Formula 1: Alpine και Andretti «έδωσαν τα χέρια» για το 2026
Το τελευταίο διάστημα η Formula 1 προσελκύει τεράστιο ενδιαφέρον από υποψήφιες νέες ομάδες. Πιο ενεργή στην προσπάθειά της να εισέλθει στο σπορ εμφανίζεται η Andretti Global, με τον Μάικλ Αντρέτι να επιχειρεί τον τελευταίο χρόνο να φέρει τα πάνω-κάτω ώστε να κάμψει τις αντιδράσεις.
Για να αποδείξει τη σοβαρότητα των προθέσεών της, η Andretti Autosport κατασκευάζει νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στις ΗΠΑ. Επιπλέον, σύναψε συμφωνία με τη General Motors για το εγχείρημα συμμετοχής στη Formula 1. Παρ' όλα αυτά, δεν έχει ακόμη καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των υπάρχοντων ομάδων.
Μάλιστα δεν έχει μείνει μόνο εκεί. Η αμερικανική ομάδα έχει υπογράψει συμφωνία με την Alpine ώστε να χρησιμοποιεί τις δικές της μονάδες ισχύος από το 2026. Αυτό επιβεβαίωσε ο CEO της γαλλικής φίρμας, Λορέν Ρόσι, στο Reuters κατά την παρουσίαση της νέας A523.
«Συμφωνήσαμε πως αν πάρουν έγκριση συμμετοχής στη Formula 1, τότε θα τους παρέχουμε μονάδες ισχύος. Αλλά είναι στο χέρι τους να αποδείξουν πως μπορούν να εισέλθουν στη Formula 1. Πρέπει πρώτα να συμπληρώσουν τις απαραίτητες φόρμες της FIA και να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες διαδικασίες και μετά να αποδείξουν στις ομάδες πως μπορούν να φέρουν επιπλέον αξία στο σπορ και στις ίδιες. Αν τα καταφέρουν, τότε θα είμαι χαρούμενος. Αν όχι, τότε αυτό σημαίνει πως δεν δούλεψε το πλάνο τους», είπε ο Γάλλος.
Οι κατασκευαστές στη Formula 1 για λόγους εξέλιξης και συλλογής δεδομένων, θεωρούν ζωτικής σημασίας να έχουν πελατειακές ομάδες. Ωστόσο για την Alpine αυτό δεν ισχύει σύμφωνα με τον Ρόσι: «Είναι ωραίο να έχεις πελατειακές ομάδες, αλλά δεν είναι και απολύτως απαραίτητο. Θα χρειαζόμασταν μία ακόμη ομάδα, διότι συλλέγεις περισσότερα δεδομένα με τέσσερα μονοθέσια. Όμως είναι επιπλέον βάρος στην ομάδα σου και χρειάζεσαι τη σωστή δομή. Δεν μπορούσαμε να το κάνουμε πράξη αυτό πριν δύο χρόνια».
Από το 2026, τη σεζόν δηλαδή που θα δούμε τη νέα γενιά μονάδων ισχύος στη Formula 1, η Alpine έχει δηλώσει στην FIA πως οι μονάδες ισχύος θα έχουν το όνομά της και όχι αυτό της Renault. Οι κινητήρες θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στο Βιρί Σαντιγιόν της Γαλλίας.
Φωτογραφίες: Alpine, Andretti
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!