Toyota: Οι μηχανικοί του Prius θέλουν να φτιάξουν και έκδοση GR
Πριν από λίγο καιρό η Toyota παρουσίασε την 5η γενιά του Prius, του υβριδικού μοντέλου που σε μεγάλο βαθμό καθόρισε τη σύγχρονη ιστορία της ιαπωνικής μάρκας. Κι αν τα πρώτα Prius ήταν οχήματα αποκλειστικά εστιασμένα στην οικονομία και καθόλου στις επιδόσεις, αυτό δεν ισχύει για την το τελευταίο μοντέλο.
Το Toyota Prius του 2023 βγαίνει σε υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις, με μόνο τις τελευταίες να έρχονται στην Ευρώπη. Και ενώ αυτές θα διατηρούν τα χαρακτηριστικά οικονομίας που έχουν κάνει διάσημο το μοντέλο, δεν θα υστερούν σε επιδόσεις, αφού συνδυάζουν έναν τετρακύλινδρο κινητήρα Dynamic Force 2,0 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,6 kWh, για να αποδώσουν συνδυαστικά 223 ίππους (164 kW).
Κι ενώ είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι οι 223 ίπποι και τα 6,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα του νέου Prius δεν είναι αρκετά, οι Ιάπωνες μηχανικοί που το σχεδίσαν θέλουν να φτιάξουν και μια GR έκδοση του μοντέλου. Τα αρχικά GR σημαίνουν Gazoo Racing (το αγωνιστικό τμήμα της Toyota) και σηματοδοτούν τις «γρήγορες» εκδόσεις των μοντέλων που φέρουν αυτό το σήμα.
«Εγώ, προσωπικά μιλώντας, θα ήθελα να το κάνω», είπε ο Γιασούσι Ουέντα, επικεφαλής μηχανικός του Prius, σχετικά με το ενδεχόμενο να υπάρξει μια GR έκδοση. «Αλλά πρώτα πρέπει να ακούσουμε τη φωνή των πελατών μας και να σκεφτούμε καλά τι είδους concept θα παραδώσουμε σε μια έκδοση GR».
Ο Σατόκι Όγια, επικεφαλής εξέλιξης του Prius, είπε -μιλώντας εντελώς υποθετικά- ότι ένα πιθανό GR Prius θα είχε πιο σφικτή ανάρτηση για καλύτερο κράτημα και ένα ειδικό αεροδυναμικό πακέτο, ενώ σίγουρα θα ενσωμάτωνε και κάποιες λεπτομέρειες από τα αγωνιστικά μοντέλα της Toyota.
Επίσημα, από την ιαπωνική εταιρεία δεν υπάρχει καμία επιβεβαίωση ότι ένα τέτοιο πρότζεκτ έχει πιθανότητες να προχωρήσει. Ένα GP Prius πάντως θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!