Formula 1: Ο «κακός δαίμονας» επέστρεψε

Formula 1: Ο «κακός δαίμονας» επέστρεψε
Οι οδηγοί της F1 φοβούνται πως ένα κακό συνήθειο που είχε η προηγούμενη γενιά μονοθεσίων, έχει κάνει την εμφάνισή του ξανά.

Έπειτα από την ολοκλήρωση των χειμερινών δοκιμών της Formula 1 στο Μπαχρέιν, στα paddock ακούστηκαν για πρώτη φορά μετά το 2021 οι λέξεις «ακάθαρτος αέρας». Μπορεί ενδεχομένως να ακούγεται σαν κάτι ασήμαντο, ωστόσο είναι ένα φαινόμενο που δεν έχει αφήσει καθόλου καλές αναμνήσεις σε οδηγούς και ομάδες.

Μετά το τέλος του Grand Prix Σαουδικής Αραβίας, ο Κάρλος Σάινθ της Scuderia Ferrari, επανέλαβε τις λέξεις «ακάθαρτος αέρας» για να χαρακτηρίσει τον αγώνα του στην Τζέντα. Σύμφωνα με τον Ισπανό, τα φετινά μονοθέσια είναι πιο ευαίσθητα αεροδυναμικά και έχουν ομοιότητες στη συμπεριφορά, όπως αυτά της προηγούμενης γενιάς.

«Τα μονοθέσια στον ακάθαρτο αέρα έχουν γίνει χειρότερα φέτος σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά. Πιθανότατα αυτό έγινε λόγω της επιπλέον κάθετης δύναμης και των αλλαγών στους κανονισμούς. Έχουν ξεκινήσει να φέρονται όπως τα παλιά μονοθέσια και ο ακάθαρτος αέρας σε περιορίζει. Στην Τζέντα δεν ήταν καθόλου εύκολο το προσπέρασμα», είπε ο 28χρονος στο Sky Sports.

Λανς Στρολ

 

O Σάινθ δεν είναι ο μόνος που παραπονέθηκε για τον ακάθαρτο αέρα στην Τζέντα. Ο Λάντο Νόρις της McLaren, πρόσθεσε: «Το μονοθέσιό μας είναι χειρότερο στον αγώνα από αυτό που περιμέναμε. Δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε καλά το μονοθέσιο που βρίσκεται μπροστά. Δυσκολευτήκαμε στον ακάθαρτο αέρα σημαντικά».

Ο οδηγός της Williams, Λόγκαν Σάρτζεντ, πιστεύει πως δεν διεκδίκησε βαθμούς λόγω της υπερβολικής φθοράς που είχαν τα ελαστικά του στη μάχη που είχε με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ της Haas. «Ήμουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός όταν αποχώρησε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και μαχόμουν με τον Χούλκενμπεργκ. Αλλά μάλλον πίεσα πολύ και λόγω του ακάθαρτου αέρα τα ελαστικά μου πληγώθηκαν αρκετά», είπε ο Αμερικανός.

Λόγκαν Σάρτζεντ

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που υιοθέτησε η Formula 1 το 2022, είχαν ως σκοπό: να μειώσουν σημαντικά την επίδραση του ακάθαρτου αέρα, ώστε όταν ένα μονοθέσιο δίνει μάχη με ένα άλλο, να μπορεί να το ακολουθεί κοντά, δίχως να χάνει κάθετη δύναμη, και τα ελαστικά του να υπερθερμαίνονται και ως αποτέλεσμα να φθείρονται υπερβολικά.

Μετά το τέλος του GP της Σαουδικής Αραβίας, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης σχολίασαν όσα έγιναν στη Τζέντα σε ένα χορταστικό TikTok LIVE.

Δείτε περισσότερα στο video που ακολουθεί...

Φωτογραφίες: Aston Martin, Williams

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!