Formula 1: Η συνεργασία McLaren-Honda δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας
Αν κάποιος δήλωνε μέχρι πριν λίγο καιρό πως θα δούμε στο μέλλον κινητήρες της Honda σε μονοθέσια της McLaren, τότε το πιθανότερο ήταν πως θα χαρακτηριζόταν τουλάχιστον τρελός. Οι δύο εταιρείες όχι μόνο απέτυχαν στην πρόσφατη συνεργασία τους στην F1, αλλά η σχέση τους χάλασε τόσο πολύ που... δεν ήθελαν να βλέπουν η μία την άλλη.
Το 2015 οι Ιάπωνες έκαναν την επιστροφή τους στη Formula 1 ως πάροχοι μονάδων ισχύος και συνεργάστηκαν αποκλειστικά με την McLaren. Όμως το εγχείρημα αποδείχθηκε καταστροφικό. Οι κινητήρες της Honda ήταν αναξιόπιστοι και υποδεέστεροι σε ισχύ έναντι του ανταγωνισμού και αυτό, σε συνδυασμό με τις συνεχείς λεκτικές επιθέσεις του Φερνάντο Αλόνσο προς την ιαπωνική φίρμα, όπως το περιβόητο «GP2 engine» μέσα στη Σουζούκα το 2015, οδήγησε σε διαζύγιο μεταξύ των δύο πλευρών.
Η Honda ήξερε πως έπρεπε να αλλάξει νοοτροπία και το έκανε. Το 2018 ήταν προμηθευτής της Toro Rosso (νυν Scuderia AlphaTauri) και από το 2019 έδινε κινητήρες και στη Red Bull Racing. Οι προσπάθειές της απέδωσαν καρπούς και η αυστριακή ομάδα με τους κινητήρες που κατασκευάζονται στη Σακούρα έχει κατακτήσει δύο πρωταθλήματα οδηγών και ένα κατασκευαστών.
Στο τέλος του 2025 οι δρόμοι τους θα χωρίσουν, με τη Red Bull Racing να έχει ήδη ανακοινώσει πως θα συνεργαστεί με τη Ford στην εξέλιξη της νέας γενιάς μονάδων ισχύος του 2026. Η εξέλιξή τους θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της Red Bull, στις νεόδμητες εγκαταστάσεις της Red Bull Powertrains.
Αν και αυτή η εξέλιξη αφήνει τη Honda δίχως ομάδα, η ιαπωνική εταιρεία είναι ένας από τους έξι κατασκευαστές που έχουν συμπληρώσει τη φόρμα της FIA σχετικά με τη συμμετοχή ως πάροχος μονάδων ισχύος εκείνη τη χρονιά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του The Race, έχουν ξεκινήσει ήδη οι επαφές ανάμεσα στην McLaren και την ιαπωνική φίρμα, για το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας. Η ομάδα του Ουόκινγκ θέλει να επιστρέψει στις κορυφαίες θέσεις της Formula 1 και η εργοστασιακή στήριξη ενός συνεργάτη όπως η Honda μπορεί να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Το μεγάλο ερωτηματικό είναι αν μπορούν να επουλωθούν οι πληγές που δημιούργησε η προηγούμενη συνεργασία τους το 2015-2017, ώστε να μπορέσουν να κυνηγήσουν και επαναλάβουν τις δόξες της δεκαετίας του ’80 και του ’90. Η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί τόσο η μία όσο και η άλλη πλευρά σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικός παράγοντας.
Η McLaren όμως δεν μπορεί να βασιστεί αποκλειστικά στη Honda και εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια. Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, ο CEO των Βρετανών, Ζακ Μπράουν, επισκέφθηκε της εγκαταστάσεις του Red Bull Powertrains στο Μίλτον Κινς, με την RBR μέσω του επικεφαλής της, Κρίστιαν Χόρνερ, να έχει δηλώσει στο παρελθόν, πως θα ήταν ανοικτοί στο ενδεχόμενο να προμηθεύουν με κινητήρες και άλλη ομάδα πέραν της AlphaTauri.
queria ver a parceria honda e mclaren de volta pic.twitter.com/2KZYhbcd8j
— mateus (@maatlewis) February 5, 2023
Μία ακόμη επιλογή για την ομάδα του Ουόκινγκ είναι αυτή της Audi, με συνδετικό κρίκο να είναι ο πρώην επικεφαλής της, Αντρέας Σάιντλ. Φυσικά, η επιλογή να συνεχίσει με τη Mercedes-AMG είναι πάντα ένα σοβαρό ενδεχόμενο. Το σίγουρο είναι πως η McLaren θέλει να αποκτήσει και πάλι εργοστασιακό στάτους και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε εν τέλει ποιος κατασκευαστής θα της παρέχει κινητήρες το 2026.
Φωτογραφίες: torquef1/twitter, AshWoody90/Twitter, FTotal/Twitter
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!