Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Mega test με 29 οχήματα στο κρύο, πόσα χλμ. έχασαν σε αυτονομία

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Mega test με 29 οχήματα στο κρύο, πόσα χλμ. έχασαν σε αυτονομία
Η Λέσχη Αυτοκινήτου της Νορβηγίας (ΝΑF), μέλος της FIA, διοργάνωσε μία αξιόπιστη συγκριτική δοκιμή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακραίες συνθήκες ψύχους.

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αποτελούν τον... εφιάλτη για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και αυτό διότι αφενός η αυτονομία υποχωρεί σημαντικά, αφετέρου επηρεάζεται η ταχύτητα φόρτισης. Η Λέσχη Αυτοκινήτου της Νορβηγίας (NAF), μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) πραγματοποίησε το διήμερο 1-2 Φεβρουαρίου ένα mega test 29 ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να συγκριθεί η αυτονομία τους και η δυνατότητα ταχυφόρτισης.

Προετοιμασία για την έναρξη της δοκιμής

Καταρχάς έπρεπε να εξασφαλιστούν οι ίδιες συνθήκες για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Έτσι η δοκιμή έγινε την ίδια μέρα, στην ίδια διαδρομή που περιλάμβανε κίνηση στην πόλη, σε αυτοκινητόδρομο και σε επαρχιακό δίκτυο. Καθόλη τη διάρκεια της διαδρομής, η θερμοκρασία περιβάλλοντος κυμαινόταν από 0 έως -19 βαθμούς Κελσίου.

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Επίσης, σε όλα τα αυτοκίνητα ρυθμίστηκε ο κλιματισμός στους 21 βαθμούς Κελσίου. Η NAF τοποθέτησε όμως και θερμόμετρο στην καμπίνα των οχημάτων προκειμένου να διαπιστώσει την πραγματική θερμοκρασία. Με έκπληξη διαπιστώθηκε μεγάλη απόκλιση στη θερμοκρασία, από 14 έως 24 βαθμούς Κελσίου! Αυτό σημαίνει ότι σε αρκετά ηλεκτρικά το σύστημα θέρμανσης δυσκολεύτηκε πολύ να πιάσει την επιθυμητή θερμοκρασία.

 

Και στα 29 ηλεκτρικά αυτοκίνητα η μπαταρία ήταν φορτισμένη στο 100%, χωρίς να ενεργοποιηθεί η λειτουργία προθέρμανσης (preheating).

Προβλήματα με το δίκτυο ταχυφόρτισης

Τα προβλήματα με τις υποδομές φόρτισης δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Όπως ανακοίνωσε η NAF, η δοκιμή ταχυφόρτισης των 29 ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πρέπει να επαναληφθεί διότι η ισχύς των ταχυφορτιστών δεν ήταν σταθερή. Ορισμένα αυτοκίνητα ενδέχεται να φορτίστηκαν με μικρότερη ισχύ και άρα τα αποτελέσματα δεν είναι αξιόπιστα.

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Τα αποτελέσματα αυτονομίας

Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έκαναν κοινές στάσεις για την ξεκούραση των πληρωμάτων τους και συνέχισαν μέχρι να σταματήσουν από έλλειψη ενέργεας στην μπαταρία. Για αυτό το λόγο τη διαδρομή ακολουθούσαν 6 γερανοί, προκειμένου να μαζέψουν τα ακινητοποιημένα οχήματα.

Η NAF μέτρησε τόσο την μέγιστη αυτονομία κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όσο και την απόκλιση επί % σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή.

ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Την μεγαλύτερη απόσταση διένυσε το Tesla Model S, με 530 χιλιόμετρα. Όμως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την μικρότερη απώλεια αυτονομίας ήταν το κινεζικό SUV Maxus Euniq 6. Έφθασε σε αυτονομία τα 317 χιλιόμετρα, καταγράφοντας απώλεια 10,45% έναντι της εργοστασιακής τιμής (354 χλμ).

Αντίθετα, την μεγαλύτερη απώλεια αυτονομία σε ποσοστό 35,75% παρουσίασε το Toyota bZ4X, υποχωρώντας από τα 503 στα 323 χιλιόμετρα.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα για τα 28 από τα 29 αυτοκίνητα που ολοκλήρωσαν τη διαδικασία (με αλφαβητική σειρά):

ΑυτοκίνητοΕπίσημη Αυτονομία (χλμ)Αυτονομία στο τεστ (χλμ)Διαφορά (%)
BMW i4 eDrive40565434-23,19
BMW i7 xDrive60595424-28,74
BMW iX1 xDrive30428337-21,26
BYD Atto 3420311-25,95
BYD Han 4x4521406-22,07
Hongqi E-HS9465303-34,84
Hyundai Ioniq 5 LR AWD454344,7-24,07
JAC e-JS4433322,6-25,5
Kia EV6 GT 77 kWh AWD424349-17,69
Kia Niro EV 64,8 kWh460343-25,43
Maxus Euniq 6 70354317-10,45
Mercedes-EQE 300614409-33,39
Mercedes-EQB 250452334-26,11
MG ZS EV Long Range440352-20
MG 4 Luxury425338-20,47
MG 5380313-17,63
MG Marvel R 4WD Performance370308-16,76
Nio ET7 AWD580434-25,17
Nissan Ariya 87kW533400,5-24,88
Renault Megane E-Tech 220428318-25,7
Skoda Enyaq RS Coupe 80510338-33,73
Tesla Model S AWD634530-16,4
Tesla Model X Plaid543444-18,23
Tesla Model Y Standard Range RWD455337-25,93
Toyota bZ4X 2WD503323,2-35,75
Volkswagen ID.5 Pro 77 kWh526378-28,14
Volkswagen ID. Buzz 77 kWh408310-24,02
Voyah Free Premium501390,7-22,02


Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!