MotoGP: Βέτο από Ducati και Aprilia στην αποκλειστική χρήση της ECU του 2023
Το 2016 το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP αποφάσισε να βάλει φρένο στις ορέξεις των κατασκευαστών όσον αφορά τις μονάδες ελέγχου κάνοντας υποχρεωτική τη χρήση μιας ενιαίας ECU. Η Magneti Marelli ανάλαβε εκείνη την εποχή να δημιουργήσει την κοινή ECU σε συνεργασία με τα εργοστάσια και μέχρι σήμερα τα πράγματα έχουν κυλήσει ομαλά, κυρίως στη μείωση του κόστους.
Θυμίσουμε ότι η ECU είναι μια προηγμένη μονάδα ελέγχου η οποία ελέγχει συστήματα της μοτοσικλέτας όπως ο κινητήρας, η μετάδοση, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης και την κατανάλωση καυσίμου μεταξύ άλλων.
Από το 2019 στη δημιουργία της κοινής ECU έχει συμβάλει και η MoTec. Το 2022 η Magneti Marelli και η MoTec ενημέρωσαν τους κατασκευαστές του MotoGP ότι ετοιμάζουν μια νέα μονάδα ελέγχου η οποία θα έχει διαφορετικές διαστάσεις, μικρότερο βάρος και διαφορετική καλωδίωση. Τα εργοστάσια λοιπόν έπρεπε να σχεδιάσουν τις νέες τους μοτοσικλέτες βάσει της νέας αυτής ECU.
Αυτό δημιούργησε πρόβλημα σε κάποιους κατασκευαστές οι οποίοι αιτήθηκαν στην MSMA (Ένωση Κατασκευαστών) να μπορούν να χρησιμοποιήσουν την περσινή ECU. Η Ducati και η Aprilia προχώρησαν σε αυτό το αίτημα με μια πολύ λογική αιτιολογία. Τα δύο εργοστάσια προμηθεύουν κάποιες ομάδες του MotoGP με περσινές μοτοσικλέτες (Gresini, VR46, RNF) και είναι αδύνατο να είναι συμβατές με την ECU του 2023.
Η Dorna αποφάσισε λοιπόν να κάνει δεκτό το αίτημα των Ducati και Aprilia και με ανακοίνωσή της επιτρέπει το 2023 οι ομάδες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε την ECU του 2022 είτε την αναβαθμισμένη του 2023. Η λογική πίσω από την αποδοχή του αιτήματος ήταν ότι η νέα ECU δεν δίνει προβάδισμα απόδοσης στη μοτοσικλέτα καθώς έχει αλλάξει κυρίως στη δομή της και λιγότερο στο λογισμικό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!