Formula 1: Ούτε φέτος θα ελαφρύνουν τα μονοθέσια

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Formula 1: Ούτε φέτος θα ελαφρύνουν τα μονοθέσια
Το τεχνικό τμήμα της FIA φαίνεται πως θα αναιρέσει την απόφασή του να μειώσει το όριο βάρους των μονοθεσίων της F1 για το 2023.

Την περασμένη χρονιά, η Formula 1 μπήκε σε μία νέα εποχή, με τους τεχνικούς κανονισμούς να αλλάζουν πλήρως την εμφάνιση των μονοθεσίων. Τα τεχνικά τμήματα ξεκίνησαν το σχεδιασμό από λευκό χαρτί, μιας και άλλαξε σχεδόν εξ’ ολοκλήρου ο τρόπος με τον οποίο παράγεται η κάθετη δύναμη. Λόγω αυτού, επέστρεψε στο σπορ το πρόβλημα του porpoising, το οποίο δημιούργησε εφιάλτες σε πολλές ομάδες.

Ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι περισσότερες ομάδες ήταν αυτό του βάρους των μονοθεσίων. Το κατώτατο όριο είχε αρχικά οριστεί στα 796 κιλά, το οποίο ήταν κατά 49 κιλά υψηλότερο από αυτό του 2021. Όμως η FIA αναγκάστηκε να αυξήσει κατά δύο ακόμη κιλά το κατώτατο όριο πριν την έναρξη της σεζόν. Ο λόγος ήταν οι αποτυχημένες προβλέψεις για το βάρος που έχουν ορισμένα εξαρτήματα που είχε ορίσει η παγκόσμια ομοσπονδία ως κοινά για τα μονοθέσια. Επιπλέον η πλειονότητα των ομάδων είχε κατασκευάσει υπέρβαρα μονοθέσια και αυτό δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα.

F1 2022

Ο στόχος της τεχνικής επιτροπής της FIA ήταν να μειωθεί το κατώτατο όριο βάρους στα 796 κιλά για το 2023. Αυτό τουλάχιστον προέβλεπαν οι τεχνικοί κανονισμοί όταν είχαν δημοσιευθεί το περασμένο καλοκαίρι.

 

Σύμφωνα με το AMuS, η παγκόσμια ομοσπονδία δεν θα καταφέρει να κάνει την επιθυμία αυτή πραγματικότητα κι έτσι τα μονοθέσια θα ζυγίζουν και φέτος 798 κιλά. H αδυναμία μείωσης του ορίου κατά δύο κιλά είναι αποτέλεσμα της εξέλιξης των μονοθεσίων με βάση τους περιορισμένους πόρους που έχουν οι ομάδες, λόγω του budget cap.

F1 2022

Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση του βάρους των μονοθεσίων είναι τεράστια και αυτό έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια των οδηγών. Το 2005, την τελευταία σεζόν των V10 κινητήρων, το κατώτατο βάρος των μονοθεσίων ήταν 600 κιλά. Το 2013, την τελευταία χρονιά των V8 κινητήρων, το κατώτατο όριο ήταν 642 κιλά, ενώ το 2014, την πρώτη χρονιά των υβριδικών μονάδων ισχύος, το κατώτατο βάρος ανήλθε στα 691 κιλά.

Το μέγεθος των προβλημάτων των ομάδων της Formula 1 το 2022 σχετικά με το βάρος, ήταν τεράστιο. Η Aston Martin AMR22 ξεκίνησε τη σεζόν με βάρος 815 κιλά, ενώ η Red Bull RB18 τότε ζύγιζε 810 κιλά.

Aston Martin AMR22

Φωτογραφίες: Mercedes, Ferrari, Redbullcontentpool.com, Aston Martin

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!