Seat: Ο λόγος που έριξε το βάρος παραγωγής στην Cupra
Με εξαίρεση τις πολυτελείς μάρκες – όπως Rolls-Royce, Bentley, Bugatti και Lamborghini – που ανακοίνωσαν αύξηση πωλήσεων το 2022, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βίωσαν μία δύσκολη χρονιά. Τα απόνερα τόσο της πανδημίας (ελλείψεις στους ημιαγωγούς) όσο και του Πολέμου στην Ουκρανία (πρώτες ύλες, κόστος ενέργειας) έχουν περιορίσει σημαντικά τη δυνατότητα παραγωγής οχημάτων από τα εργοστάσια.
Στη Seat αποφάσισαν το περασμένο έτος να δώσουν έμφαση στη σπορ μάρκα Cupra, εις βάρος της mainstream μάρκας. Ο λόγος απλός: «Όντας αντιμέτωποι με τις ελλείψεις ημιαγωγών και λοιπών εξαρτημάτων, λάβαμε τη στρατηγική απόφαση να δώσουμε προτεραιότητα στα μοντέλα υψηλότερου περιθωρίου κέρδους της Cupra, σε σχέση με αυτά της Seat», δήλωσε ο Γουέιν Γκρίφιθς, CEO και των δύο brands. «Αυτό επηρέασε τον αριθμό παραδόσεων της Seat, όμως ήταν απαραίτητο προκειμένου να εξασφαλίσουμε μακροπρόθεσμη σταθερότητα στο σύνολο της εταιρείας».
Η Cupra κατέγραψε 152.900 παραδόσεις, καταγράφοντας άνοδο 92,7% έναντι του 2021 (79.300). Αντίθετα, η Seat είδε μείωση 40,5%, από 391.200 αυτοκίνητα το 2021 στα 232.700 το 2022. Πρώτο σε πωλήσεις Cupra ήταν το SUV Formentor, με 97.600 μονάδες. Ακολούθησε το ηλεκτρικό Born με 31.400.
Δείτε ακόμα: Δοκιμάζουμε το Cupra Born με τους 204 ίππους
Η Γερμανία είναι η σημαντικότερη αγορά για την Cupra (58.400 αυτοκίνητα), με την Μεγάλη Βρετανία στη δεύτερη θέση (14.400) και την Ισπανία στην τρίτη (13.600).
Photo Credits: Seat
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!