Formula 1: To budget cap άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας της Red Bull

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: To budget cap άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας της Red Bull
Η εφαρμογή των οικονομικών κανονισμών της F1, οδήγησε τη Red Bull Racing σε αναθεώρηση του τρόπου λειτουργίας του εργοστασίου της στο Μίλτον Κινς.

Έπειτα από μία δεκαετία προσπαθειών, η Formula 1 κατάφερε να πείσει τις ομάδες να εφαρμοστεί το budget cap. To όριο δαπανών ορίστηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια για το 2021 και κάθε χρόνο μειώνεται κατά 5 εκατομμύρια. Επιπλέον ορίστηκαν ορισμένοι κανόνες και τιμωρίες ώστε να μην υπάρξουν παραβάσεις.

Η διαχείριση του budget cap αποδείχθηκε πολύ δύσκολη υπόθεση για τις ομάδες. Κάποιες μάλιστα, αναγκάστηκαν να απολύσουν προσωπικό. Η Red Bull Racing βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής της Formula 1, όταν επισημοποιήθηκε από την FIA πως ξεπέρασε το όριο δαπανών για το 2021. Η αυστριακή ομάδα δέχθηκε ποινή από την παγκόσμια ομοσπονδία, που περιλαμβάνει μείωση κατά 10% του συνολικού χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD για χρονική περίοδο 12 μηνών (Οκτώβριος 2022-Οκτώβριος 2023), καθώς και πρόστιμο της τάξης 7 εκατομμυρίων δολαρίων.

Ο επικεφαλής μηχανικός της Red Bull Racing, Πολ Μόναχαν, μίλησε στο motorsport.com για το πώς το όριο δαπανών έχει επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας της αυστριακής ομάδας: «Το budget cap άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας. Πριν από αυτό, μπορούσαμε να κοιτάξουμε ορισμένους τομείς που θα έφερναν μεγάλες αλλαγές, όμως θα μας κόστιζαν περισσότερα χρήματα. Ήμασταν σε μια τρομερά προνομιούχα θέση να εξετάζουμε τέτοιες μεθόδους. Το πράγμα όμως έχει αλλάξει. Η λειτουργία του μηχανολογικού τμήματος έπρεπε να προσαρμοστεί στους κανόνες. Πλέον δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα που μπορούσαμε τα προηγούμενα χρόνια».

Red Bull F1

 

Επιπλέον ο Μόναχαν παραδέχθηκε πως η ομάδα του επέλεξε συνειδητά να μην προσθέσει επιπλέον απόδοση στην RB18 του 2022. Ο λόγος ήταν για να μείνει εκτός του ορίου προϋπολογισμού.

Η Red Bull Racing έχει ανακοινώσει πως θα κάνει την παρουσίαση του 2023 στις 3 Φεβρουαρίου στη Νέα Υόρκη των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Μέχρι στιγμής, βρίσκεται στην pole position των παρουσιάσεων, με τις Haas και Alfa Romeo να είναι οι μοναδικές που απομένουν για να οριστικοποιήσουν τη δική τους ημερομηνία αποκαλυπτηρίων.

Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο την ανασκόπηση του Gazzetta της σεζόν του 2022 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, με τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα.

Φωτογραφίες: Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!