Test drive Kia Niro Hybrid: Καθαρόαιμο Crossover

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Kia Niro Hybrid: Καθαρόαιμο Crossover
Η Kia εισάγει πλέον και στη χώρα μας την πλήρη γκάμα τη δεύτερης γενιάς του Niro και δοκιμάζουμε την υβριδική έκδοσή του.

Το νέο Kia Niro είναι ένα crossover της μικρής – μεσαίας κατηγορίας, το οποίο στην πρώτη γενιά του το γνωρίσαμε στη χώρα μας μόνο ως ηλεκτρικό. Πλέον, η Kia εισάγει την ολοκληρωμένη γκάμα του, η οποία ξεκίνησε να διατίθεται αρχικά ως full hybrid και έπονται η plug-in hybrid και η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή.

Το συντηρητικό άλλοτε Kia Niro έχει πλέον αποκτήσει μια πολύ πιο σύγχρονη σιλουέτα, πιστή στη νέα οικογενειακή σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Προσωπικά δεν είναι πολύ του γούστου μου, ωστόσο δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι δεν λείπει η φαντασία από το αμάξωμα των 4,42 μέτρων μήκους και 1,825 μέτρων πλάτους, με το μεγάλο μεταξόνιο των 2,72 μέτρων.

Kia Niro

Ταυτόχρονα, το αυτοκίνητο είναι διακριτό στο δρόμο και δύσκολα θα το μπερδέψει κανείς με κάτι άλλο. Η τετραγωνισμένη λογική του αμαξώματος συμβάλλει θεωρητικά στην καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων, ενώ, ταυτόχρονα, δεν δείχνει βαρετό ή κοινότυπο, χάρη στη σχεδίαση της μάσκας εμπρός και των φωτιστικών, αλλά και της ιδιαιτερότητας της φαρδιάς πίσω κολόνας του αμαξώματος σε σχήμα μπούμερανγκ.

 

Πληθώρα εκδόσεων

Αντίθετα με τα κοντινά σε διαστάσεις Xceed και Sportage, το Niro διατίθεται μόνο σε υβριδικές και ηλεκτρική εκδόσεις, με αυτό το χαρακτηριστικό να αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο διαφοροποίησης εντός της γκάμας των μικρών – μεσαίων αμαξωμάτων που προσφέρει η μάρκα. Έτσι, θεωρητικά πάντα, βρίσκει «χώρο» ανάμεσα στο Xceed που διαθέτει αμάξωμα επίσης crossover μήκους 4,395 μέτρων και το πληθωρικό Sportage με την αμιγώς SUV ένδυση και μήκος 4,515 μέτρα.

Το Niro χρησιμοποιεί τo 3ης γενιάς πλαίσιο «K» της Kia, που σχεδιάστηκε από την αρχή για να υποστηρίζει ένα συνδυασμό εξηλεκτρισμένων εκδόσεων και παράλληλα να παρέχει υψηλά επίπεδα στρεπτικής ακαμψίας. Η σημαντική αύξηση κατά 22% στην αναλογία χρήσης υψηλής αντοχής χάλυβα βοηθά στη βελτίωση της απόδοσης και της ασφάλειας, ενώ το βάρος του πλαισίου έχει μειωθεί κατά 6% ή κατά 20,3 κιλά.

Kia Niro

Όπως και στην εξωτερική σχεδίαση, έτσι και στο εσωτερικό του Niro αναπαράγονται τα γνωστά μοτίβα από το νέο Sportage και το σημαντικά μεγαλύτερο, αμιγώς ηλεκτρικό EV6. Στην έκδοση εξοπλισμού Titanium του αυτοκινήτου της δοκιμής, η οποία ακολουθείται από την κορυφαία Special Edition και έπεται της βασικής Dynamic, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό φιλοξενεί δύο οθόνες 10,25 ιντσών που παρέχουν λειτουργίες για τον οδηγό και το infotainment, ενώ μια οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών επιτρέπει τον έλεγχο του infotainment και του συστήματος κλιματισμού, ελαχιστοποιώντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού.

Όλα τα βασικά χειριστήρια είναι τοποθετημένα εργονομικά προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό, ενώ υπάρχουν αρκετοί και εύκολα προσβάσιμοι χώροι μικρών αντικειμένων. Τα πλαίσια των εμπρός καθισμάτων έχουν μειωθεί κατά 30 χιλ., ενώ συνολικά είναι σχεδόν 30% πιο λεπτά απελευθερώνοντας επιπλέον χώρο για τους πίσω επιβάτες. Στη διάθεσή τους υπάρχουν και θύρες φόρτισης USB-C. Οι επιβάτες των εμπρός καθισμάτων απολαμβάνουν 1.028 χιλ. χώρου για τα κεφάλια τους και 1.053 χιλ. για τα πόδια τους, ενώ οι πίσω επιβάτες 1.005 χιλ για τα κεφάλια τους και 1.011 χιλ. χώρο για τα πόδια τους. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει μέχρι και τα 1.445 λίτρα σε διθέσια διάταξη, ενώ σε πενταθέσια ξεκινά από τα 451 λίτρα, τιμή μέτρια για τα δεδομένα μεγέθους του αυτοκινήτου.

Kia Niro

Εκτός από τη σύγχρονη εικόνα, στο εσωτερικό του νέου Kia Niro συναντάμε και οικολογικά υλικά, με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος. Η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανακυκλωμένη ταπετσαρία, τα πάνελ των θυρών έχουν τελειοποιηθεί με βαφή χωρίς VOC (πτητικές οργανικές ενώσεις), οι PU vegan δερμάτινες επενδύσεις περιέχουν Tencel από ευκάλυπτους, ενώ στο πορτμπαγκάζ χρησιμοποιείται υλικό από 75% ανακυκλωμένες ίνες.

