Νέα εποχή στη συμμαχία Renault-Nissan
Μετά από αρκετούς μήνες εποικοδομητικών συζητήσεων με τη Nissan Motor Co, ο Όμιλος Renault ανακοίνωσε σήμερα ότι, με την επιφύλαξη της έγκρισης του διοικητικού συμβουλίου του, έφτασε σε ένα σημαντικό ορόσημο στις συζητήσεις του για τον καθορισμό νέων θεμελίων για τη συνεργασία τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα αλλάξει η συμμετοχή κάθε εταιρείας στη μετοχική σύνθεση της άλλης. Οι εταίροι θα διατηρήσουν εκατέρωθεν μερίδια 15% με τη Renault να μεταβιβάζει το υπόλοιπο μερίδιο της σε ένα γαλλικό trust σε μια συντονισμένη πώληση όταν είναι εμπορικά «λογικό» να το πράξουν, ανακοίνωσαν οι εταιρείες.
Η Nissan θα επενδύσει επίσης στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault, Ampere, με στόχο να γίνει στρατηγικός μέτοχος. Το σχέδιο εξακολουθεί να απαιτεί τελική έγκριση από τα αντίστοιχα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών.
Η Renault και η Nissan στοχεύουν να αναζωογονήσουν την εδώ και δύο δεκαετίες συνεργασία τους με μια σειρά βιομηχανικών έργων ως μέρος μιας συμφωνίας που θα οδηγήσει τη Renault να μειώσει το μερίδιό της στον Ιάπωνα εταίρο της. Η Renault, η Nissan και ο νεότερος συνεργάτης τους Mitsubishi Motors θα ξεκινήσουν περίπου πέντε νέα project, με την κωδική ονομασία «reloaded», ενώ πιθανότατα θα ακολουθήσουν ακόμα περισσότερα στο μέλλον.
Το ένα από αυτά αφορά την Ινδία, όπου οι εταιρείες λειτουργούν μαζί ένα εργοστάσιο στα περίχωρα της Τσενάι, που κατασκευάζει μικρά αυτοκίνητα, κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων, και το άλλο αφορά συνέργειες σε επαγγελματικά οχήματα. Θα υπάρξουν και άλλα project που θα τονώσουν τη στενότερη συνεργασία τους στη Λατινική Αμερική.
Δεν ήταν αμέσως σαφές εάν οι ήδη ανακοινωθείσες συμφωνίες για την παραγωγή του διαδόχου του Nissan Micra σε εργοστάσιο της Renault στη Γαλλία και τα νέα μοντέλα ASX και Colt της Mitsubishi στα εργοστάσια της Renault στην Ισπανία και την Τουρκία θα θεωρούνταν μέρος αυτών των πέντε έργων.
Η επιθυμία να συμφωνήσουν σε νέα κοινά έργα σημαίνει ότι οι εταιρείες βλέπουν ένα κοινό μέλλον για την 23χρονη συμμαχία τους, που δέχτηκε ισχυρό πλήγμα και έπρεπε να συνενωθεί μετά τη σύλληψη του Κάρλος Γκον το 2018. Η συμμαχία έχει αφορά κοινά εργοστάσια, αγορά ανταλλακτικών και ανάπτυξη κοινών πλατφορμών για μια σειρά οχημάτων, εξοικονομώντας κόστος και δημιουργώντας έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο. Αλλά πολύπλοκοι οργανισμοί, πολιτισμικές διαφορές και λάθη παραλίγο να διαλύσουν αυτήν τη συνεργασία.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!