Formula 1, Βολφ: «Το cost cap μας έσωσε από τους εαυτούς μας»

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1, Βολφ: «Το cost cap μας έσωσε από τους εαυτούς μας»
Η υιοθέτηση του ορίου κόστους στην F1 ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να συμβεί στο σπορ, υποστηρίζει ο επικεφαλής της Mercedes-AMG F1, Τότο Βολφ.

Το 2021 η Formula 1 κατάφερε να κάνει κάτι το οποίο προσπαθούσε για περισσότερα από 10 χρόνια. Επέβαλε το budget cap, ένα όριο στους προϋπολογισμούς των ομάδων για τα πόσα χρήματα μπορούν να ξοδεύουν σε ένα ημερολογιακό έτος. Για να μπορέσει να εφαρμοστεί αυτό, δημιουργήθηκε ένα βιβλίο οικονομικών κανονισμών που πρέπει να τηρούν αυστηρά οι ομάδες.

Η προσαρμογή στους νέους οικονομικούς κανονισμούς δεν ήταν εύκολη, ιδιαίτερα για τις κορυφαίες ομάδες που ξόδευαν υπέρογκα ποσά επί χρόνια. Αρχικά, το budget cap ορίστηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια και κάθε χρόνο θα μειώνεται κατά 5 εκατομμύρια δολάρια. Με τον τρόπο αυτό, το σπορ ευελπιστεί ότι σε βάθος χρόνου θα μειωθούν οι αποστάσεις μεταξύ των ομάδων.

Ο επικεφαλής της Mercedes-AMG F1, Τότο Βολφ, ανέλυσε στους Times τους λόγους που το cost cap είναι καλό για την βιωσιμότητα του σπορ: «Η αλλαγή-κλειδί που έγινε ήταν η εφαρμογή του cost cap που έφερε ο Τσέις Κέρι για να μας προστατέψει από τους εαυτούς μας. Πριν μπει το όριο κόστους, η κατάσταση είχε ως εξής: Η Mercedes, η Red Bull και η Ferrari ήταν στο δικό τους κόσμο και σε έναν πόλεμο δαπανών, ενώ οι μικρότερες ομάδες δεν ήταν ανταγωνιστικές».

Mercedes F1

 

Επιπρόσθετα, ο Αυστριακός τόνισε πως το cost cap βασίστηκε σε ήδη επιτυχημένα μοντέλα που έχουν υιοθετήσει ήδη αμερικανικά σπορ: «Το cost cap βασίστηκε σε προσχέδια που υπάρχουν στις ΗΠΑ εδώ και πολύ καιρό, όπως στο NFL και στο NBA. Έχεις ένα όριο στο τι μπορείς να ξοδέψεις με το δυναμικό σου. Η F1 εφάρμοσε ένα όριο κόστους στο τεχνικό κομμάτι του σπορ και αυτό άλλαξε τα πάντα. Ξαφνικά όλες οι ομάδες είχαμε κέρδος».

Η Red Bull Racing είναι η μοναδική ομάδα που βρέθηκε να έχει παραβιάσει το budget cap του 2021. Η αυστριακή ομάδα δέχθηκε ποινή από την παγκόσμια ομοσπονδία, που περιλαμβάνει μείωση κατά 10% του συνολικού χρόνου χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD, καθώς και πρόστιμο της τάξης 7 εκατομμυρίων δολαρίων από την FIA. Η ποινή αφορά την περίοδο από τον Οκτώβριο του 2022 έως τον Οκτώβριο του 2023.

Φωτογραφίες: Mercedes

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!