Εξελιγμένη τεχνολογία

Οι επιβάτες του νέου Kia Niro απολαμβάνουν την ασφάλεια που προσφέρει η προηγμένη σουίτα DriveWise των έξυπνων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να παραλείψουμε ότι εντός του 2022, το μοντέλο αξιολογήθηκε με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, τόσο για την παθητική, όσο και για την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ρυθμιζόμενο καθ' ύψος κάθισμα και τιμόνι που ρυθμίζεται επίσης τόσο σε ύψος, όσο και σε απόσταση. Ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, ενώ στο τιμόνι, εκτός από τα κλασικά χειριστήρια, υπάρχει και ένα πιεστικός διακόπτης για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης -Eco που είναι η προεπιλογή και Sport.

Kia Niro

Πίσω από το τιμόνι, τα paddles έχουν διττό προορισμό. Με επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Sport αλλάζουν τις σχέσεις του κιβωτίου. Στο προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης Eco, δίνουν τη δυνατότητα επιλογής τριών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας και αυτή του one pedal. Έξυπνο.

Το πλήρως υβριδικό σύστημα του νέου Niro στοιχειοθετείται από έναν Smartstream 1.6 GDI ατμοσφαιρικό κινητήρα της Kia και ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 32 kW. Το δεύτερης γενιάς αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 DCT δεν διαθέτει όπισθεν, καθώς αυτή πραγματοποιείται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση και την άνεση.

Οι δύο κινητήρες αποδίδουν συνδυαστικά 141 ίππους ισχύος και 265 Nm ροπή, που θεωρητικά εξασφαλίζουν επαρκείς επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Πρακτικά ωστόσο, με μια οικογένεια εντός οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές, ενώ οι προσπεράσεις σε μεγάλες ταχύτητες αργές. Αρκετά μειωμένη είναι και η μέγιστη ταχύτητα, στα μόλις 165 χλμ./ώρα. Για εγκυκλοπαιδικούς λόγους, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 10,8 δλ.

Χωρίς εκπλήξεις στο δρόμο

Στο δρόμο λοιπόν, το νέο Kia Niro αποδεικνύεται οριακά σβέλτο, ενώ η επιλογή του προγράμματος Sport δεν βελτιώνει σημαντικά τα πράγματα. Αν ο οδηγός απαιτήσει όλο το απόθεμα ισχύος, ο θόρυβος αυξάνεται έντονα καθώς ο κινητήρας ανεβάζει πολύ ψηλά τις στροφές του καθώς διαθέτει ατμοσφαιρική τροφοδοσία και η εμφάνιση της μέγιστης ισχύος των 105 ίππων και της ροπής των 144 Nm είναι αντίστοιχα στις 5.700 και στις 4.000 σ.α.λ.

Kia Niro

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς το Kia Niro επιβάλλει επίσης έναν χαλαρωτικό ρυθμό, καθώς η ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει ως προτεραιότητα την άνεση. Το σύστημα διεύθυνσης επίσης έχει μέτρια αίσθηση, με το συνολικό αποτέλεσμα να μην προτρέπει για κάτι περισσότερο από ασφαλείς μετακινήσεις.

Σε αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, η μηχανολογική υπόσταση του υβριδικού Kia Niro αποκτά περισσότερο νόημα. Το αυτόματο κιβώτιο και το ελαφρύ τιμόνι καθιστούν άκοπη και ευχάριστη τη μετακίνηση, ενώ η συχνή εμπλοκή του ηλεκτρικού κινητήρα, που μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα για αρκετά χιλιόμετρα υπό ιδανικές συνθήκες, μειώνει σημαντικά και την κατανάλωση. Εντός πόλης λοιπόν ο οδηγός μπορεί να δει νούμερα της τάξης των 5.0 – 5.5 λίτρων αμόλυβδης/100 χλμ., όταν στο ταξίδι τα 6-7 λίτρα είναι η συνήθης ένδειξη.

Kia Niro

Μετά από μια εβδομάδα και πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Kia Niro HEV, το συμπέρασμα δεν είναι αβίαστο. Το αυτοκίνητο έχει πολλά θετικά χαρακτηριστικά, ωστόσο ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε οδική συμπεριφορά αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο. Επιπρόσθετα, η οικονομία που εξασφαλίζει η υβριδική του υπόσταση κεφαλαιοποιείται κυρίως στην πόλη και όχι στον ανοιχτό δρόμο. Με το κόστος της έκδοσης δοκιμής στα 36.490 ευρώ (ή από 33.490 ευρώ στη βασική Dynamic), ο υποψήφιος αγοραστής δεν χρειάζεται καν να φύγει από την έκθεση της Kia, για να «ακούσει τις Σειρήνες» άλλων μοντέλων να τον έλκουν. Το πιο συμπαγές Xceed είναι πολύ πιο ευχάριστο στην οδήγηση χωρίς να υπολείπεται σημαντικά σε χώρους, ενώ το μεγαλύτερο Sportage προσφέρει άφθονους χώρους και αρκετά περισσότερες δυνατότητες εκτός δρόμου κίνησης. Το νέο Kia Niro λοιπόν πιέζεται ήδη από αξιόλογα συγγενή μοντέλα, ενώ και ο ανταγωνισμός των υπόλοιπων μαρκών δεν είναι λιγότερο αμείλικτος.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!