Formula 1: O oδηγός που έχει μπροστά του δικαστική διαμάχη

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: O oδηγός που έχει μπροστά του δικαστική διαμάχη
Με το αριστερό ξεκινά η σεζόν του 2023 για τον Νικ ντε Βρις, τον οδηγό της Scuderia AlphaTauri στην F1.

Μπορεί η ανάγνωση των μισθών των οδηγών του μαγικού κόσμου της Formula 1 να προκαλεί συνήθως ίλιγγο, όμως το ίδιο θα έπρεπε να είναι το αντίκτυπο αν δει κανείς πόσο κοστίζει η αναρρίχηση στις βαθμίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Όταν ακόμα και στη Formula 3 τα budget ξεπερνούν πια το ένα εκατομμύριο ευρώ ανά σεζόν, είναι σαφές πως όποιος οδηγός δεν είναι ήδη μέλος μίας ακαδημίας μεγάλης ομάδας ώστε να τρέξει… δίχως να πληρώνει, πρέπει να έχει στο πλάι του πληθώρα χορηγών.

Νικ ντε Βρις

Βέβαια υπάρχει κι ένα άλλο μοτίβο, το οποίο αποκαλύπτεται στην παρακάτω ιστορία. Κι αυτό αφορά σε… δάνειο με ημερομηνία λήξης! Αυτό πήρε ο Νικ ντε Βρις από τον Γιουρούν Σοθόρστ και την επενδυτική εταιρεία Investrand που δραστηριοποιείται στον τομέα τον ακινήτων. Ήταν της τάξης των 250 χιλιάδων ευρώ και ήρθε να συμπληρώσει τα χρήματα που ο Ολλανδός έπρεπε να καταβάλει το 2018 για να εξασφαλίσει μία θέση στο grid της Formula 2 με την Prema.

 

Πράγματι τον βοήθησαν να ενταχθεί στην κορυφαία ομάδα των μικρότερων κατηγοριών, είχε ανταγωνιστική παρουσία ενώ ένα χρόνο μετά κατέκτησε και τον τίτλο – τότε ως οδηγός της ART. Τη σεζόν 2020-2021 αναδείχθηκε πρωταθλητής της Formula E ενώ παράλληλα ήταν μέλος της «οικογένειας» της Mercedes, εκτελώντας χρέη τρίτου οδηγού στα ασημί βέλη.

Νικ ντε Βρις

Το 2022 οδήγησε σε FP1 για τη Williams (Ισπανία), για τη Mercedes (Γαλλία και Μεξικό), για την Aston Martin (Ιταλία), έκανε δοκιμές με την Alpine ενώ στη Μόντσα, κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Άλεξ Άλμπον που υπέφερε από σκωληκοειδίτιδα. Παρότι η Williams δεν ήταν και το πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, πέρασε στο Q2 και βαθμολογήθηκε στον αγώνα. Επίδοση που τράβηξε το ενδιαφέρον της Scuderia AlphaTauri η οποία και του πρόσφερε ρόλο επίσημου οδηγού για το 2023.

Όμως πριν αρχίσει τις δοκιμές με την ιταλική ομάδα (23-25 Φεβρουαρίου στο Μπαχρέιν), ο Ντε Βρις καλείται να ξεπεράσει τη δικαστική διαμάχη με τον άλλοτε υποστηρικτή του. Πάμε λοιπόν να δούμε τι ζητά ο Σοθόρστ.

Νικ ντε Βρις

Σύμφωνα με τον επενδυτή, η συμφωνία τους έλεγε πως το δάνειο έγινε για να «θέσει τα θεμέλια για μία μακροχρόνια και επιτυχημένη καριέρα στη Formula 1, που θα κινούσε πριν το τέλος του 2022». Συμφωνήθηκε ετήσιος τόκος της τάξης του 3% αλλά και η καταβολή του 50% των μελλοντικών εισοδημάτων. Ο Ντε Βρις δεν θα είχε καμία υποχρέωση να καταβάλλει το ποσό αν ως το τέλος του 2022 δεν είχε γίνει οδηγός στην F1.

O 27χρονος κατέβαλε περίπου 190.000 ευρώ και καθώς δεν είχε συμβόλαιο επίσημου οδηγού πέρυσι, θεώρησε πως δεν είχε υποχρέωση να καταβάλει περαιτέρω χρήματα. Κι εδώ είναι το ερώτημα: το δικαστήριο θα αποφασίσει πως ο Ντε Βρις ήταν ή δεν ήταν οδηγός στην F1; Ναι μεν δεν είχε συμβόλαιο αλλά συμμετείχε σε δοκιμές αλλά και σε αγώνα.

Νικ ντε Βρις

Και δεν είναι μόνο αυτά. Ο Σοθόρστ υποστηρίζει πως η πλευρά του Ντε Βρις δεν έχει παρουσιάσει ως όφειλε τα έγγραφα που αφορούν στις οικονομικές συμφωνίες που έκανε πέρυσι και φέτος κι από τις οποίες θα έπρεπε να καταβάλει ένα αξιοσέβαστο ποσό.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί και κάτι που υποστήριξε ο δικηγόρος του οδηγού της Scuderia AlphaTauri, πως όλα ξεκίνησαν όταν ο Ντε Βρις αρνήθηκε να δώσει στον Σοθόρστ το ρόλο του μάνατζέρ του.

Νικ ντε Βρις

Οι δικαστικές αρχές του Άμστερνταμ αναμένεται να εκδικάσουν την υπόθεση στις αρχές Φεβρουαρίου.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Williams F1, Formula E

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!