Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το πραγματικό μερίδιό τους στην Ελλάδα

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το πραγματικό μερίδιό τους στην Ελλάδα
Σε μία αγορά που κινήθηκε συνολικά πάνω από τις 100.000 μονάδες, τα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Παρά τα γενναία κίνητρα που δίνει η ελληνική πολιτεία για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (έως 8.000 ευρώ επιδότηση, +1.000 ευρώ για απόσυρση παλαιού οχήματος), η υψηλή τιμή τους αλλά και η απουσία επαρκούς δικτύου ταχυφορτιστών, φαίνεται πως παραμένουν υψηλά εμπόδια για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) ανήλθαν στην Ελλάδα το 2022 σε 2.827, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο 2,69% επί των συνολικών ταξινομήσεων του 2022. Οι αντίστοιχοι αριθμοί για το 2021 ήταν 2.176 αυτοκίνητα και μερίδιο 2,16%. Η αύξηση δηλαδή είναι σχεδόν 650 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μισή μονάδα επί της συνολικής αγοράς.

Τα πρώτα σε πωλήσεις ηλεκτρικά στην Ελλάδα

Τα μοντέλα της Tesla, Model Y και Model 3 βρέθηκαν στις κορυφαίες θέσεις, με 351 και 236 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Ακολούθησαν τα Volkswagen ID.4 (208), Fiat 500 (191), Mercedes-EQA (125), Volkswagen ID.3 (107) και Hyundai Kona (105). Πρέπει να αναφερθεί πάντως ότι οι ταξινομήσεις των εκδόσεων BEV και PHEV του Volvo XC40 αναφέρονται συνδυαστικά και ανήλθαν σε 669 κατά το περασμένο έτος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!