμένο τεστ εξαρτημάτων, αλλά είπε ότι δεν ήξεραν. Αυτό σημαίνει ότι στη Honda συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την παλιά μέθοδο: αντιγράφουν αυτό που βλέπουν στις άλλες ομάδες και ρίχνουν διάφορα εξαρτήματα για να καταλάβουν τα αποτελέσματα, αλλά αυτό δεν είναι πρόοδος», είπε ο Ιταλός στο περιοδικό Slick.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
- F1 - Οι «εμφύλιοι» του 2024: Ο σταθερά γρήγορος Λεκλέρ και ο αξιόπιστος Σάινθ
- KOK - «Τιμωρείται με κράτηση ο οδηγός λεωφορείου που επιτρέπει την επιβίβαση ρυπαρών ανθρώπων»: Όσα απαγόρευε ο πρώτος νόμος του 1930
- REVOIL: Ποιότητα και ποσότητα καυσίμων με τη σφραγίδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου